Praktyczna nauka języka rosyjskiego (A1)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3222-PR2C[A1]-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego (A1) |
Jednostka: | Instytut Ukrainistyki |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Ukrainistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Student rozpoczyna naukę języka rosyjskiego od podstaw. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Opanowanie języka rosyjskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w różnych prostych sytuacjach życia codziennego oraz rozwijanie sprawności językowych w zakresie słuchania, mówienia, czytania określonym dla poziomu A1 wg ESOKJ. Przyswojenie zasad ortograficznych i gramatycznych języka rosyjskiego oraz leksyki w obrębie realizowanych tematów. |
Pełny opis: |
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Celem zajęć jest ponadto szkolenie umiejętności w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania oraz przyswojenie i poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie: 1. ogólnego rozumienia tekstów pisanych i mówionych o zróżnicowanym poziomie trudności 3. wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstowej lub słuchowej, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi ustnej i pisemnej (złożonej) 4. wyrażania własnej opinii z użyciem zasobu leksykalnego i wiadomości uzyskanych podczas zajęć; 5. prowadzenia rozmowy na tematy zaczerpnięte z życia codziennego oraz w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na trudniejsze tematy (czynny udział w dyskusji, debacie etc) Znajomość reguł gramatyki przewiduje: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań; umiejętność poprawnego rozwiązywania ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe – 60 godz.- 2 ECTS przygotowanie się do zajęć – 30 godz.- 1 ECTS Przygotowanie do zaliczenia – 30 godz. – 1 ECTS Razem: 120 godzin - 4 ECTS |
Literatura: |
1. www.youlang.ru 2. www.tochka.ru 3. J. Deczewska, K. Świrko, Просто класс, Warszawa 2019 4. A. Machnacz, Из первых уст, Warszawa, 2014 5. I. Kabyszewa, K.Kusal, Korepetycje domowe. Język rosyjski, Langenscheidt, Warszawa 2009. 6. I. Kabyszewa, K.Kusal, H. Orschel, E.Wedel, Gramatyka rosyjska z ćwiczeniami. Poziom postawowy i średnio zaawansowany, Langenscheidt, Berlin – Monachium – Warszawa – Wiedeń – Zurych, Nowy Jork 2004. 7. A. Gołubiewa, M. Kuratczyk, Twoje testy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. 8. A. Golubiewa, Czeczuga W., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, PWN, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: - zna i rozumie język rosyjski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego – K1_W12; - potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku rosyjskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - K1_U14; - potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (K1_U11); - planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (K1_U12). Jest gotów do: - krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do testu końcowego: - obecność na zajęciach; - kontrola bieżącego przygotowania; - zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych; - zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych. Test końcowy jest pisemny. Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów): 99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem) 93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra) 87-92% - 4+ (ocena dobra plus) 77-86% - 4 (ocena dobra) 70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus) 60-69% - 3 (ocena dostateczna) Na ocenę końcową składa się: - ocena ciągła, kształtująca (aktywność, przygotowanie do zajęć, testy kontrolne, projekty) – 30% - końcowy test zaliczeniowy – 70% Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Obecność studenta na zajęciach jest potwierdzona podpisem na liście. Przekroczenie dozwolonej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach wymaga uzyskania dodatkowego zaliczenia odpowiedzi ustnej przed przystąpieniem do egzaminu. Student ma prawo przystąpić do egzaminu w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej ZOOM, CLASSROOM oraz innych zalecanych przez Uniwersytet Warszawski. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Antoniuk | |
Prowadzący grup: | Anna Antoniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Opanowanie języka rosyjskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w różnych prostych sytuacjach życia codziennego oraz rozwijanie sprawności językowych w zakresie słuchania, mówienia, czytania określonym dla poziomu A1 wg ESOKJ. Przyswojenie zasad ortograficznych i gramatycznych języka rosyjskiego oraz leksyki w obrębie realizowanych tematów. |
|
Pełny opis: |
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Celem zajęć jest ponadto szkolenie umiejętności w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania oraz przyswojenie i poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie: 1. ogólnego rozumienia tekstów pisanych i mówionych o zróżnicowanym poziomie trudności 3. wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstowej lub słuchowej, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi ustnej i pisemnej (złożonej) 4. wyrażania własnej opinii z użyciem zasobu leksykalnego i wiadomości uzyskanych podczas zajęć; 5. prowadzenia rozmowy na tematy zaczerpnięte z życia codziennego oraz w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na trudniejsze tematy (czynny udział w dyskusji, debacie etc) Znajomość reguł gramatyki przewiduje: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań; umiejętność poprawnego rozwiązywania ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (w sali)– 60 godz.- 2 ECTS przygotowanie się do zajęć – 30 godz.- 1 ECTS Przygotowanie do zaliczenia – 30 godz. – 1 ECTS Razem: 120 godzin - 4 ECTS |
|
Literatura: |
1. www.youlang.ru 2. www.tochka.ru 3. J. Deczewska, K. Świrko, Просто класс, Warszawa 2019 4. A. Machnacz, Из первых уст, Warszawa, 2014 5. I. Kabyszewa, K.Kusal, Korepetycje domowe. Język rosyjski, Langenscheidt, Warszawa 2009. 6. I. Kabyszewa, K.Kusal, H. Orschel, E.Wedel, Gramatyka rosyjska z ćwiczeniami. Poziom postawowy i średnio zaawansowany, Langenscheidt, Berlin – Monachium – Warszawa – Wiedeń – Zurych, Nowy Jork 2004. 7. A. Gołubiewa, M. Kuratczyk, Twoje testy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. 8. A. Golubiewa, Czeczuga W., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, PWN, Warszawa 2011 |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się online na platformie ZOOM. Pracujemy z włączoną kamerą i na stabilnym łączu internetowym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.