Praktyczna nauka języka angielskiego (B1+)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3222-NJA5C[B1+]-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego (B1+) |
Jednostka: | Instytut Ukrainistyki |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Ukrainistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Złożony pomyślnie egzamin z czwartego semestru praktycznej nauki języka angielskiego, oraz opanowane umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie B1 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Student kontynuuje kształcenie kompetencji w zakresie języka angielskiego poprzez słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie. Systematycznie przyswaja i poszerza wiedzę dot. stosowania leksyki i konstrukcji składniowych. Podwyższa kompetencje językowe z tematów życia codziennego i zawodowego do poziomu B2 wg ESOKJ. Celem zajęć jest: - nabycie umiejętności opisu doświadczeń, wydarzeń, marzeń, nadziei i aspiracji, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. - rozumienie znaczeń głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i niektóre tematy abstrakcyjne, - rozumienie dyskusji na tematy techniczne z zakresu omawianej wcześniej specjalności. - porozumiewanie się płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. - formułowanie przejrzystych wypowiedzi ustnych i pisemnych w szerokim zakresie tematów. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego na poziomie B2. Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne. Student potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań. Nakład pracy studenta: 60 godz. godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz. (1 punkt ECTS) praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć (0,5 ECTS), 15h przygotowanie do egzaminu (0,5 ECTS) |
Literatura: |
1. Cotton, D., Falvey, D. Kent, S. (2014). New Language Leader. (Upper-)Intermediate. Pearson Education Limited. 2. Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press; 3. Własne materiały prowadzącego (w tym materiały dydaktyczne w wolnym dostępie publikowane online w serwisie internetowym YouTube. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10) Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10) Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do zaliczenia końcowego, składniki oceny: - testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe, wypowiedzi pisemne – 25% - prezentacje grupowe i indywidualne – 25% - zaliczenie końcowe – 50% Zaliczenie pisemne: 60% – 68% - 3 (ocena dostateczna) 69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus) 78% - 86% - 4 (ocena dobra) 87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus) 96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra) 99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem) Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Zoom i Classroom oraz in.zalecanych przez UW. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Nagórka | |
Prowadzący grup: | Piotr Nagórka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Student kontynuuje kształcenie kompetencji w zakresie języka angielskiego poprzez słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie. Systematycznie przyswaja i poszerza wiedzę dot. stosowania leksyki i konstrukcji składniowych. Podwyższa kompetencje językowe z tematów życia codziennego i zawodowego do poziomu B2 wg ESOKJ. Celem zajęć jest: - nabycie umiejętności opisu doświadczeń, wydarzeń, marzeń, nadziei i aspiracji, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. - rozumienie znaczeń głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i niektóre tematy abstrakcyjne, - rozumienie dyskusji na tematy techniczne z zakresu omawianej wcześniej specjalności. - porozumiewanie się płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. - formułowanie przejrzystych wypowiedzi ustnych i pisemnych w szerokim zakresie tematów. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego na poziomie B2. Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne. Student potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań. Nakład pracy studenta: 60 godz. godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz. (1 punkt ECTS) praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć (0,5 ECTS), 15h przygotowanie do egzaminu (0,5 ECTS) |
|
Literatura: |
1. Cotton, D., Falvey, D. Kent, S. (2014). New Language Leader. (Upper-)Intermediate. Pearson Education Limited. 2. Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press; 3. Własne materiały prowadzącego (w tym materiały dydaktyczne w wolnym dostępie publikowane online w serwisie internetowym YouTube. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.