Marketing medialny - warsztaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z6MAME-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing medialny - warsztaty |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-ZAOCZNE I STOPNIA 6 semestr, 3 rok (spec: PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu praktyczne zastosowanie wiedzy teoretycznej. Studenci pracują w grupach, tworząc od podstaw swój własny produkt medialny, wyceniając go, planując jego dystrybucję oraz promocję. |
Pełny opis: |
Zajęcia są podzielone na dwa obszary: 1. W pierwszej części zajęć analizujemy produkt, cenę, dystrybucję i promocję wskazanych przez prowadzącego mediów (każda grupa analizuje jedno medium). 2. Przełożenie teorii MM na praktykę: a) Studenci dzielą się na małe grupy b) Studenci tworzą produkt medialny (zawartość, logo, slogan). c) Studenci tworzą dystrybucję dla produktu (tradycyjną i elektroniczną). d) Studenci wyceniają produkt (koszt osobisty i instytucjonalny). e) Studenci tworzą strategię promocyjną (autopromocję i promocję zewnętrzną). |
Literatura: |
1. Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010 2. Jupowicz-Ginalska A., Promowanie mediów w mediach, w: Olędzki J. (red.) Public Relations. Społeczne wyzwania, ASPRA-JR, Warszawa 2008. 3. Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60 (4), pp. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190 4. Jupowicz-Ginalska, A. (2017), Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku, „Zeszyty Prasoznawcze”, t. 60, nr 4 (232), s. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190. 5. Jupowicz-Ginalska, A. (2013), Promocja sprzedaży w mediach – próba zdefiniowania zjawiska, [w:] O własnej promocji środków przekazu w Polsce – między teorią a praktyką, red. A. Jupowicz-Ginalska, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, s. 33–57. ----------------------------------------------------------------------------------------------- 3. Adamowski J. (red.), Waniek D. (nad. nauk.), Media masowe w praktyce społecznej, ASPRA J-R, Warszawa 2007. 4. Kotler Ph., Keller. K.L, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005. 5. Kowalski T., Jung B., Ekonomika mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. 6. Kowalski T., Jung B., Media na rynku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. 7. Pleszczyński J., Etyka dziennikarska, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: Wiedza Student dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu, prowadzonego przez środki przekazu. Potrafi wskazać różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a medialnym, a także przedstawić systematykę MM. Student zna zasady kreowania produktu medialnego, prowadzenia dystrybucji medialnej, różnicowania ceny oraz promocji medialnej. Umiejętności Student umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę MM na działania w codziennej pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych). Inne kompetencje Student, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (działy marketingu firm medialnych czy agencje zewnętrzne, zajmujące się elementami MM dla swoich klientów). |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza istniejącego produktu medialnego: poszczególne komponenty (opis produktu, dystrybucji, ceny, promocji) są omówione w formie prezentacji i oceniane w skali 2-5. Nowy produktu medialny: poszczególne komponenty (opis koncepcji, zawartości produktu, dystrybucji, ceny, promocji, modyfikacji oferty) są omówione w formie prezentacji i oceniane w skali 2-5. Średnia z zajęć to finalna ocena z przedmiotu. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jupowicz-Ginalska | |
Prowadzący grup: | Martyna Dudziak-Kisio, Anna Jupowicz-Ginalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jupowicz-Ginalska | |
Prowadzący grup: | Anna Jupowicz-Ginalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.