Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do eTwinning - przygotowanie nauczycieli do międzynarodowej współpracy uczniów szkoły podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3201-WTW-OG
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do eTwinning - przygotowanie nauczycieli do międzynarodowej współpracy uczniów szkoły podstawowej
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Courses in foreign languages
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Lingwistyki Stosowanej
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Kurs jest przeznaczony dla studentów, którzy realizują program przygotowania do zawodu nauczyciela dowolnego przedmiotu. Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższa.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów - przyszłych nauczycieli różnych przedmiotów z założeniami, metodami i narzędziami współpracy międzynarodowej na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Studenci poznają podstawy językowe, przedmiotowe, międzykulturowe i techniczne potrzebne do prowadzenia efektywnej współpracy w ramach projektu eTwinning - Inicjatywa Kształcenia Nauczycieli.

Planowana jest współpraca z przyszłymi nauczycielami z innych krajów.

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów - przyszłych nauczycieli różnych przedmiotów z założeniami, metodami i narzędziami współpracy międzynarodowej na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Studenci poznają podstawy językowe, przedmiotowe, międzykulturowe i techniczne potrzebne do prowadzenia efektywnej współpracy w ramach projektu eTwinning - Inicjatywa Kształcenia Nauczycieli.

Planowana jest współpraca z przyszłymi nauczycielami z innych krajów, odpowiednio do możliwości.

Tematyka zajęć:

1. Podstawy i założenia Zintegrowanego Nauczania Językowo-Przedmiotowego

2. Wprowadzenie do projektu eTwinning

3. Typologia projektów eTwinning

4. Narzędzia cyfrowe w projekcie międzynarodowym

5. Platforma Twinspace - jako podstawowe miejsce współpracy

6. Narzędzia komunikacyjne, graficzne, tekstowe, audio i wideo

7. Etapy prowadzenia edukacyjnego projektu międzynarodowego

8. Analiza wybranych projektów

9. Zasady planowania współpracy międzyszkolnej

10. Przygotowanie projektu

11. Przeprowadzenie projektu cz. 1

12. Przeprowadzenie projektu cz.2

13. Zasady i narzędzia ewaluacji projektu

14. Dobre praktyki w komunikacji międzynarodowej

15. Prezentacja wyników pracy.

Nakład pracy 2 ECTS:

Uczestnictwo w zajęciach 30 godzin

Wykonanie zadań 15 godzin

Przygotowanie pracy zaliczeniowej 10 godzin

Esej końcowy 5 godzin

w sumie 60 godzin

Literatura:

Gajek, E. (2021) ( w druku) Cooperative Blended Learning and Teaching – on the Example of eTwinning

Fila, J., Jeżowski, M., Pachocki, M., Rybińska, A., Regulska, M., & Sot, B. (2020). Teachers Online eTwinning Users Survey Report. Foundation for the Development of the Educational System. https://issuu.com/frse/docs/raport-etwinning_en_final

Gilleran, A. (2020a). eTwinning in an era of change - Impact on teachers’ practice, skills, and professional development opportunities, as reported by eTwinners - Full Report. Central Support Service of eTwinning. European Schoolnet.

Gileran, A. (2020b). Empowering future teachers with eTwinning. The pedagogy of eTwinning. Workshop 24-26, November 2020.

Gajek, E. (2019) Blended learning of languages in formal and informal contexts among Polish learners, w A.Palalas, (red.) Blended Language Learning: Innovative Perspectives on Innovative Practices. (pp. 111-133). Pekin: National Open University Press & China Central Radio & TV University Press Co Ltd.

Podstawa programowa nauczania języka nowożytnego (2017).

Gajek, E. (2017) Projekty międzynarodowe online w akademickim kształceniu językowym. W: M. Srebro, E. Typek, L. Zielińska Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych, Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 147-157.

Gajek, E. (2015) Implications from the Use of ICT by Language Teachers – Participants of International Projects”. Universal Journal of Educational Research 3(1): 1-7,

Gajek, E. (2012) Constructionism in action. European eTwinning Projects. W Felicia Zhang (red.) Computer-Enhanced and Mobile-Assisted Language Learning: Emerging Issues and Trends IGI-Global Australia , 116-136.

Gajek, E. (2011) Technologie informacyjne i komunikacyjne w językowych projektach edukacyjnych. W: Szpotowicz, M. (red.) Europejski wymiar Edukacji – projekty Comenius w Polsce. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, str. 133-147.

Gajek, E. (2007) eTwinning Europejska współpraca szkół Polska 2007 /European Partnerships of Schools Poland 2007. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

Materiały wskazane przez prowadzącego odpowiednio do potrzeb studentów.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu:

student zna

- podstawy metodyczne prowadzenia edukacyjnych projektów międzynarodowych

- przykłady dobrej praktyki w edukacyjnej współpracy międzynarodowej

- narzędzia cyfrowe przydatne do prowadzenia współpracy

- zasady prowadzenia projektu międzynarodowego

- zasady ewaluacji projektu

student potrafi

- zaplanować zadania edukacyjne we współpracy z partnerami zagranicznymi

- stosować narzędzia cyfrowe we współpracy międzynarodowej

- organizować projekt edukacyjny

- komunikować się z partnerami zagranicznymi w języku obcym

- samodzielnie przygotowywać i i wspierać uczniów w produkcji materiałów cyfrowych

Student jest gotów do

- rozpoznawania potrzeb uczniów odpowiednio do wieku i zainteresowań

- przyjęcia roli dobrego nauczyciela - przewodnika w komunikacji międzynarodowej uczniów

- podjęcia edukacyjnej współpracy międzynarodowej

- przybliżania i upowszechniania wartości kultury polskiej w środowisku międzynarodowym

- jest zainteresowany innowacjami dydaktycznymi i własnym rozwojem zawodowym

- rozumie znaczenie kompetencji międzykulturowej w posługiwaniu się angielskim jako językiem globalnym

Metody i kryteria oceniania:

Składowe oceny:

Wykonane zadań 50%

Przygotowanie i prezentacja projektu 30%

Praca pisemna końcowa 20%

Kryteria oceniania

100%-93,3% 5

93%- 86,6% 4,5

86%-76,6% 4

76%-70% 3,5

69%-60% 3

poniżej 59% 2

Praktyki zawodowe:

Do kursu nie są przypisane praktyki, chociaż część zadań może być zaliczona jako praktyki pod warunkiem uzyskania zgody wydziałowego koordynatora praktyk.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Gajek
Prowadzący grup: Elżbieta Gajek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia:

zdalnie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Gajek
Prowadzący grup: Elżbieta Gajek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)