Metodyka pracy z młodzieżą i dorosłymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-IN-Z4MPMD |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy z młodzieżą i dorosłymi |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
IN-ZAOCZNE I STOPNIA - 4 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot z bloku Animacja kultury. Celem zajęć jest pokazanie jak można wypracować przyjemność uczestniczenia w kulturze wśród młodzieży i dorosłych, ze zwróceniem szczególnej uwagi na bibliotekę, która powinna być miejscem, gdzie użytkownicy uczestniczą m.in. w zajęciach motywujących do czytania. |
Pełny opis: |
Scharakteryzowane zostaną grupy docelowe (młodzież, dorośli, seniorzy) z perspektywy potrzeb edukacyjnych i kulturalnych. Omówiona zostanie animacja kultury i „dobre praktyki” realizowane w: centrach kultury, bibliotekach, muzeach i teatrach. Szczególna uwaga zwracana jest na motywowanie do czytania. |
Literatura: |
Aktualne raporty z badań np. Młodzież, Nastolatki 3.0, Diagnoza społeczna itp. Dadel Marcin: O projekcie i wniosku. Dla początkujących i tych, którzy chcą uporządkować wiedzę. Warszawa 2011. Dzierzgowska Irena: Jak uczyć metodami aktywnymi. Warszawa 2004. D. Grabowska: Animacja kultury w bibliotekach publicznych w Polsce. W: Litteris et amicitia. Warszawa 2023, s. 289-300. Obserwatorium teorii żywej kultury [online] Słownik. Dostępny w WWW: <http://ozkultura.pl/slownik-teorii-zywej-kultury>. Słownik Teorii i Metodologii Badań Kultury [online]. Dostępny w WWW: <http://ozkultura.pl/slownik-teorii-i-metodologi-badan-kultury>. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - zna działalność instytucji kultury, - zna metody, formy i uwarunkowania socjologiczne oraz psychologiczno-społeczne komunikowania się z użytkownikami bibliotek i innymi instytucjami kultury, - zna kulturowe aspekty działalności instytucji kultury, Umiejętności: - umie prowadzić działania edukacyjne, animacyjne i promocyjne związane z działalnością informacyjną i kulturalną, zwłaszcza czytelniczą, - umie analizować funkcjonowanie instytucji kultury i informacji, oceniać efektywność realizacji usług kulturalnych i informacyjnych, - umie przygotowywać wystąpienia ustne dotyczące animacji kultury, - umie opracować projekt animacyjny, - umie planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole w zakresie zadań związanych z działalnością kulturalną. Inne kompetencje: - potrafi wypełniać zobowiązania społeczne pracownika sfery kultury, w tym angażować się w działalność na rzecz środowiska i inicjowania działań na rzecz interesu publicznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność i aktywność na zajęciach, - zaliczenie omówień „dobrych praktyk”, - przygotowanie projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Grabowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Grabowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.