Konwersatorium specjalistyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z5KOS-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium specjalistyczne |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-ZAOCZNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (spec: PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Konwersatorium specjalistyczne ma na celu prowadzenie zajęć kursowych z tematyki istotnej dla public relations. Prowadzone przez specjalistów poszczególnych dziedzin, w formie konwersatorium praktycznego. Konwersatorium specjalistyczne ma na celu prowadzenie zajęć kursowych z tematyki istotnej dla public relations. Prowadzone przez specjalistów poszczególnych dziedzin, w formie konwersatorium praktycznego. Konwersatorium: Kampanie Public Relations Zajęcia obejmują zagadnienia przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations w dwóch aspektach: 1.strategii podmiotu (rynkowej, wizerunkowej, aktywności społecznej) oraz 2. metod, narzędzi i procesów zintegrowanej komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem internetu i mediów społecznościowych. Zajęcia mają charakter konwersatoryjny i obejmują część wykładową z licznymi odwołaniami do studiów przypadku oraz część przeznaczoną na prezentację projektów przygotowanych przez studentów, połączoną z dyskusją. |
Pełny opis: |
W ramach konwersatorium organizowane są spotkania tematyczne ze specjalistami w danej dziedzinie komunikacji, public relations czy marketingu. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z tematyką istotną dla branży i aktualną w danym czasie na rynku. Otwarta formuła pozwala dostosować rozkład tematyczny do aktualnych potrzeb. Cykl 30 godzin dzieli się na mniejsze bloki tematyczne. Poszczególne bloki prowadzone są przez specjalistów w danej dziedzinie. Mają charakter teoretyczno-warsztatowy. Konwersatorium: Kampanie Public Relations: Studenci uzyskują wiedzę na temat procesu przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations na różnych etapach rozwoju organizacji i z uwzględnieniem specyfiki branżowej. Podczas zajęć zwraca się szczególną uwagę na potrzebę i umiejętność łączenia oraz syntetyzowania zagadnień z zakresu teorii komunikowania, komunikacji marketingowej, strategii marki i brandingu. Studia przypadków oraz przygotowane przez zespoły projekty kampanii Public Relations służą przybliżeniu teorii do praktyki. Projekty są prezentowane i poddane krytycznej ocenie zespołów występujących w roli klienta-zleceniodawcy. Ocena ma być formułowana przez zespół oceniający zgodnie z regułami prawidłowej informacji zwrotnej. Zespoły występują zarówno w roli agencji-konsultanta PR jak i w roli klienta-zleceniodawcy. W ramach zajęć omawiane są (w aspekcie teoretycznym i praktycznym) następujące bloki: • Kampania Public Relations a cele strategiczne organizacji/podmiotu. • Kampania Public Relations jako proces i zarządzanie nim • Badania i analizy • Określanie celów, zadań, mierników sukcesu i efektywności • Strategia i taktyka kampanii w modelu PESO |
Literatura: |
Zależnie od tematyki, podana przez prowadzących. Konwersatorium: Kampanie Public Relations: 1. Gregory A., Planning and Managing Public Relations Campaigns. A Strategic Approach, 2015 2. Luttrell R.M., Capizzo L.W., Public Relations Campaigns. An Integrated Approach, 2018 3. Tworzydło D., Public Relations Praktycznie, 2017 4. Seitel F.P., Public Relations w praktyce, 2003 5. Miotk A.,Jak internet zmienił Public Relations, 2016 6. Komunikacja kryzysowa, red. Anthonissen P.F., wyd.2013 lub 2010 Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, 2000 |
Efekty uczenia się: |
Konwersatorium: Kampanie Public Relations: Obszar wiedzy: Absolwenci znają: • uwarunkowania i etapy przygotowywania kampanii Public Relations, • narzędzia analizy strategicznej, • narzędzia i metody monitorowania oraz ewaluacji kampanii, • warunki i zasady zarządzania projektami Public Relations w ramach organizacji i z perspektywy zewnętrznego konsultanta • podstawowe zasady kształtowania warunków dla kreatywnej pracy zespołu Obszar umiejętności: Absolwent powinien posiadać następujący zakres umiejętności: • gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji, wyników badań, analiz dostępnych w różnych źródłach; • integracji kampanii z celami strategicznymi podmiotu • formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności • przygotowania oraz monitorowania budżetu, planu i harmonogramu wykorzystania zasobów • posługiwania się narzędziami Public Relations (z uwzględnieniem Public Affairs, komunikacji wewnętrznej, sponsoringu) samodzielnie lub pod nadzorem • prezentacji i krytycznej oceny projektu kampanii w jej wymiarze strategicznym i taktycznym • pracy kreatywnej, współpracy w zespole Obszar innych kompetencji: Oprócz wiedzy teoretycznej o Public Relations oraz znajomości narzędzi i praktycznych