Fotografia reklamowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D4FORE-FPR |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Fotografia reklamowa |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (spec: fot, pras, rek, wyd) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Nauka fotografowania w warunkach studyjnych, z wykorzystaniem lamp błyskowych ze światłem modelującym i osprzętem oświetleniowym, teł barwnych, stołu bezcieniowego. |
Pełny opis: |
Fotografia Reklamowa – to przedmioty adresowane do studentów trzeciego roku studiów pierwszego stopnia. Adepci uczą się indywidualnej i zespołowej pracy w profesjonalnym studiu fotograficznym. Posługując się studyjnymi lampami fotograficznymi i urządzeniami pomiarowymi realizują zadania takie jak: • wykonywanie zdjęć reklamowych w atelier (w tym cyklorama i stół bezcieniowy): • aranżacja i realizacja planu zdjęciowego. • kadrowania uwzględniającego charakter reklamowanego przedmiotu • dobór modyfikatorów światła w celu tworzenia wielopłaszczyznowej kompozycji. • Właściwy dobór teł barwnych. Prace studentów korygowane są na bieżąco. Otrzymują także profesjonalną pomoc przy obróbce zdjęć w programie Photoshop. |
Literatura: |
Fotografia produktowa-od przedmiotu do martwej natury. Eberhard Schuy. Wyd.Galaktyka, Łódź 2011 rok Fotografia produktowa cz.2 Eberhard Schuy, Wyd.Galaktyka Łódź 2013 rok Światło w fotografii, magia i nauka – Fil Hunter, Steven Biver, Paul Fugua. Wyd.Galaktyka, Łódź 2009 rok. Fotografia żywności od Kuchni. Teri Campbell, Wyd.Galaktyka 2014 rok Fotografia Kulinarna, od zdjęcia do arcydzieła. Nicole S. Young Wyd.Hellon 2013 rok Fotografia Kulinarna dla blogerów. Matt Armendariz Wyd.Helion 2014 rok Oficjalny podręcznik Adobe Photoshop CS6/CS6 PL Wyd. Helion 2013 rok |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu: WIEDZA potrafi zastosować odpowiedni sprzęt fotograficzny w zależności od specyfiki wykonywanych zdjęć. wie jak dobrać odpowiedni materiał zdjęciowy. zna zasady doboru teł barwnych do reklamowanego produktu. UMIEJĘTNOŚCI student nabywa umiejętności posługiwania się, oświetleniowym sprzętem studyjnym. potrafi fotografować profesjonalnymi aparatami cyfrowymi. umie obsługiwać analogowe kamery średnio i wielkoformatowe. potrafi przy pomocy urządzeń pomiarowych dobrać właściwe parametry naświetlania materiałów światłoczułych i matryc cyfrowych. potrafi komponować i właściwie oświetlić zdjęcia reklamowe. umie wykonać zdjęcia na stole bezcieniowym oraz na tle panoramicznym w atelier. |
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie ćwiczeń odbywa się merytoryczna i techniczna korekta prac. Dotyczy ona przede wszystkim właściwego ustawienia kadru i oświetlenia kompozycji. Prace po „obróbce” w programie Adobe Photoshop, w wyznaczonym terminie, przedstawiane są do oceny. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Żak | |
Prowadzący grup: | Paweł Żak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.