Audiovisual Culture in the USA (Kultura audiowizualna w USA)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-AW110 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Audiovisual Culture in the USA (Kultura audiowizualna w USA) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Wykłady obowiązkowe dla studiów stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem wykładu jest przedstawienie i omówienie przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA: jej różnorodności, jej historii oraz sposobów jej problematyzowania. |
Skrócony opis: |
UWAGA: Z powodu wyjazdu wykładowcy do Stanów Zjednoczonych w styczniu 2017, cztery dodatkowe wykłady odbędą się w piątki: 14 X, 4 XI, 2 XII i 9 XII. Egzamin końcowy odbędzie się w połowie grudnia 2016, tuż przed przerwą świąteczną. Celem wykładu jest przedstawienie i omówienie współczesnej kultury audiowizualnej w USA: jej różnorodności, jej historii oraz sposobów jej problematyzowania. |
Pełny opis: |
Wykład dotyczyć będzie następujących zagadnień współczesnej kultury audiowizualnej w USA: 1. Definicja kultury audiowizualnej 2. Analiza kompozycyjna 3. Analiza treści 4. Semiologia 5. Analiza dyskursu 6. Fotografia 7. Telewizja 8. Badania publiczności 9. Internet 10. Kultura cyfrowa 11. Muzyka 12. Gry wideo 13. Adaptacje i remediacje |
Literatura: |
Wybrana literatura krytyczna: • James Elkins - How to Use Your Eyes (2000) • Gillian Rose - Visual Methodologies. An Introduction to the Interpretation of Visual Materials (2001) |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA • posiada wiedzę dotyczącą historii kultury audiowizualnej w USA • rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej • jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie 2. UMIEJĘTNOŚCI • umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi • potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA • potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE • jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą • jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA • rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny egzamin testowy. Ocena ostateczna: • ponad 90% – 5 • 85-89% – 4+ • 80-84% – 4 • 70-79% – 3+ • 60-69% – 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.