Wprowadzenie do eTwinning - przygotowanie nauczycieli do międzynarodowej współpracy uczniów szkoły podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-WTW-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do eTwinning - przygotowanie nauczycieli do międzynarodowej współpracy uczniów szkoły podstawowej |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Lingwistyki Stosowanej Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Kurs jest przeznaczony dla studentów, którzy realizują program przygotowania do zawodu nauczyciela dowolnego przedmiotu. Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższa. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów - przyszłych nauczycieli różnych przedmiotów z założeniami, metodami i narzędziami współpracy międzynarodowej na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Studenci poznają podstawy językowe, przedmiotowe, międzykulturowe i techniczne potrzebne do prowadzenia efektywnej współpracy w ramach projektu eTwinning - Inicjatywa Kształcenia Nauczycieli. Planowana jest współpraca z przyszłymi nauczycielami z innych krajów. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów - przyszłych nauczycieli różnych przedmiotów z założeniami, metodami i narzędziami współpracy międzynarodowej na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Studenci poznają podstawy językowe, przedmiotowe, międzykulturowe i techniczne potrzebne do prowadzenia efektywnej współpracy w ramach projektu eTwinning - Inicjatywa Kształcenia Nauczycieli. Planowana jest współpraca z przyszłymi nauczycielami z innych krajów, odpowiednio do możliwości. Tematyka zajęć: 1. Podstawy i założenia Zintegrowanego Nauczania Językowo-Przedmiotowego 2. Wprowadzenie do projektu eTwinning 3. Typologia projektów eTwinning 4. Narzędzia cyfrowe w projekcie międzynarodowym 5. Platforma Twinspace - jako podstawowe miejsce współpracy 6. Narzędzia komunikacyjne, graficzne, tekstowe, audio i wideo 7. Etapy prowadzenia edukacyjnego projektu międzynarodowego 8. Analiza wybranych projektów 9. Zasady planowania współpracy międzyszkolnej 10. Przygotowanie projektu 11. Przeprowadzenie projektu cz. 1 12. Przeprowadzenie projektu cz.2 13. Zasady i narzędzia ewaluacji projektu 14. Dobre praktyki w komunikacji międzynarodowej 15. Prezentacja wyników pracy. Nakład pracy 2 ECTS: Uczestnictwo w zajęciach 30 godzin Wykonanie zadań 15 godzin Przygotowanie pracy zaliczeniowej 10 godzin Esej końcowy 5 godzin w sumie 60 godzin |
Literatura: |
Gajek, E. (2021) ( w druku) Cooperative Blended Learning and Teaching – on the Example of eTwinning Fila, J., Jeżowski, M., Pachocki, M., Rybińska, A., Regulska, M., & Sot, B. (2020). Teachers Online eTwinning Users Survey Report. Foundation for the Development of the Educational System. https://issuu.com/frse/docs/raport-etwinning_en_final Gilleran, A. (2020a). eTwinning in an era of change - Impact on teachers’ practice, skills, and professional development opportunities, as reported by eTwinners - Full Report. Central Support Service of eTwinning. European Schoolnet. Gileran, A. (2020b). Empowering future teachers with eTwinning. The pedagogy of eTwinning. Workshop 24-26, November 2020. Gajek, E. (2019) Blended learning of languages in formal and informal contexts among Polish learners, w A.Palalas, (red.) Blended Language Learning: Innovative Perspectives on Innovative Practices. (pp. 111-133). Pekin: National Open University Press & China Central Radio & TV University Press Co Ltd. Podstawa programowa nauczania języka nowożytnego (2017). Gajek, E. (2017) Projekty międzynarodowe online w akademickim kształceniu językowym. W: M. Srebro, E. Typek, L. Zielińska Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych, Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 147-157. Gajek, E. (2015) Implications from the Use of ICT by Language Teachers – Participants of International Projects”. Universal Journal of Educational Research 3(1): 1-7, Gajek, E. (2012) Constructionism in action. European eTwinning Projects. W Felicia Zhang (red.) Computer-Enhanced and Mobile-Assisted Language Learning: Emerging Issues and Trends IGI-Global Australia , 116-136. Gajek, E. (2011) Technologie informacyjne i komunikacyjne w językowych projektach edukacyjnych. W: Szpotowicz, M. (red.) Europejski wymiar Edukacji – projekty Comenius w Polsce. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, str. 133-147. Gajek, E. (2007) eTwinning Europejska współpraca szkół Polska 2007 /European Partnerships of Schools Poland 2007. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Materiały wskazane przez prowadzącego odpowiednio do potrzeb studentów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu: student zna - podstawy metodyczne prowadzenia edukacyjnych projektów międzynarodowych - przykłady dobrej praktyki w edukacyjnej współpracy międzynarodowej - narzędzia cyfrowe przydatne do prowadzenia współpracy - zasady prowadzenia projektu międzynarodowego - zasady ewaluacji projektu student potrafi - zaplanować zadania edukacyjne we współpracy z partnerami zagranicznymi - stosować narzędzia cyfrowe we współpracy międzynarodowej - organizować projekt edukacyjny - komunikować się z partnerami zagranicznymi w języku obcym - samodzielnie przygotowywać i i wspierać uczniów w produkcji materiałów cyfrowych Student jest gotów do - rozpoznawania potrzeb uczniów odpowiednio do wieku i zainteresowań - przyjęcia roli dobrego nauczyciela - przewodnika w komunikacji międzynarodowej uczniów - podjęcia edukacyjnej współpracy międzynarodowej - przybliżania i upowszechniania wartości kultury polskiej w środowisku międzynarodowym - jest zainteresowany innowacjami dydaktycznymi i własnym rozwojem zawodowym - rozumie znaczenie kompetencji międzykulturowej w posługiwaniu się angielskim jako językiem globalnym |
Metody i kryteria oceniania: |
Składowe oceny: Wykonane zadań 50% Przygotowanie i prezentacja projektu 30% Praca pisemna końcowa 20% Kryteria oceniania 100%-93,3% 5 93%- 86,6% 4,5 86%-76,6% 4 76%-70% 3,5 69%-60% 3 poniżej 59% 2 |
Praktyki zawodowe: |
Do kursu nie są przypisane praktyki, chociaż część zadań może być zaliczona jako praktyki pod warunkiem uzyskania zgody wydziałowego koordynatora praktyk. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Gajek | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Gajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Gajek | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Gajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.