Kompetencje informacyjne w miejscu pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-API-D2KIMP |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Kompetencje informacyjne w miejscu pracy |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE II STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami analizy i identyfikacji kompetencji informacyjnych pracowników różnego typu organizacji oraz z metodami organizacji szkoleń w tym zakresie. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami analizy i identyfikacji kompetencji informacyjnych pracowników różnego typu organizacji oraz z metodami organizacji szkoleń w tym zakresie. W trakcie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia: - kompetencje informacyjne - podstawowe definicje - kompetencje informacyjne w miejscu pracy - ich rola i ważność - wiedza i kompetencje międzykulturowe w miejscu pracy - diagnozowanie poziomu kompetencji informacyjnych w miejscu pracy - projekty szkoleń rozwijających kompetencje informacyjne w miejscu pracy. |
Literatura: |
Cheuk, B. (2008). Delivering Business Value Through Information Literacy in the Workplace. Libri, 58(3), pp. 137-143. Lloyd, A. (2010). Information Literacy Landscapes. Information literacy in education, workplace and everyday contexts. Oxford, Cambridge, New Delhi: Chandos Publishing. Meyer, E. (2016). The Culture Map. Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures. New York: Public Affairs. Szydło, J. et al. (2020). Management of Multicultural Teams. Białystok - Cluj Napoca: Oficyna Wydaw. Politechniki Białostockiej. Weiner, S. (2011). Information Literacy and the Workforce. A Review. Education Libraries, 34(2), pp. 7-14. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza [zna]: K_W04: koncepcje zarządzania informacją i wiedzą oraz metody badawcze, w tym właściwe dla analizy i projektowania strategii i narzędzi zarządzania informacją w podmiotach z różnych sektorów K_W07: metody badawcze właściwe dla informatologii, wykorzystywane w analizie potrzeb i zachowań informacyjnych użytkowników, w tym ich interakcji z cyfrowymi produktami i usługami informacyjnymi, a także ocenie i kształceniu ich kompetencji informacyjnych Umiejętności [potrafi]: K_U02: wykorzystać metody badawcze nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności właściwe dla informatologii, do analizy potrzeb i zachowań informacyjnych użytkowników, w tym ich interakcji z cyfrowymi produktami i usługami informacyjnymi, a także oceny i kształcenia ich kompetencji informacyjnych K_U03: dobierać właściwe źródła i informacje z nich pochodzące oraz dokonywać ich oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji, w zakresie problemów właściwych dla architektury informacji, z poszanowaniem prawa, w tym prawa autorskiego K_U05: formułować i analizować problemy badawcze nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności w obszarze informatologii oraz prezentować i interpretować wyniki badań własnych K_U07: prowadzić debaty na tematy z obszaru architektury informacji i zagadnień powiązanych, w tym dotyczących społecznych, ekonomicznych i kulturowych kontekstów zasobów, produktów, usług i środowisk informacyjnych K_U09: współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, w tym poprzez kierowanie pracami zespołu K_U11: dobierać właściwe metody i narzędzia, w szczególności zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, do definiowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w obszarze systemów zarządzania informacją i wiedzą w podmiotach z różnych sektorów Kompetencje społeczne [jest gotów do]: K_K02: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych właściwych dla architektury informacji oraz właściwego doboru ekspertów i zasięganiu ich opinii w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu K_K03: wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań na rzecz interesu publicznego K_K06: odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych i uwarunkowań technologicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w dyskusji na oraz wykonywanie zadań na zajęciach (20%); praca indywidualna (40%); praca grupowa (40%). |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zuzanna Wiorogórska | |
Prowadzący grup: | Zuzanna Wiorogórska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zuzanna Wiorogórska | |
Prowadzący grup: | Zuzanna Wiorogórska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.