Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fotografia reklamowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-Z5FORE-FPR
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Fotografia reklamowa
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-ZAOCZNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (spec: fot, pras, rek, wyd)
ID-ZAOCZNE I STOPNIA, 6 semestr, 3 rok (spec. fot pras,rekl,wyd)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Nauka fotografowania w warunkach studyjnych, z wykorzystaniem lamp błyskowych ze światłem modelującym i osprzętem oświetleniowym, teł barwnych, stołu bezcieniowego.

Pełny opis:

Fotografia Reklamowa – to przedmioty adresowane do studentów trzeciego roku studiów pierwszego stopnia. Adepci uczą się indywidualnej i zespołowej pracy w profesjonalnym studiu fotograficznym. Posługując się studyjnymi lampami fotograficznymi i urządzeniami pomiarowymi realizują zadania takie jak:

• wykonywanie zdjęć reklamowych w atelier (w tym cyklorama i stół bezcieniowy):

• aranżacja i realizacja planu zdjęciowego.

• kadrowania uwzględniającego charakter reklamowanego przedmiotu

• dobór modyfikatorów światła w celu tworzenia wielopłaszczyznowej kompozycji.

• Właściwy dobór teł barwnych.

Prace studentów korygowane są na bieżąco. Otrzymują także profesjonalną pomoc przy obróbce zdjęć w programie Photoshop.

Literatura:

Fotografia produktowa-od przedmiotu do martwej natury. Eberhard Schuy. Wyd.Galaktyka, Łódź 2011 rok

Fotografia produktowa cz.2 Eberhard Schuy, Wyd.Galaktyka Łódź 2013 rok

Światło w fotografii, magia i nauka – Fil Hunter, Steven Biver, Paul Fugua. Wyd.Galaktyka, Łódź 2009 rok.

Fotografia żywności od Kuchni. Teri Campbell, Wyd.Galaktyka 2014 rok

Fotografia Kulinarna, od zdjęcia do arcydzieła. Nicole S. Young Wyd.Hellon 2013 rok

Fotografia Kulinarna dla blogerów. Matt Armendariz Wyd.Helion 2014 rok

Oficjalny podręcznik Adobe Photoshop CS6/CS6 PL Wyd. Helion 2013 rok

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu:

WIEDZA

1. potrafi zastosować odpowiedni sprzęt fotograficzny w zależności od specyfiki wykonywanych zdjęć.

2. wie jak dobrać odpowiedni materiał zdjęciowy.

3. zna zasady doboru teł barwnych do reklamowanego produktu.

UMIEJĘTNOŚCI

4. student nabywa umiejętności posługiwania się, oświetleniowym sprzętem studyjnym.

5. potrafi fotografować profesjonalnymi aparatami cyfrowymi.

6. umie obsługiwać analogowe kamery średnio i wielkoformatowe.

7. potrafi przy pomocy urządzeń pomiarowych dobrać właściwe parametry naświetlania materiałów światłoczułych i matryc cyfrowych.

8. potrafi komponować i właściwie oświetlić zdjęcia reklamowe.

9. umie wykonać zdjęcia na stole bezcieniowym oraz na tle panoramicznym w atelier.

Metody i kryteria oceniania:

W trakcie ćwiczeń odbywa się merytoryczna i techniczna korekta prac. Dotyczy ona przede wszystkim właściwego ustawienia kadru i oświetlenia kompozycji. Prace po „obróbce” w programie Adobe Photoshop, w wyznaczonym terminie, przedstawiane są do oceny.

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kudłacz
Prowadzący grup: Michał Kudłacz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Mutor
Prowadzący grup: Michał Mutor
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)