Podstawy komunikacji marketingowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D3PKM-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy komunikacji marketingowej |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 3 semestr, 2 rok (PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot przedstawia podstawowe uwarunkowania, modele oraz techniki komunikacji marketingowej. Wprowadzenie stanowi opis zjawiska współćzesnej marketingowej orientacji rynkowej ze szczególnym naciskiem na zjawisko konsumpcji. Wykład omawia podstwowe pojęcia takie jak marka, branding, marketing, SWOT, 4P, a także ówne narzędzia komunikacji marketingowej ze szczególnym naciskiem na rolę mediów w tym procesie. Studenci w grupach aplikują teorię w praktykę przygotowując podstawowe analizy marketingowe w oparciu o studium przypadku. Podsumowanie przedmiotu stanowi omówienie najnowszych trendów w komunikacji marketingowej np. neuromarketingu. |
Pełny opis: |
Wykład obejmuje: zagadnienia strategii komunikacji marketingowej, funkcje, narzędzia, kanały komunikacji, najnowsze trendy w marketingu związane z transformacją cyfrową. Komunikacja marketingowa, w tym zintegrowana komunikacja marketingowa omawiane jest w kontekście: • strategii (marka i jej pozycjonowanie, analiza otoczenia) ze szczególnym naciskiem na rolę mediów • efektywności • celów społecznych i biznesowych. Wykład łączy ujęcie teoretyczne z odniesieniami do praktyki i studiów przypadku. |
Literatura: |
J. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, 2013 Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, 2012 A.J. Kukuła (red.), Współczesne uwarunkowania promocji i reklamy, Difin, 2013 Artykuły prasy branżowej oraz zagraniczna literatura marketingowa z czasopism naukowych |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedzę na temat podstawowych mechanizmów współczesnej komunikacji marketingowej, portafi operować pojęciem marki,reklamy oraz składowych marketing mix i aplikować je do obserwowanych zjawisk rynkowych. Student potrafi krytycznie przedstawić podstawowe uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, psychologiczne komunikacji marketingowej, uzasadnić wpływy marketingu na zjawisko konumpcji oraz omówić je naprzykładach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny oraz projekty grupowe |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Prowadzący grup: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Prowadzący grup: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.