BUSINESS ENGLISH with Case Studies from Wine Trade
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3222-BEWINETRADE-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.104
|
Nazwa przedmiotu: | BUSINESS ENGLISH with Case Studies from Wine Trade |
Jednostka: | Instytut Ukrainistyki |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Ukrainistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Student posiada kompetencje językowe na poziomie co najmniej B2+/C1. Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadąża za skomplikowanymi nawet wywodami kiedy temat jest już bliżej znany lub znajduje się w kręgu jego zainteresowań. Rozumie większość wiadomości o sprawach bieżących. Potrafi czytać ze zrozumieniem reportaże dot. problemów współczesnego świata na tematy związane z szeroko rozumianą działalnością zawodową, w których piszący prezentują określone stanowiska. Student potrafi porozumiewać się z innymi w języku nauczania na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić rozmowy z rodzimymi przedstawicielami kultury anglosaskiej. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Potrafi też wyjaśnić własny punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty nie tylko za określonym stanowiskiem, ale także przeciw możliwym rozwiązaniom postawionego problemu. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia łączą konwersatorium z ćwiczeniami służącymi poznaniu wyażeń specjalistycznych oraz utartych wyrażeń w anglojęzycznej komunikacji biznesowej, a następnie ugruntowaniu właściwego posługiwania się nimi. Naukę komunikacji biznesowej wspierają realne przykłady zaczerpnięte z branży winiarskiej. |
Pełny opis: |
Rama zajęć obejmuje szeroko pojętą tematykę biznesową. Celem jest opanowanie przez studentów języka angielskiego z zakresu szeroko pojętego biznesu na poziomie ESOKJ C1 plus. Szczególna uwaga będzie poświęcona rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych w obrębie leksyki biznesowej. Zajęcia mają charakter konwersatorium, jednak istotny element spotkań stanowią również ćwiczenia wspomagające właściwe użycie wyrażeń stosowanych w komunikacji biznesowej, zarówno wyrażeń specjalistycznych, jak i utartych wyrażeń o charakterze powszechnym. Naukę komunikacji biznesowej wspierają realne przykłady zaczerpnięte z branży winiarskiej. Spotkania obejmują następujące bloki tematyczne, stanowiące o treści kształcenia realizowanej podczas kursu: 1. Industries and companies / Branże i firmy 2. Brands and branding / Marki i kreowanie marek 3. Mergers and acquisitions / Fuzje i przejęcia 4. Various forms of competition / Formy rywalizacji 5. Forms of cooperation / Formy współpracy 6. Diversification of income / Dywersyfikacja dochodu 7. Key strategic issues / Kluczowe problemy strategiczne 8. Green and sustainable progress / Zielony i zrównoważony rozwój 9. Role of social reporting / Rola raportów społecznych 10. Forms of communication / Formy komunikacji 11. Setting up your own business / Tworzenie własnej firmy 12. Successes and failures / Sukcesy i porażki 13. Global offerings and adaptations / Oferta globalna i adaptacje Nakład pracy studenta: 60 godz. (w tym godziny zorganizowane – 2 godziny tygodniowo w semestrze = w sumie 30 godzin lekcyjnych; praca samodzielna studenta – 30 godzin lekcyjnych (gdzie 15 godzin to przygotowanie do zajęć oraz kolejnych 15 godzin to przygotowanie do końcowego testu zaliczeniowego). Razem - 2 ECTS W przypadku braku (jakiejlkolwiek) możliwości przeprowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość zalecane przez UW (ZOOM). |
Literatura: |
Market Leader, UpperIntermediate (3rd edition). David Cotton, David Falvey, Simon Kent. Harlow, UK: Pearson Education Ltd, 2012 Business Vocabulary in Use. Advanced (self-study and classroom use, 3rd edition). Bill Mascull. Cambridge: Cambridge University Press, 2017 Publikacje autorskie prowadzącego tego kursu: Madeira, Port, Sherry: The Equinox Companion to Fortified Wines. Bristol, CT & Sheffield, UK: Equinox Publishing, 2021 https://www.equinoxpub.com/home/madeira-port-sherry/ Iberian-Romance borrowings into English in the fortified wine industry: Implications for wine educators, Revista de Lenguas para Fines Específicos, Volume 29 (2023), 94–109. https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/1610 The impact of international trade relations on French borrowings into English in the sparkling wine industry: A corpus-driven study conducted by a terminologist. LingBaW. Linguistics Beyond and Within, 10, 131–147. https://doi.org/10.31743/lingbaw.18015 Sparkling Wines: The Equinox Guide for Wine Professionals and Connoisseurs. Bristol, CT & Sheffield, UK: Equinox Publishing, 2025 https://www.equinoxpub.com/home/sparkling-wines/ |
Efekty uczenia się: |
Student będzie rozumiał dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie będą jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne będą w nich implikowane, a nie wyrażone w sposób bezpośredni. Bez większych trudności zrozumie treść wyrażoną w języku angielskim zarówno w programach audio i filmach, jak i długich, złożonych tekstach o profilu informacyjnym, dostrzegając ich zróżnicowanie stylistyczne. Będzie rozumiał także artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te niezwiązane w sposób bezpośredni z dziedziną podstawową. Będzie potrafił tworzyć płynne i spontaniczne wypowiedzi z użyciem wyrażeń specjalistycznych w objętych kursem zakresach, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań. Powinien także umieć porozumiewać się skutecznie w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych, precyzyjnie formułując myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców. Powinien także umieć formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień objętych tym kursem, rozwijać w nich wybrane wątki i kończyć je odpowiednią konkluzją. Wiedza: student zna język angielski zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu C1 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K2_W09). Umiejętności: student potrafi komunikować się korzystając ze znajomości reguł oraz zasobu leksykalnego języka angielskiego adekwatnie do wymagań dla poziomu C1 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K2_U10) Kompetencje: Student jest przygotowany do poddawania krytycznej ocenie zarówno posiadaną wiedzę językową, jak i odbierane treści (K2_K01) Student umie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy inicjując działania na rzecz interesu publicznego lub środowiska społecznego (K2_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania Warunki zaliczenia przedmiotu: obecność; zaliczenie prac domowych; zaliczenie końcowego testu zaliczeniowego. Test kończący to test pisemny. Kryteria dla kończącego przedmot testu wiedzy są przedstawione w formie progów procentowych: 99% - 100% - 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem) 96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra) 87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus) 78% - 86% - 4 (ocena dobra) 69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus) 60% – 68% - 3 (ocena dostateczna) Dopuszczalna liczba nieobecności to 2 pary zajęć. W przypadku nieuzyskania zaliczenia do ostatnich zajęć w semestrze student ma prawo do uzyskania zaliczenia i oceny końcowej na takich samych zasadach w sesji poprawkowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Nagórka | |
Prowadzący grup: | Piotr Nagórka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w budynku przy ulice Dobrej 55. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.