Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing medialny - warsztaty

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-Z6MAME-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing medialny - warsztaty
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-ZAOCZNE I STOPNIA 6 semestr, 3 rok (spec: PRMM)
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu praktyczne zastosowanie wiedzy teoretycznej. Studenci pracują w grupach, tworząc od podstaw swój własny produkt medialny, wyceniając go, planując jego dystrybucję oraz promocję.

Pełny opis:

Zajęcia są podzielone na dwa obszary:

1. W pierwszej części zajęć analizujemy produkt, cenę, dystrybucję i promocję wskazanych przez prowadzącego mediów (każda grupa analizuje jedno medium).

2. Przełożenie teorii MM na praktykę:

a) Studenci dzielą się na małe grupy

b) Studenci tworzą produkt medialny (zawartość, logo, slogan).

c) Studenci tworzą dystrybucję dla produktu (tradycyjną i elektroniczną).

d) Studenci wyceniają produkt (koszt osobisty i instytucjonalny).

e) Studenci tworzą strategię promocyjną (autopromocję i promocję zewnętrzną).

Literatura:

1. Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010

2. Jupowicz-Ginalska A., Promowanie mediów w mediach, w: Olędzki J. (red.) Public Relations. Społeczne wyzwania, ASPRA-JR, Warszawa 2008.

3. Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60 (4), pp. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190

4. Jupowicz-Ginalska, A. (2017), Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku, „Zeszyty Prasoznawcze”, t. 60, nr 4 (232), s. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190.

5. Jupowicz-Ginalska, A. (2013), Promocja sprzedaży w mediach – próba zdefiniowania zjawiska, [w:] O własnej promocji środków przekazu w Polsce – między teorią a praktyką, red. A. Jupowicz-Ginalska, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, s. 33–57.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

3. Adamowski J. (red.), Waniek D. (nad. nauk.), Media masowe w praktyce społecznej, ASPRA J-R, Warszawa 2007.

4. Kotler Ph., Keller. K.L, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005.

5. Kowalski T., Jung B., Ekonomika mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

6. Kowalski T., Jung B., Media na rynku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

7. Pleszczyński J., Etyka dziennikarska, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza

Student dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu, prowadzonego przez środki przekazu. Potrafi wskazać różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a medialnym, a także przedstawić systematykę MM. Student zna zasady kreowania produktu medialnego, prowadzenia dystrybucji medialnej, różnicowania ceny oraz promocji medialnej.

Umiejętności

Student umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę MM na działania w codziennej pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych).

Inne kompetencje

Student, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (działy marketingu firm medialnych czy agencje zewnętrzne, zajmujące się elementami MM dla swoich klientów).

Metody i kryteria oceniania:

Analiza istniejącego produktu medialnego: poszczególne komponenty (opis produktu, dystrybucji, ceny, promocji) są omówione w formie prezentacji i oceniane w skali 2-5.

Nowy produktu medialny: poszczególne komponenty (opis koncepcji, zawartości produktu, dystrybucji, ceny, promocji, modyfikacji oferty) są omówione w formie prezentacji i oceniane w skali 2-5.

Średnia z zajęć to finalna ocena z przedmiotu.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Jupowicz-Ginalska
Prowadzący grup: Martyna Dudziak-Kisio, Anna Jupowicz-Ginalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Jupowicz-Ginalska
Prowadzący grup: Anna Jupowicz-Ginalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)