Agile Project
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-AP-FAK-ANG |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Agile Project |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami zwinnego zarządzania projektami – Agile. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowym zakresem wiedzy i umiejętności związanym z zwinnym zarządzaniem projektami – Agile. Zajęcia koncentrują się głównie na poznaniu zasad, wartości, pryncypiów związanych ze zwinnym zarządzaniem projektami, poznaniu technik oraz metod prowadzenia zwinnym projektów i rozwoju produktów. Dodatkowo studenci poznają narzędzia niezbędne do prowadzenia projektów zwinnych. Aktywne uczestnictwo w zajęciach stanowi solidną podstawę do przygotowania się do egzaminów certyfikujących, tj. Professional Scrum Master™ I, Professional Scrum Product Owner™ I czy AgilePM® Foundation (zarządzanie projektami). |
Literatura: |
1. Craddock A., AgilePM: Agile Project Management: Reference Book v3. 2024. 2. Jastrzębiec Wyszkowski T., Scrum: jak osiągać cele, gdy wszystko się zmienia? ProCognita, 2023. 3. Żeromski M., Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master, Helion, 2022. 4. Borowiec T., Dusiński M., Agile, który działa, pracuj zwinnie i skutecznie, Helion, 2021. 5. Denning S., Era Agile O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność, Helion 2019. 6. Hobler K., Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych, Onepress, 2023. 7. Żeromski M., Budowanie zespołu Młotek Scrum Mastera, 2020. 8. Zmitrowicz K., Stańczak R., Jakość w Agile, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. 9. Marcus H., Joakim S., Kanbanm jak skutecznie zarządzać pracą, Helion 2020. 10. Martin R., Czysty Agile. Powrót do podstaw, Helion 2020. 11. Parmenter D., Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) Tworzenie, wdrażanie i stosowanie, Onepress, 2021. 12. Sutherland J., Coplien J., Księga Scrum Sprawdzone wzorce, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedze i kompetencję w zakresie. - stosowania wskaźników efektywności wykorzystywanych w zwinnym zarządzaniu projektami. - znaczenia podstawowych wartości i zasad podejścia zwinnego. - korzyści wynikających ze stosowania zwinnego zarządzania projektami. - barier związanych z implementacją zwinnego zarządzania projektami. - transformacji organizacji w organizację zwinną, uczącą się. - najważniejszych aspekty podejścia Scrum — zarządzanie projektem, samoorganizację i wspólne zobowiązanie. - podejścia Lean, aby zapewnić zespołowi potrzebne uprawnienia, wyeliminować marnotrawstwo i szybko dostarczać wartość. - technik i zasad podejścia zwinnego z pomocą coacha metodyk zwinnych. - narzędzi wykorzystywanych do zwinnego zarządzania projektami, tj. jira, confluence, miro, - efektywnej estymacji. W wyniku realizacji przedmiotu, student nabywa następujących umiejętności. - prowadzenia zwinnych projektów, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Lean oraz frameworku Scrum. - stosowania wskaźników określających efektywność realizowanych przez zespół projektowy lub produktowy. - umie być aktywnym członkiem zmiany w transformacji agile, potrafi odnaleźć się w roli ambsadora zmiany w organizację zwinną, uczącą się. |
Metody i kryteria oceniania: |
Test. Liczba punków Ocena 19-20 5.0 17-18 4.5 15-16 4.0 13-14 3.5 12 3.0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Tomczak | |
Prowadzący grup: | Jakub Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.