Ad fontes - kurs łaciny dla średnio zaawansowanych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3006-AF-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ad fontes - kurs łaciny dla średnio zaawansowanych |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Proponowane zajęcia są kursem łaciny dla studentów mających wcześniej kontakt z tym językiem i pragnących poszerzyć swą wiedzę gramatyczną i przygotować się do samodzielnej pracy z tekstami oryginalnymi. |
Pełny opis: |
Pierwszy semestr zajęć obejmuje powtórzenie i uzupełnienie materiału gramatycznego. Omówiony zostanie przede wszystkim coniunctivus, jego funkcje w zdaniu głównym oraz składnia zdań podrzędnych. W drugim semestrze zajmiemy się lekturą tekstów oryginalnych. Czytane teksty różnych autorów będą się koncentrowały wokół ważnych nie tylko dla starożytnych tematów takich jak np. miłość, przyjaźń, gniew, wojna, rozrywka etc. (uczestnicy zajęć będą mieli wpływ na wybór tematów). Słuchacze będą mieli okazję zetknąć się nie tylko z literaturą okresu klasycznego, ale również z tekstami okresu archaicznego i łaciną późną. Przy okazji lektury poezji objaśnione zostaną podstawowe zasady i miary metryki starożytnej. |
Literatura: |
1. materiały autorskie dostarczane przez prowadzącego zajęcia. 2. "Mały słownik łacińsko-polski", red. nauk. J. Korpanty lub "Słownik łacińsko-polski", oprac. K. Kumaniecki (wydanie dowolne) 3. J. Wikarjak, "Gramatyka opisowa języka łacińskiego" (wydanie dowolne) 4. wydania tekstów oryginalnych czytanych na zajęciach |
Efekty uczenia się: |
Student – ma podstawową wiedzę o języku łacińskim, jego powstaniu i rozwoju; – zna gramatykę i leksykę języka łacińskiego w stopniu podstawowym; – potrafi czytać, tłumaczyć i interpretować teksty łacińskie o niskim i średnim stopniu trudności; – umie rozpoznawać podstawowe miary metryczne w poezji łacińskiej; – ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju. |
Metody i kryteria oceniania: |
-ciągła ocena bieżącego przygotowania do zajęć -końcowy test zaliczeniowy Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Michał Mikula, Agnieszka Stachowicz-Garstka | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Stachowicz-Garstka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Proponowane zajęcia są kursem łaciny dla studentów mających wcześniej kontakt z tym językiem i pragnących poszerzyć swą wiedzę gramatyczną i przygotować się do samodzielnej pracy z tekstami oryginalnymi. |
|
Pełny opis: |
Pierwszy semestr zajęć obejmuje powtórzenie i uzupełnienie materiału gramatycznego. Omówiony zostanie przede wszystkim coniunctivus, jego funkcje w zdaniu głównym oraz składnia zdań podrzędnych. W drugim semestrze zajmiemy się lekturą tekstów oryginalnych. Czytane teksty różnych autorów będą się koncentrowały wokół ważnych nie tylko dla starożytnych tematów takich jak np. miłość, przyjaźń, gniew, wojna, rozrywka etc. (uczestnicy zajęć będą mieli wpływ na wybór tematów). Słuchacze będą mieli okazję zetknąć się nie tylko z literaturą okresu klasycznego, ale również z tekstami okresu archaicznego i łaciną późną. Przy okazji lektury poezji objaśnione zostaną podstawowe zasady i miary metryki starożytnej. |
|
Literatura: |
Literatura: 1. materiały autorskie dostarczane przez prowadzącego zajęcia. 2. "Mały słownik łacińsko-polski", red. nauk. J. Korpanty lub "Słownik łacińsko-polski", oprac. K. Kumaniecki (wydanie dowolne) 3. J. Wikarjak, "Gramatyka opisowa języka łacińskiego" (wydanie dowolne) 4. wydania tekstów oryginalnych czytanych na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Stachowicz-Garstka, Magdalena Zawadzka | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Stachowicz-Garstka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Proponowane zajęcia są kursem łaciny dla studentów mających wcześniej kontakt z tym językiem i pragnących poszerzyć swą wiedzę gramatyczną i przygotować się do samodzielnej pracy z tekstami oryginalnymi. |
|
Pełny opis: |
Pierwszy semestr zajęć obejmuje powtórzenie i uzupełnienie materiału gramatycznego. Omówiony zostanie przede wszystkim coniunctivus, jego funkcje w zdaniu głównym oraz składnia zdań podrzędnych. W drugim semestrze zajmiemy się lekturą tekstów oryginalnych. Czytane teksty różnych autorów będą się koncentrowały wokół ważnych nie tylko dla starożytnych tematów takich jak np. miłość, przyjaźń, gniew, wojna, rozrywka etc. (uczestnicy zajęć będą mieli wpływ na wybór tematów). Słuchacze będą mieli okazję zetknąć się nie tylko z literaturą okresu klasycznego, ale również z tekstami okresu archaicznego i łaciną późną. Przy okazji lektury poezji objaśnione zostaną podstawowe zasady i miary metryki starożytnej. |
|
Literatura: |
Literatura: 1. materiały autorskie dostarczane przez prowadzącego zajęcia. 2. "Mały słownik łacińsko-polski", red. nauk. J. Korpanty lub "Słownik łacińsko-polski", oprac. K. Kumaniecki (wydanie dowolne) 3. J. Wikarjak, "Gramatyka opisowa języka łacińskiego" (wydanie dowolne) 4. wydania tekstów oryginalnych czytanych na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.