rozwiązań, studenci mają możliwość poznania i doskonalenia swoich umiejętności współpracy w zespole, rozwoju kreatywności, przygotowania prezentacji multimedialnych i wystąpień publicznych, a także – gdy przyjmują rolę klientów - umiejętności krytycznej oceny projektów i formułowania informacji zwrotnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Konwersatorium: Kampanie Public Relations: Warunki zaliczenia zajęć: Max liczba punktów – 100 60-70 pkt. – ocena dostateczna 71-75 pkt. – oc. dostateczna + 76-85 pkt. – oc. dobra 86-90 pkt. – oc. dobra+ 91-95 pkt. - oc. bardzo dobra 96-100 pkt – oc. celująca Obecność na zajęciach 20 pkt. (możliwe 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności 0 punktów) Test wiedzy 30 pkt Część praktyczna – projekt kampanii i jego prezentacja oraz profesjonalna aktywność w roli klienta-zleceniodawcy – 50 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Przybysz | |
Prowadzący grup: | Hubert Kuliński, Łukasz Przybysz, Damian Ziąber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Konwersatorium: Kampanie Public Relations Zajęcia obejmują zagadnienia przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations w dwóch aspektach: 1.strategii podmiotu (rynkowej, wizerunkowej, aktywności społecznej) oraz 2. metod, narzędzi i procesów zintegrowanej komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem internetu i mediów społecznościowych. Zajęcia mają charakter konwersatoryjny i obejmują część wykładową z licznymi odwołaniami do studiów przypadku oraz część przeznaczoną na prezentację projektów przygotowanych przez studentów, połączoną z dyskusją. |
|
Pełny opis: |
Studenci uzyskują wiedzę na temat procesu przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations na różnych etapach rozwoju organizacji i z uwzględnieniem specyfiki branżowej. Podczas zajęć zwraca się szczególną uwagę na potrzebę i umiejętność łączenia oraz syntetyzowania zagadnień z zakresu teorii komunikowania, komunikacji marketingowej, strategii marki i brandingu. Studia przypadków oraz przygotowane przez zespoły projekty kampanii Public Relations służą przybliżeniu teorii do praktyki. Projekty są prezentowane i poddane krytycznej ocenie zespołów występujących w roli klienta-zleceniodawcy. Ocena ma być formułowana przez zespół oceniający zgodnie z regułami prawidłowej informacji zwrotnej. Zespoły występują zarówno w roli agencji-konsultanta PR jak i w roli klienta-zleceniodawcy. W ramach zajęć omawiane są (w aspekcie teoretycznym i praktycznym) następujące bloki: • Kampania Public Relations a cele strategiczne organizacji/podmiotu. • Kampania Public Relations jako proces i zarządzanie nim • Badania i analizy • Określanie celów, zadań, mierników sukcesu i efektywności • Strategia i taktyka kampanii w modelu PESO |
|
Literatura: |
1. Gregory A., Planning and Managing Public Relations Campaigns. A Strategic Approach, 2015 2. Luttrell R.M., Capizzo L.W., Public Relations Campaigns. An Integrated Approach, 2018 3. Tworzydło D., Public Relations Praktycznie, 2017 4. Seitel F.P., Public Relations w praktyce, 2003 5. Miotk A.,Jak internet zmienił Public Relations, 2016 6. Komunikacja kryzysowa, red. Anthonissen P.F., wyd.2013 lub 2010 Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, 2000 |
|
Uwagi: |
Obszar wiedzy: Absolwenci znają: • uwarunkowania i etapy przygotowywania kampanii Public Relations, • narzędzia analizy strategicznej, • narzędzia i metody monitorowania oraz ewaluacji kampanii, • warunki i zasady zarządzania projektami Public Relations w ramach organizacji i z perspektywy zewnętrznego konsultanta • podstawowe zasady kształtowania warunków dla kreatywnej pracy zespołu Obszar umiejętności: Absolwent powinien posiadać następujący zakres umiejętności: • gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji, wyników badań, analiz dostępnych w różnych źródłach; • integracji kampanii z celami strategicznymi podmiotu • formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności • przygotowania oraz monitorowania budżetu, planu i harmonogramu wykorzystania zasobów • posługiwania się narzędziami Public Relations (z uwzględnieniem Public Affairs, komunikacji wewnętrznej, sponsoringu) samodzielnie lub pod nadzorem • prezentacji i krytycznej oceny projektu kampanii w jej wymiarze strategicznym i taktycznym • pracy kreatywnej, współpracy w zespole Obszar innych kompetencji: Oprócz wiedzy teoretycznej o Public Relations oraz znajomości narzędzi i praktycznych rozwiązań, studenci mają możliwość poznania i doskonalenia swoich umiejętności współpracy w zespole, rozwoju kreatywności, przygotowania prezentacji multimedialnych i wystąpień publicznych, a także – gdy przyjmują rolę klientów - umiejętności krytycznej oceny projektów i formułowania informacji zwrotnej. Warunki zaliczenia zajęć: Max liczba punktów – 100 60-70 pkt. – ocena dostateczna 71-75 pkt. – oc. dostateczna + 76-85 pkt. – oc. dobra 86-90 pkt. – oc. dobra+ 91-95 pkt. - oc. bardzo dobra 96-100 pkt – oc. celująca Obecność na zajęciach 20 pkt. (możliwe 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności 0 punktów) Test wiedzy 30 pkt Część praktyczna – projekt kampanii i jego prezentacja oraz profesjonalna aktywność w roli klienta-zleceniodawcy – 50 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Przybysz | |
