Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Agile Project

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-AP-FAK-ANG
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Agile Project
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami zwinnego zarządzania projektami – Agile.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowym zakresem wiedzy i umiejętności

związanym z zwinnym zarządzaniem projektami – Agile. Zajęcia koncentrują się głównie na poznaniu

zasad, wartości, pryncypiów związanych ze zwinnym zarządzaniem projektami, poznaniu technik

oraz metod prowadzenia zwinnym projektów i rozwoju produktów. Dodatkowo studenci poznają

narzędzia niezbędne do prowadzenia projektów zwinnych. Aktywne uczestnictwo w zajęciach

stanowi solidną podstawę do przygotowania się do egzaminów certyfikujących, tj. Professional

Scrum Master™ I, Professional Scrum Product Owner™ I czy AgilePM® Foundation (zarządzanie

projektami).

Literatura:

1. Craddock A., AgilePM: Agile Project Management: Reference Book v3. 2024.

2. Jastrzębiec Wyszkowski T., Scrum: jak osiągać cele, gdy wszystko się zmienia? ProCognita, 2023.

3. Żeromski M., Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master, Helion, 2022.

4. Borowiec T., Dusiński M., Agile, który działa, pracuj zwinnie i skutecznie, Helion, 2021.

5. Denning S., Era Agile O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność, Helion 2019.

6. Hobler K., Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów

dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych, Onepress, 2023.

7. Żeromski M., Budowanie zespołu Młotek Scrum Mastera, 2020.

8. Zmitrowicz K., Stańczak R., Jakość w Agile, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.

9. Marcus H., Joakim S., Kanbanm jak skutecznie zarządzać pracą, Helion 2020.

10. Martin R., Czysty Agile. Powrót do podstaw, Helion 2020.

11. Parmenter D., Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) Tworzenie, wdrażanie i stosowanie,

Onepress, 2021.

12. Sutherland J., Coplien J., Księga Scrum Sprawdzone wzorce, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020.

Efekty uczenia się:

Student posiada wiedze i kompetencję w zakresie.

- stosowania wskaźników efektywności wykorzystywanych w zwinnym zarządzaniu projektami.

- znaczenia podstawowych wartości i zasad podejścia zwinnego.

- korzyści wynikających ze stosowania zwinnego zarządzania projektami.

- barier związanych z implementacją zwinnego zarządzania projektami.

- transformacji organizacji w organizację zwinną, uczącą się.

- najważniejszych aspekty podejścia Scrum — zarządzanie projektem, samoorganizację i wspólne

zobowiązanie.

- podejścia Lean, aby zapewnić zespołowi potrzebne uprawnienia, wyeliminować marnotrawstwo

i szybko dostarczać wartość.

- technik i zasad podejścia zwinnego z pomocą coacha metodyk zwinnych.

- narzędzi wykorzystywanych do zwinnego zarządzania projektami, tj. jira, confluence, miro,

- efektywnej estymacji.

W wyniku realizacji przedmiotu, student nabywa następujących umiejętności.

- prowadzenia zwinnych projektów, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Lean oraz

frameworku Scrum.

- stosowania wskaźników określających efektywność realizowanych przez zespół projektowy lub

produktowy.

- umie być aktywnym członkiem zmiany w transformacji agile, potrafi odnaleźć się w roli ambsadora

zmiany w organizację zwinną, uczącą się.

Metody i kryteria oceniania:

Test.

Liczba punków Ocena

19-20 5.0

17-18 4.5

15-16 4.0

13-14 3.5

12 3.0

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Tomczak
Prowadzący grup: Jakub Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9 (2025-04-18)