Social changes mirrored by lyrics of American hip-hop genre
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3223-SCM-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Social changes mirrored by lyrics of American hip-hop genre |
Jednostka: | Instytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej i kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy przedstawień wizualnych tworzonych zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Czym autoprezentacja danego momentu historycznego różni się od jego późniejszej reinterpretacji? Wybrane zagadnienia obejmują kulturę hip-hopu, slang rapu, kwestie dyskryminacji, język protestu, biografie raperów, analizę językową tekstów rapowych itp. |
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Przedmiot poszerzający wiedzę ogólną studenta w zakresie literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, językoznawstwa lub glottodydaktyki. Są na nim przedstawione zagadnienia: - dostarczające studentowi wiedzy ogólnej z danej dziedziny na poziomie akademickim, - pobudzające zainteresowania badawcze w obrębie danej dziedziny. |
Pełny opis: |
Celem kursa jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej i kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy przedstawień wizualnych tworzonych zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Czym autoprezentacja danego momentu historycznego różni się od jego późniejszej reinterpretacji? Wybrane zagadnienia obejmują kulturę hip-hopu, slang rapu, kwestie dyskryminacji, język protestu, biografie raperów, analizę językową tekstów rapowych itp. |
Literatura: |
Ustalana jest przez prowadzącego wykład. |
Efekty uczenia się: |
Studenci uzyskują: - wiedzę ogólną dotyczącą badanej dziedziny - zna i rozumie powiązania językoznawstwa stosowanego oraz literaturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi, - zna i rozumie relacje między językami i ich rolę w kulturze, - zna i rozumie różnice kulturowe będące istotnym czynnikiem kształtowania się społeczeństw wielokulturowych we współczesnym świecie, zna w ogólnym zarysie realia społeczno-ekonomiczne i prawne w obszarach związanych ze studiowanymi językami. -potrafi krytycznie analizować teksty jako wytwory kultury, potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować autentyczne teksty w dwóch studiowanych językach obcych oraz rozwijać umiejętności profesjonalne w zakresie językoznawstwa stosowanego oraz literaturoznawstwa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ustalana jest przez prowadzącego wykład. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Olena Petrashchuk | |
Prowadzący grup: | Olena Petrashchuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot poszerzający wiedzę ogólną studenta w zakresie literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, językoznawstwa lub glottodydaktyki. Są na nim przedstawione zagadnienia: - dostarczające studentowi wiedzy ogólnej z danej dziedziny na poziomie akademickim, - pobudzające zainteresowania badawcze w obrębie danej dziedziny. |
|
Pełny opis: |
Celem kursa jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej i kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy przedstawień wizualnych tworzonych zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Czym autoprezentacja danego momentu historycznego różni się od jego późniejszej reinterpretacji? Wybrane zagadnienia obejmują kulturę hip-hopu, slang rapu, kwestie dyskryminacji, język protestu, biografie raperów, analizę językową tekstów rapowych itp. |
|
Literatura: |
Ustalana jest przez prowadzącego wykład. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Olena Petrashchuk | |
Prowadzący grup: | Olena Petrashchuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot poszerzający wiedzę ogólną studenta w zakresie literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, językoznawstwa lub glottodydaktyki. Są na nim przedstawione zagadnienia: - dostarczające studentowi wiedzy ogólnej z danej dziedziny na poziomie akademickim, - pobudzające zainteresowania badawcze w obrębie danej dziedziny. |
|
Pełny opis: |
Celem kursa jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej i kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy przedstawień wizualnych tworzonych zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Czym autoprezentacja danego momentu historycznego różni się od jego późniejszej reinterpretacji? Wybrane zagadnienia obejmują kulturę hip-hopu, slang rapu, kwestie dyskryminacji, język protestu, biografie raperów, analizę językową tekstów rapowych itp. |
|
Literatura: |
Ustalana jest przez prowadzącego wykład. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.