Prowadzący grup: | Hubert Kuliński, Agnieszka Nowakowska, Mira Poręba, Łukasz Przybysz, Damian Ziąber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Konwersatorium: Kampanie Public Relations Zajęcia obejmują zagadnienia przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations w dwóch aspektach: 1.strategii podmiotu (rynkowej, wizerunkowej, aktywności społecznej) oraz 2. metod, narzędzi i procesów zintegrowanej komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem internetu i mediów społecznościowych. Zajęcia mają charakter konwersatoryjny i obejmują część wykładową z licznymi odwołaniami do studiów przypadku oraz część przeznaczoną na prezentację projektów przygotowanych przez studentów, połączoną z dyskusją. |
|
Pełny opis: |
Studenci uzyskują wiedzę na temat procesu przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations na różnych etapach rozwoju organizacji i z uwzględnieniem specyfiki branżowej. Podczas zajęć zwraca się szczególną uwagę na potrzebę i umiejętność łączenia oraz syntetyzowania zagadnień z zakresu teorii komunikowania, komunikacji marketingowej, strategii marki i brandingu. Studia przypadków oraz przygotowane przez zespoły projekty kampanii Public Relations służą przybliżeniu teorii do praktyki. Projekty są prezentowane i poddane krytycznej ocenie zespołów występujących w roli klienta-zleceniodawcy. Ocena ma być formułowana przez zespół oceniający zgodnie z regułami prawidłowej informacji zwrotnej. Zespoły występują zarówno w roli agencji-konsultanta PR jak i w roli klienta-zleceniodawcy. W ramach zajęć omawiane są (w aspekcie teoretycznym i praktycznym) następujące bloki: • Kampania Public Relations a cele strategiczne organizacji/podmiotu. • Kampania Public Relations jako proces i zarządzanie nim • Badania i analizy • Określanie celów, zadań, mierników sukcesu i efektywności • Strategia i taktyka kampanii w modelu PESO |
|
Literatura: |
1. Gregory A., Planning and Managing Public Relations Campaigns. A Strategic Approach, 2015 2. Luttrell R.M., Capizzo L.W., Public Relations Campaigns. An Integrated Approach, 2018 3. Tworzydło D., Public Relations Praktycznie, 2017 4. Seitel F.P., Public Relations w praktyce, 2003 5. Miotk A.,Jak internet zmienił Public Relations, 2016 6. Komunikacja kryzysowa, red. Anthonissen P.F., wyd.2013 lub 2010 Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, 2000 |
|
Uwagi: |
Obszar wiedzy: Absolwenci znają: • uwarunkowania i etapy przygotowywania kampanii Public Relations, • narzędzia analizy strategicznej, • narzędzia i metody monitorowania oraz ewaluacji kampanii, • warunki i zasady zarządzania projektami Public Relations w ramach organizacji i z perspektywy zewnętrznego konsultanta • podstawowe zasady kształtowania warunków dla kreatywnej pracy zespołu Obszar umiejętności: Absolwent powinien posiadać następujący zakres umiejętności: • gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji, wyników badań, analiz dostępnych w różnych źródłach; • integracji kampanii z celami strategicznymi podmiotu • formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności • przygotowania oraz monitorowania budżetu, planu i harmonogramu wykorzystania zasobów • posługiwania się narzędziami Public Relations (z uwzględnieniem Public Affairs, komunikacji wewnętrznej, sponsoringu) samodzielnie lub pod nadzorem • prezentacji i krytycznej oceny projektu kampanii w jej wymiarze strategicznym i taktycznym • pracy kreatywnej, współpracy w zespole Obszar innych kompetencji: Oprócz wiedzy teoretycznej o Public Relations oraz znajomości narzędzi i praktycznych rozwiązań, studenci mają możliwość poznania i doskonalenia swoich umiejętności współpracy w zespole, rozwoju kreatywności, przygotowania prezentacji multimedialnych i wystąpień publicznych, a także – gdy przyjmują rolę klientów - umiejętności krytycznej oceny projektów i formułowania informacji zwrotnej. Warunki zaliczenia zajęć: Max liczba punktów – 100 60-70 pkt. – ocena dostateczna 71-75 pkt. – oc. dostateczna + 76-85 pkt. – oc. dobra 86-90 pkt. – oc. dobra+ 91-95 pkt. - oc. bardzo dobra 96-100 pkt – oc. celująca Obecność na zajęciach 20 pkt. (możliwe 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności 0 punktów) Test wiedzy 30 pkt Część praktyczna – projekt kampanii i jego prezentacja oraz profesjonalna aktywność w roli klienta-zleceniodawcy – 50 pkt. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.