Autoprezentacja
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D3AUPR-PRM |
| Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
| Nazwa przedmiotu: | Autoprezentacja |
| Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
| Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 3 semestr, 2 rok (PRMM) |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Zadaniem przedmiotu jest nabycie podstawowych umiejętności z zakresu zasad autoprezentacji przed mikrofonem i kamerą. Przedmiot skierowany do studentów i studentek specjalności PR i Marketing Medialny ma na celu oswojenie ich z nowoczesnymi środkami przekazu audiowizualnego, z którymi mogą zetknąć się w swojej przyszłej pracy zawodowej. Na semestr zajęć składają się 3 moduły ćwiczeniowe prowadzone przez trzech różnych wykładowców/specjalistów dotyczące wiedzy z zakresu: 1) emisji głosu, 2) prezentacji w mediach 3) kontaktu z dziennikarzami w sytuacjach kryzysowych. |
| Pełny opis: |
Trzy moduły prowadzone w ramach zajęć z przedmiotu Autoprezentacja zmierzają do nauczenia studentów i studentek właściwych sposobów zachowania oraz wypowiadania się w mediach. Obejmują także korektę zachowań niepożądanych u przyszłych fachowców PR (takich jak unikanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, problemy z dykcją i intonacją, niedostosowanie przekazu się do poziomu odbiorców, etc). W czasie zajęć studenci uczą się: 1) zasad występu przed kamerą telewizyjną (techniki mowy, samoświadomość wyglądu, język gestów – przekaz niewerbalny), 2) udzielania wypowiedzi/oświadczenia przed mikrofonem i kamerą, 3) osiągania celów informacyjnych w rozmowie radiowej lub/i telewizyjnej oraz technik udzielania wywiadu. Podczas trzeciego modułu tematycznego omawiane są także różne możliwości reakcji na dociekliwe pytania reporterów oraz metody komunikacji w przypadku sytuacji kryzysowych. Ważnym elementem zajęć jest również budowanie świadomości jakości przekazu werbalnego. Zajęcia składają się z bloku trzech modułów: 1) emisja głosu, 2) prezentacja przed kamerą i mikrofonem, 3) zachowanie pracowników PR w sytuacji kryzysu medialnego. |
| Literatura: |
Bloch Jagoda, "Bez komentarza, czyli jak unikać odpowiedzi na pytania dziennikarzy", Warszawa 2010 Kamel Tomasz, "Jak występować publicznie nie tylko w telewizji", Warszawa, 2012 Buksak Lidia, "Myśl i prezentuj inaczej niż inni", Warszawa 2018 |
| Efekty uczenia się: |
WIEDZA Po zakończeniu kursu studenci i studentki posiadają wiedzę z zakresu wystąpień publicznych dotyczącą: - wygłaszania oświadczeń, - prowadzenia i wystąpień podczas konferencjach prasowych, - udzielania wywiadów, - zasad komunikacji kryzysowej. Ponadto po zaliczeniu przedmiotu studenci posiadają świadomość swoich atutów i braków komunikacyjno-artykulacyjnych w kontekście wystąpień publicznych. UMIEJĘTNOŚCI Po zakończeniu kursu studenci potrafią: - występować przed zróżnicowanymi zgromadzeniami, - udzielać wywiadów radiowych, telewizyjnych, - wygłaszać oświadczenia i wypowiedzi przed kamerami TV Uczestniczący w zajęciach nabywają ponadto praktyczne umiejętności dotyczące takich zagadnień jak: niewerbalny język ciała, ekspresja wypowiedzi, rola intonacji w komunikacji. Potrafią poprowadzić konferencję prasową i tworzyć zespoły realizujące konferencje, itd. INNE KOMPETENCJE Po zakończonym cyklu zajęć studenci potrafią napisać samodzielnie krótki tekst informacyjny i wygłosić go przed kamerą; mają świadomość ograniczeń czasowych/tekstowych wynikających ze specyfiki form dziennikarskich, rzutujących na charakter pracy przedstawicieli branży PR, np. ograniczony czas udzielania wypowiedzi czy wywiadu. Studenci nabierają także wiedzy na temat roli obrazu/ tła/scenografii i wynikających stąd zagrożeń dla wiarygodności przekazu podczas wystąpień publicznych, itd. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Do metod dydaktycznych w przedmiocie Autoprezentacja, prowadzonym w formie laboratorium, włączono: zajęcia praktyczne, w tym symulacje i metody ćwiczebne, a także pokaz. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Każdy z prowadzących moduły ustala w porozumieniu ze studentami konkretną formę zaliczenia np. oceniane są wystąpienia przed kamerą, aktywność podczas zajęć oraz ewentualnie jedna praca pisemna związana z programem przedmiotu (w zależności od składu prowadzących w danym roku). Każdy z prowadzących moduł wystawia studentowi osobną ocenę/zaliczenie i przesyła je do koordynatora przedmiotu. Finalną uśrednioną ocenę wpisuje do systemu USOS koordynatorka tego przedmiotu. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Nie istnieje możliwość poprawiania oceny pozytywnej. Nie ma także możliwości dosyłania prac w formie nagrań czy prac pisemnych po zakończeniu semestru, jeśli student/ studentka pragnie zaliczyć przedmiot w pierwszym terminie. |
| Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Monika Kożdoń-Dębecka | |
| Prowadzący grup: | Jagoda Bloch, Monika Kożdoń-Dębecka, Dariusz Łukawski, Sławomir Matczak | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Monika Kożdoń-Dębecka | |
| Prowadzący grup: | Jagoda Bloch, Monika Kożdoń-Dębecka, Dariusz Łukawski, Sławomir Matczak | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
