Podstawy projektowania aplikacji mobilnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-API-D2PPAM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy projektowania aplikacji mobilnych |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE II STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami projektowania aplikacji mobilnych. Nacisk zostanie położony na metodologię pracy projektowej. Studenci zapoznają się także z wybranymi narzędziami wykorzystywanymi w projektowaniu aplikacji mobilnych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami projektowania aplikacji mobilnych. Nacisk zostanie położony na metodologię pracy projektowej. Studenci zapoznają się także z wybranymi narzędziami wykorzystywanymi w projektowaniu aplikacji mobilnych. Praca będzie odbywać się w grupach (zespołach projektowych), których zadaniem będzie zaprojektowanie aplikacji mobilnej należącej do wybranej kategorii. Po zakończeniu zajęć studenci będą znali etapy projektowania aplikacji mobilnych i działania podejmowane w ramach każdego z nich. |
Literatura: |
1. Gerard Goggin: Apps: From Mobile Phones to Digital Lives. Cambridge 2021. 2. Steinar Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2012. 3. Matt Lacey: Postaw na użyteczność: UX dla programistów i projektantów na przykładzie aplikacji mobilnych. Warszawa 2019. 4. Radomir Miński: Wywiad pogłębiony jako technika badawcza: możliwości wykorzystania IDI w badaniach ewaluacyjnych. „Przegląd Socjologii Jakościowej” 2017, t. 13, nr 3, s. 30‒51. WWW: https://dspace.uni.lodz.pl/bitstream/handle/11089/33474/PSJ_13_3_Minski.pdf?sequence=1&isAllowed=y 5. Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek: Badania jako podstawa projektowania user experience. Warszawa 2015. 6. Pablo Perea, Pau Giner P.: UX Design: projektowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych. Gliwice 2019. 7 Jenifer Tidwell, Charles Brewer, Aynne Valencia: Projektowanie interfejsów: sprawdzone wzorce projektowe. Warszawa 2021. oraz źródła internetowe podawane na zajęciach. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: WIEDZA: - zna i rozumie w pogłębionym stopniu zakres i specyfikę przedmiotową oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między wybranymi faktami, obiektami i zjawiskami, właściwymi dla nauk o komunikacji społecznej i mediach w zakresie informatologii (K_W01). - zna i rozumie koncepcje zarządzania informacją i wiedzą oraz metody badawcze, w tym właściwe dla analizy i projektowania strategii i narzędzi zarządzania informacją w podmiotach z różnych sektorów (K_W04). - zna i rozumie w pogłębionym stopniu zakres i specyfikę przedmiotową oraz teorie właściwe dla architektury informacji, w tym kontekst interdyscyplinarny analiz i interpretacji wytworów kultury w tym obszarze oraz zasady doboru właściwych rozwiązań, w tym technologicznych, do rozwiązywania określonych problemów organizacyjnych i badawczych (K_W05). - zna i rozumie koncepcje, metody badawcze i zasady ich doboru właściwe dla informatologii, wykorzystywane w projektowaniu, analizowaniu i ewaluowaniu systemów informacyjnych w różnych środowiskach ICT (K_W06). - zna i rozumie metody badawcze właściwe dla informatologii, wykorzystywane w analizie potrzeb i zachowań informacyjnych użytkowników, w tym ich interakcji z cyfrowymi produktami i usługami informacyjnymi, a także ocenie i kształceniu ich kompetencji informacyjnych (K_W07). UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi wykorzystać metody badawcze nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności właściwe dla informatologii, do analizy potrzeb i zachowań informacyjnych użytkowników, w tym ich interakcji z cyfrowymi produktami i usługami informacyjnymi, a także oceny i kształcenia ich kompetencji informacyjnych (K_U02). - potrafi dobierać właściwe metody i narzędzia, w szczególności zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, do definiowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w obszarze architektury informacji oraz dostosowywać te narzędzia i metody, lub też tworzyć nowe, do uwarunkowań konkretnego problemu (K_U04). - potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, w tym poprzez kierowanie pracami zespołu (K_U09). INNE KOMPETENCJE: - jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych właściwych dla architektury informacji oraz właściwego doboru ekspertów i zasięganiu ich opinii w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu (K_K02). - jest gotów do przestrzegania zasad etycznych w działalności informacyjnej, w tym stosowania tych zasad w zakresie planowanych funkcjonalności projektowanych rozwiązań informacyjnych (K_K05). |
Metody i kryteria oceniania: |
1) Obecność na zajęciach: a) wszystkich - 25%; b) jedna nieobecność - 20%; c) dwie nieobecności - 15%; d) powyżej - 0%. 2) Projekt końcowy - do 75%. Oceny końcowe: 5: 91-100% 4,5: 81-90% 4: 71-80% 3,5: 61-70% 3: 50-60% Nie ma możliwości poprawiania pozytywnych ocen. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Włodarczyk | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Włodarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Włodarczyk | |
Prowadzący grup: | Jakub Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.