Media a celebryci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-MECE-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Media a celebryci |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie przez Internet (platforma edukacyjna) Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć studenci poznają zasady funkcjonowania celebrytów w mediach. Koncentrują się głównie na aspektach systemowych, prawnych jak i kulturowych. |
Pełny opis: |
Wykłady są poświęcone następującym zagadnieniom: • Definicja celebryty, plotki • Definiowanie pojęcia system medialny, prasa plotkarska, prasa bulwarowa, tabloid, magazyn. • Prasa drukowana – dzienniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym • Prasa drukowana – tygodniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym • Prasa drukowana – dwutygodniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym • Serwisy internetowe - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym • Telewizja - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym • Programy telewizyjne koncetrujące się na życiu celebrytów • Fotografia i jej rola w kształtowaniu wizerunku celebrytów w mediach • Aspekty prawne związane z kształtowaniem wizerunku celebrytów w mediach • Wykorzystanie marektingu do kształtowania wizerunku celebrytów w mediach • Aspekt kulturowy omawianego zjawiska (bohater, heros, gwiazda) • Znaczenie roli grafika komputerowego dla omawianego zjawiska W wykładach uczestniczą także goście, którzy opowiadają o swojej pracy związanej z tematem: papparazzi, specjalista od kształtowania wizerunku medialnego, dziennikarze z instytucji medialnych zajmujący się opisywaniem życia celebrytów. |
Literatura: |
M. Molęda-Zdziech, Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa, 2013 W.Godzic, Znani z tego, że są znani, Wraszawa 2007 Korwin-Piotrowska K., Niczewski R., Potrzebowski J.,Celebryci w ataku. Celebrity Effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Warszawa 2010. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: • Wie, jakie cechy powinien posiadać środek przekazu zajmujący się tą tematyką • Zna najważniejsze instytucje medialne, których głównym obszarem zainteresowania są celebryci (zarówno krajowe jak i zagraniczne) • Rozumie zasady, według których instytucje te funkcjonują • Wie, do kogo tego typu media są kierowane • Zna specyficzne środki wyrazu, za pomocą których przekazywane są treści dotyczące celebrytów • Wie, kto to jest celebryta i potrafi wymienić kilka nazwisk • Zna kulturowe pochodzenie zjawiska celebryta Umiejętności: • Rozróżnia podstawowe instytucje medialne zajmujące się celebrytami w Polsce jak i na świecie • Rozumie motywacje oraz rozpoznaje metody stosowane przez celebrytów w celu kształtowania swojego wizerunku w mediach • Umie wyróżnić podstawowe sposoby kształtowania wizerunku celebryty w mediach • Umie wymienić cechy celebryty i odróżnić celebrytę od gwiazdy |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania egzaminacyjne: Praca pisemna lub prezentacja multimedialna na temat wykorzystania mediów przez celebrytów w celu kształtowania własnego wizerunku. Celem pracy jest zapoznanie się z wiedzą, jaką student zdobył podczas zajęć. Przede wszystkim oceniane będzie wieloaspektowe przedstawienie omawianego zjawiska. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gajlewicz-Korab | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Gajlewicz-Korab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gajlewicz-Korab | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Gajlewicz-Korab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.