Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3302-ECOMP-OG
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci
Jednostka: Instytut Germanistyki
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie ścisłe
Strona przedmiotu: https://www.eecom.eu/pl/courses/e-commerce-w-praktyce/
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Kurs jest skierowany do osób początkujących lub ewentualnie z podstawową wiedzą o e-commerce.


Kurs realizowany jest w ramach pracy e-learningowej. Uczestniczy otrzymują dostęp do przygotowanych treści wideo na platformie e-learningowej Akademii EECOM i samodzielnie realizują dostępne moduły tematyczne.


Prowadzący weryfikuje zadania cząstkowe oraz projekt końcowy.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest poznanie kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży w sieci (e-commerce) na przykładzie najbardziej popularnych produktów. Uczymy się podstaw szeroko pojętego e-biznesu, czyli działalności biznesowo-marketingowej w sieci.

Kurs jest otwarty dla wszystkich. Pracujemy w języku polskim.

Pełny opis:

Kurs "E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci" prowadzi krok po kroku przez kolejne etapy budowy i uruchomienia e-biznesu w postaci e-sklepu lub serwisu internetowego.

Cele szczegółowe to:

- poznanie szczegółów funkcjonowania e-biznesu w dwóch wariantach: pośredniego (klasycznego ze sprzedażą w sieci) i bezpośredniego (tylko w sieci)

- omówienie czterech kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży e-commerce dla towarów fizycznych, usług i innych produktów, w tym cyfrowych (e-booki itp.)

- praktyczna analiza wybranych przykładów realnych e-biznesów pod kątem wdrożenia sprzedaży e-commerce, tj. analiza stron internetowych, pozycjonowania w sieci itp.

- przećwiczenie podstawowych działań wdrożeniowych dla wybranych rodzajów sprzedaży e-commerce (e-biznesów) zgodnie z szablonem wdrożenia sprzedaży e-commerce (grupa docelowa, produkt, system sprzedaży, systemy uzupełniające, formalności itp.)

Program kursu obejmuje m.in.:

1. Wybór grupy docelowej i produktu (analiza rynku), w tym strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci oraz optymalizację SEO

2. Budowa systemu e-commerce, w tym wybór systemu sprzedaży (SaaS, opensource) oraz kluczowych systemów uzupełniających (dostawa, płatność, analityka, e-mail marketing itp.)

3. Działania zabezpieczające sprzedaż (certyfikat SSL, regulamin, polityka prywatności, RODO) zgodne z współczesnymi wymogami formalno-prawnymi

4. Budowa podstawowego systemu promocji (Google sieć wyszukiwania, Google sieć displayowa, serwis Facebook, inne)

Literatura:

- Materiały własne autora

- Materiały wideo dostępne na platformie e-learningowej Akademii EECOM

- Materiały dydaktyczne dostępne na platformie e-learningowej Akademii EECOM

- Strony internetowe wybranych biznesów w sieci

Efekty uczenia się:

Uczestnik kursu potrafi:

- dokonać analizy rynku oraz wybrać grupę docelową i produkt

- zaprojektować strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci, w tym działania SEO

- zaprojektować system e-commerce, w tym wybrać system sprzedaży oraz kluczowe systemy uzupełniające

- podjąć działania zabezpieczające sprzedaż (regulamin, polityka prywatności, mechanizm zgód zgodny z RODO)

- zaplanować podstawowy system promocji

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą weryfikacji wiedzy z kursu będzie:

- ocena zadań cząstkowych dostępnych po wybranych modułach kursu

- ocena projektu końcowego, czyli analizy wybranego e-biznesu lub projektu własnego e-biznesu stworzonego na bazie szablonu wdrożenia sprzedaży e-commerce

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Jóskowiak
Prowadzący grup: Przemysław Jóskowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Jóskowiak
Prowadzący grup: Przemysław Jóskowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)