E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 3302-ECOMP-OG |
| Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
| Nazwa przedmiotu: | E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci |
| Jednostka: | Instytut Germanistyki |
| Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie przez Internet (platforma edukacyjna) |
| Strona przedmiotu: | https://www.eecom.eu/pl/courses/e-commerce-w-praktyce/ |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
| Założenia (opisowo): | Kurs jest skierowany do osób początkujących lub ewentualnie z podstawową wiedzą o e-commerce. Kurs realizowany jest w ramach pracy e-learningowej. Uczestniczy otrzymują dostęp do przygotowanych treści wideo na platformie e-learningowej Akademii EECOM i samodzielnie realizują dostępne moduły tematyczne. Prowadzący weryfikuje zadania cząstkowe oraz projekt końcowy. |
| Tryb prowadzenia: | zdalnie |
| Skrócony opis: |
Celem kursu jest poznanie kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży w sieci (e-commerce) na przykładzie najbardziej popularnych produktów. Uczymy się podstaw szeroko pojętego e-biznesu, czyli działalności biznesowo-marketingowej w sieci. Kurs jest otwarty dla wszystkich. Pracujemy w języku polskim. |
| Pełny opis: |
Kurs "E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci" prowadzi krok po kroku przez kolejne etapy budowy i uruchomienia e-biznesu w postaci e-sklepu lub serwisu internetowego. Cele szczegółowe to: - poznanie szczegółów funkcjonowania e-biznesu w dwóch wariantach: pośredniego (klasycznego ze sprzedażą w sieci) i bezpośredniego (tylko w sieci) - omówienie czterech kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży e-commerce dla towarów fizycznych, usług i innych produktów, w tym cyfrowych (e-booki itp.) - praktyczna analiza wybranych przykładów realnych e-biznesów pod kątem wdrożenia sprzedaży e-commerce, tj. analiza stron internetowych, pozycjonowania w sieci itp. - przećwiczenie podstawowych działań wdrożeniowych dla wybranych rodzajów sprzedaży e-commerce (e-biznesów) zgodnie z szablonem wdrożenia sprzedaży e-commerce (grupa docelowa, produkt, system sprzedaży, systemy uzupełniające, formalności itp.) Program kursu obejmuje m.in.: 1. Wybór grupy docelowej i produktu (analiza rynku), w tym strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci oraz optymalizację SEO 2. Budowa systemu e-commerce, w tym wybór systemu sprzedaży (SaaS, opensource) oraz kluczowych systemów uzupełniających (dostawa, płatność, analityka, e-mail marketing itp.) 3. Działania zabezpieczające sprzedaż (certyfikat SSL, regulamin, polityka prywatności, RODO) zgodne z współczesnymi wymogami formalno-prawnymi 4. Budowa podstawowego systemu promocji (Google sieć wyszukiwania, Google sieć displayowa, serwis Facebook, inne) |
| Literatura: |
- Materiały własne autora - Materiały wideo dostępne na platformie e-learningowej Akademii EECOM - Materiały dydaktyczne dostępne na platformie e-learningowej Akademii EECOM - Strony internetowe wybranych biznesów w sieci |
| Efekty uczenia się: |
Uczestnik kursu potrafi: - dokonać analizy rynku oraz wybrać grupę docelową i produkt - zaprojektować strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci, w tym działania SEO - zaprojektować system e-commerce, w tym wybrać system sprzedaży oraz kluczowe systemy uzupełniające - podjąć działania zabezpieczające sprzedaż (regulamin, polityka prywatności, mechanizm zgód zgodny z RODO) - zaplanować podstawowy system promocji |
| Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą weryfikacji wiedzy z kursu będzie: - ocena zadań cząstkowych dostępnych po wybranych modułach kursu - ocena projektu końcowego, czyli analizy wybranego e-biznesu lub projektu własnego e-biznesu stworzonego na bazie szablonu wdrożenia sprzedaży e-commerce |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Przemysław Jóskowiak | |
| Prowadzący grup: | Przemysław Jóskowiak | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Przemysław Jóskowiak | |
| Prowadzący grup: | Przemysław Jóskowiak | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
