Literatura i media (ukraińskie)
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 3222-LM2K-OG |
| Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
| Nazwa przedmiotu: | Literatura i media (ukraińskie) |
| Jednostka: | Instytut Ukrainistyki |
| Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Ukrainistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
| Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
| Język prowadzenia: | ukraiński |
| Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
| Założenia (opisowo): | Student zna podstawowe terminy związane ze strukturą utworu literackiego oraz język ukraiński na poziomie B2. |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Na zajęciach omawiane są zagadnienia wpływu nowych mediów na literaturę, funkcjonowanie tekstów literackich w środowisku cyfrowym, powstawanie nowych form literackich takich jak hiperproza, literatura interaktywna. Omawiamy zmianę pojęć autora, czytelnika i samego tekstu. |
| Pełny opis: |
Przedmiot ma formę konwersatorium. Studenci pogłębiają wiedzę z zakresu problematyki społeczeństwa informacyjnego, kultury konwergencji mediów, rozwoju, funkcjonowania i oddziaływania mediów na literaturę oraz proces literacki. Poznają zagadnienia związane z procesem wytwarzania i odbioru literatury w Internecie, funkcjonowaniem tekstów literackich w środowisku cyfrowym, powstawaniem nowych form literackich takich jak hiperproza, literatura interaktywna. W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. Nakład pracy studenta 30 godzin w sali – 1 ECTS 30 godzin praca samodzielna studenta – 1 ECTS (10 h - lektury, 20 h-przygotowanie pracy semestralnej) Razem – 60 godzin = 2 ECTS |
| Literatura: |
Jerzy Grzenia, Komunikacja językowa w internecie, Warszawa 2006, s. 97-173. Monika Górska-Olesińska, Słowo w sieci. Elektroniczne dyskursy, Opole 2009, s. 13-41. Maciej Maryl, Technologie literatury: wpływ nośnika na formę i funkcje przekazów literackich, Pamiętnik Literacki 101/2, 157-178. Piotr Marecki, Linternet, w: Linternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, s. 5-22. Mirosław Filiciak, Druk kontra piksele. Hipertekst w literaturze, w: Linternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, s. 119-127. Grzegorz Jankowicz, Granice hipertekstu?, w: Linternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, s. 151-159. Maria Cywińska-Milonaś, Blogi (ujęcie psychologiczne), w: Linternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, s. 95-110. oraz inne teksty w zależności od potrzeb grupy |
| Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu: Student zna i rozumie: w pogłębionym stopniu terminologię i metodologię badań literaturoznawczych K2_W02, w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia związane z kierunkami rozwoju współczesnej literatury ukraińskiej K2_W07. Student potrafi: stosować właściwe metody i narzędzia badawcze w zakresie literaturoznawstwa ukraińskiego K2_U04 formułować i testować hipotezy związane z badaniami w zakresie literaturoznawstwa ukraińskiego K2_U06. Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K2_K01. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Warunki dopuszczenia do końcowego zaliczenia: - ocena ciągła, czyli aktywne uczestnictwo w zajęciach – 50% - systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału – 50% Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (zgodnie z Regulaminem Studiów na UW) Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Zaliczenie pisemne w formie pracy semestralnej. Wymogi pracy semestralnej: 1. Autor powinien sformułować problem badawczy, czyli postawić tezę, którą będzie się starał zweryfikować (udowodnić lub obalić) w pracy. 2. Przed przystąpieniem do napisania pracy, jej plan oraz spis literatury należy skonsultować z prowadzącym zajęcia. 3. Praca powinna mieć objętość 6-8 stron standardowego tekstu, tj. objętość nie powinna być mniejsza niż 10 800 znaków ze spacjami i większa niż 18 000 znaków ze spacjami (wliczając przypisy). Praca powinna zawierać spis wykorzystanej bibliografii (objętość spisu wykorzystanej bibliografii nie wlicza się jednak w wyżej określoną objętość pracy). 4. Struktura pracy powinna obejmować: wstęp, rozwinięcie, zakończenie, bibliografię. Wstęp powinien zawierać: tezę (sformułowanie problemu badawczego), cele pracy, uzasadnienie wyboru tematu, opis literatury podmiotu i przedmiotu. Rozwinięcie: właściwą analizę tekstów. Zakończenie powinno zawierać wnioski wynikające z badań. 5. Każda strona pracy musi być opatrzona przypisami bibliograficznymi, źródłowymi lub odsyłającymi. 6. Tekst pracy powinien być zredagowany, zgodnie z następującymi zasadami: -czcionka: Times New Roman Normal, rozmiar 12,-zwroty obcojęzyczne pisane kursywą, -interlinia: 1,5 wiersza, -marginesy standardowe (górne, dolne, lewe i prawe: 2,5 cm), tytuł pracy: czcionka Times New Roman Normal, rozmiar 14, pogrubiona. 7. Przypisy powinny zostać umieszczone w tekście jako przypisy dolne, czcionka Times New Roman Normal, rozmiar 10, interlinia: 1 wiersz. Przypis jest traktowany jak zdanie, dlatego powinien zaczynać się wielką literą, a kończyć kropką. W tekście numer przypisu umieszcza się bez spacji po wyrazie, przed przecinkiem. Na końcu zdania numer przypisu umieszcza się przed kropką kończącą zdanie. Zapis przypisów i bibliografii zgodnie z normą SUV. Warunki zaliczenia poprawkowego są takie same, jak w przypadku zaliczenia w pierwszym terminie (informacja powyżej). Przy ocenie pracy stosuje się następujące kryteria: - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus) - brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.