Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

BUSINESS ENGLISH with Case Studies from Wine Trade

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3222-BEWINETRADE-OG
Kod Erasmus / ISCED: 09.104 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: BUSINESS ENGLISH with Case Studies from Wine Trade
Jednostka: Instytut Ukrainistyki
Grupy: Courses in foreign languages
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Ukrainistyki
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Student posiada kompetencje językowe na poziomie co najmniej B2+/C1. Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadąża za skomplikowanymi nawet wywodami kiedy temat jest już bliżej znany lub znajduje się w kręgu jego zainteresowań. Rozumie większość wiadomości o sprawach bieżących. Potrafi czytać ze zrozumieniem reportaże dot. problemów współczesnego świata na tematy związane z szeroko rozumianą działalnością zawodową, w których piszący prezentują określone stanowiska. Student potrafi porozumiewać się z innymi w języku nauczania na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić rozmowy z rodzimymi przedstawicielami kultury anglosaskiej. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Potrafi też wyjaśnić własny punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty nie tylko za określonym stanowiskiem, ale także przeciw możliwym rozwiązaniom postawionego problemu.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia łączą konwersatorium z ćwiczeniami służącymi poznaniu wyażeń specjalistycznych oraz utartych wyrażeń w anglojęzycznej komunikacji biznesowej, a następnie ugruntowaniu właściwego posługiwania się nimi. Naukę komunikacji biznesowej wspierają realne przykłady zaczerpnięte z branży winiarskiej.

Pełny opis:

Rama zajęć obejmuje szeroko pojętą tematykę biznesową. Celem jest opanowanie przez studentów języka angielskiego z zakresu szeroko pojętego biznesu na poziomie ESOKJ C1 plus. Szczególna uwaga będzie poświęcona rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych w obrębie leksyki biznesowej. Zajęcia mają charakter konwersatorium, jednak istotny element spotkań stanowią również ćwiczenia wspomagające właściwe użycie wyrażeń stosowanych w komunikacji biznesowej, zarówno wyrażeń specjalistycznych, jak i utartych wyrażeń o charakterze powszechnym. Naukę komunikacji biznesowej wspierają realne przykłady zaczerpnięte z branży winiarskiej. Spotkania obejmują następujące bloki tematyczne, stanowiące o treści kształcenia realizowanej podczas kursu:

1. Industries and companies / Branże i firmy

2. Brands and branding / Marki i kreowanie marek

3. Mergers and acquisitions / Fuzje i przejęcia

4. Various forms of competition / Formy rywalizacji

5. Forms of cooperation / Formy współpracy

6. Diversification of income / Dywersyfikacja dochodu

7. Key strategic issues / Kluczowe problemy strategiczne

8. Green and sustainable progress / Zielony i zrównoważony rozwój

9. Role of social reporting / Rola raportów społecznych

10. Forms of communication / Formy komunikacji

11. Setting up your own business / Tworzenie własnej firmy

12. Successes and failures / Sukcesy i porażki

13. Global offerings and adaptations / Oferta globalna i adaptacje

Nakład pracy studenta: 60 godz. (w tym godziny zorganizowane – 2 godziny tygodniowo w semestrze = w sumie 30 godzin lekcyjnych; praca samodzielna studenta – 30 godzin lekcyjnych (gdzie 15 godzin to przygotowanie do zajęć oraz kolejnych 15 godzin to przygotowanie do końcowego testu zaliczeniowego).

Razem - 2 ECTS

W przypadku braku (jakiejlkolwiek) możliwości przeprowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość zalecane przez UW (ZOOM).

Literatura:

Market Leader, UpperIntermediate (3rd edition). David Cotton, David Falvey, Simon Kent. Harlow, UK: Pearson Education Ltd, 2012

Business Vocabulary in Use. Advanced (self-study and classroom use, 3rd edition). Bill Mascull. Cambridge: Cambridge University Press, 2017

Publikacje autorskie prowadzącego tego kursu:

Madeira, Port, Sherry: The Equinox Companion to Fortified Wines. Bristol, CT & Sheffield, UK: Equinox Publishing, 2021 https://www.equinoxpub.com/home/madeira-port-sherry/

Iberian-Romance borrowings into English in the fortified wine industry: Implications for wine educators, Revista de Lenguas para Fines Específicos, Volume 29 (2023), 94–109. https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/1610

The impact of international trade relations on French borrowings into English in the sparkling wine industry: A corpus-driven study conducted by a terminologist. LingBaW. Linguistics Beyond and Within, 10, 131–147. https://doi.org/10.31743/lingbaw.18015

Sparkling Wines: The Equinox Guide for Wine Professionals and Connoisseurs. Bristol, CT & Sheffield, UK: Equinox Publishing, 2025 https://www.equinoxpub.com/home/sparkling-wines/

Efekty uczenia się:

Student będzie rozumiał dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie będą jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne będą w nich implikowane, a nie wyrażone w sposób bezpośredni. Bez większych trudności zrozumie treść wyrażoną w języku angielskim zarówno w programach audio i filmach, jak i długich, złożonych tekstach o profilu informacyjnym, dostrzegając ich zróżnicowanie stylistyczne. Będzie rozumiał także artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te niezwiązane w sposób bezpośredni z dziedziną podstawową. Będzie potrafił tworzyć płynne i spontaniczne wypowiedzi z użyciem wyrażeń specjalistycznych w objętych kursem zakresach, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań. Powinien także umieć porozumiewać się skutecznie w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych, precyzyjnie formułując myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców. Powinien także umieć formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień objętych tym kursem, rozwijać w nich wybrane wątki i kończyć je odpowiednią konkluzją.

Wiedza:

student zna język angielski zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu C1 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K2_W09).

Umiejętności:

student potrafi komunikować się korzystając ze znajomości reguł oraz zasobu leksykalnego języka angielskiego adekwatnie do wymagań dla poziomu C1 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K2_U10)

Kompetencje:

Student jest przygotowany do poddawania krytycznej ocenie zarówno posiadaną wiedzę językową, jak i odbierane treści (K2_K01)

Student umie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy inicjując działania na rzecz interesu publicznego lub środowiska społecznego (K2_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania

Warunki zaliczenia przedmiotu: obecność; zaliczenie prac domowych; zaliczenie końcowego testu zaliczeniowego.

Test kończący to test pisemny. Kryteria dla kończącego przedmot testu wiedzy są przedstawione w formie progów procentowych:

99% - 100% - 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)

96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)

87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)

78% - 86% - 4 (ocena dobra)

69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)

60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)

Dopuszczalna liczba nieobecności to 2 pary zajęć. W przypadku nieuzyskania zaliczenia do ostatnich zajęć w semestrze student ma prawo do uzyskania zaliczenia i oceny końcowej na takich samych zasadach w sesji poprawkowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Nagórka
Prowadzący grup: Piotr Nagórka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Zajęcia odbywają się w budynku przy ulice Dobrej 55.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)