Kompetencje cyfrowe - opanowanie nadmiaru informacji w Internecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4003-KCI-OG-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0610) Technologie informacyjno-komunikacyjne
|
Nazwa przedmiotu: | Kompetencje cyfrowe - opanowanie nadmiaru informacji w Internecie |
Jednostka: | Centrum Europejskie |
Grupy: |
przedmioty ogólnouniwersyteckie Centrum Europejskiego Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie przez Internet (platforma edukacyjna) Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Każdego dnia w internecie pojawia się mnóstwo nowych informacji i coraz trudniej jest za nimi nadążyć. Internet oferuje mnóstwo darmowych narzędzi, które są bardzo przydatne w codziennych czynnościach, pod warunkiem, że wiesz, jak one działają i jak z nich korzystać. Jak zarządzać ogromnymi ilościami informacji? Skąd wiedzieć, kto i co opublikował na dany temat? Jak monitorować swoją e-reputację? Jak sprawdzić prawdziwość źródeł? Ten kurs ma na celu przekazanie kluczy operacyjnych do Internetu i jest praktyczny, nie wymaga przygotowania |
Pełny opis: |
ZAJĘCIA DOBYWAJĄ SIĘ ZDALNE W WEEKENDY 1. Wprowadzenie: krótka historia Internetu 2. Internet a nauki polityczne 3. Informacja: główne zasady publikacji, wpływ przepisów europejskich (RODO) i wykorzystywanie danych osobistych 4. Jak wykorzystać przeglądarki? 5. Zasady działania wyszukiwarek; jak je porównać i jak je wykorzystać ; „ukryte” funkcje. 6. Mapy myśli: do czego służą, jak je wykorzystać 7. Jak stworzyć własny system monitorowania informacji bezpłatnie albo prawie bezpłatnie 8. Monitoring ereputacji & monitoring mediów internetowych 9. Tworzenie i zarządzanie bibliografiami 10. Praca i komunikacja w grupie 11. Jak prosto i łatwo posługiwać się sztuczną inteligencją |
Literatura: |
Internet, encyklopedia PWN, https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/internet;3915155.html https://www.newspoint.pl/blog/top-25-najlepszych-narzedzi-do-monitoringu-mediow-w-2023-roku |
Efekty uczenia się: |
Celem jest osiągniecie przez studenta samodzielności w posługiwaniu się narzędziami dostępnymi w Internecie i zbudowanie własnego pakietu narzędzi, które będą mu następnie przydatne |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy student będzie tworzył system monitorowania informacji który zdefiniuje i wprowadzi w życie używając narzędzi przedstawionych i przetestowanych w czasie kursu. Zrealizuje analizę swojego tematu, zidentyfikuje pod tematy, zbuduje odpowiednią mapę myśli i zorganizuje czytnik kanałów RSS i alerty. Obecność na zajęciach, aktywny udział, wykonywanie zadań w czasie zajęć i przestawienie na ostatnich zajęciach zbudowanego systemu nadzorowania Internetu zbiegają się na końcowy stopień. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Pomian | |
Prowadzący grup: | Joanna Pomian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.