Advanced topics in American History II (Historia USA II - zagadnienia zaawansowane)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-AW102-A |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Advanced topics in American History II (Historia USA II - zagadnienia zaawansowane) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia - program zaawansowany Wykłady obowiązkowe dla studiów stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) This course assumes that students have had History of the United States II. |
Skrócony opis: |
Kurs poświęcony jest ważnym, wybranym zagadnieniom z historii Stanów Zjednoczonych po wojnie secesyjnej. Kurs jest ułożony chronologicznie i zostanie poświęcony okresowi od lat 70. XIX w. do lat 80. XX w. W czasie kursu zostaną poruszone takie tematy jak: relacje rasowe, konflikty zbrojne, kultura konsumencka, ruchy społeczne, zmiany w pozycji kobiet. |
Pełny opis: |
Kurs poświęcony jest ważnym, wybranym zagadnieniom z historii Stanów Zjednoczonych po wojnie secesyjnej. Kurs jest ułożony chronologicznie i zostanie poświęcony okresowi od lat 70. XIX w. do lat 80. XX w. W czasie kursu zostaną poruszone takie tematy jak: relacje rasowe, konflikty zbrojne, kultura konsumencka, ruchy społeczne, zmiany w pozycji kobiet. Zakres tematów zajęć: - Rekonstruując rekonstrukcję - Droga do prawdziwej wolności: Alternatywy dla Afro-Amerykanów na Południu - Jak żyli i mieszkali: klasa średnia w latach 1870-1917 - Sprzedając konsumpcję, 1890-1920 - Zakaz pracy dzieci i redefinicja dzieciństwa - Homogenizując pluralistyczny naród: propaganda w czasie I wojny światowej - „Nowa kobieta” lat 20. XX w. - Dokumentując Wielki Kryzys - Ciężar władzy: decyzja o zrzuceniu bomby atomowej - Kampania studentów na rzecz praw obywatelskich w latach 60. XX w. - Generacja w czasie wojny i niepokoju: agonia Wietnamu - Demokracja i różnorodność: akcja afirmacyjna w Kalifornii |
Literatura: |
Wheeling and Becker, Discovering the American Past Artykuły naukowe omawiające poszczególne tematy |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA - rozumie wybrane tematy z historii USA od czasów Rekonstrukcji do okresu początku XXI w. - potrafi posługiwać się terminologią używaną w pisarstwie historycznym i przy analizie przeszłości - zna i umie stosować do analizy wiele typów źródeł, w tym materiały wizualne 2. UMIEJĘTNOŚCI - umie syntetyzować materiał w celu zaprezentowania argumentów wskazujących na jego zrozumienie historii USA - potrafi analizować źródła, poznając dzięki nim epokę, w której były wytworzone - potrafi krytycznie ocenić literaturę przedmiotu, w tym podręczniki i książki naukowe, oraz krytycznie posługiwać się publikacjami historyków w celu zrozumienia historii USA 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - potrafi zaprezentować zadany materiał oraz sformułować i obronić swoje zdanie - potrafi zabrać głos publicznie, prezentując argumenty będące poparciem jego tez - ceni różnorodność i wielość opinii i kultur |
Metody i kryteria oceniania: |
- prezentacja: 20% - aktywność na zajęciach: 20 % - test końcowy: 60% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.