Advanced topics in Visual Arts in America (Sztuki wizualne Ameryk - zagadnienia zaawansowane)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-AW117-A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Advanced topics in Visual Arts in America (Sztuki wizualne Ameryk - zagadnienia zaawansowane) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia - program zaawansowany Wykłady obowiązkowe dla studiów stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem wykładu jest przedstawienie i omówienie przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA: jej różnorodności, jej historii oraz sposobów jej problematyzowania. |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest przedstawienie i omówienie przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA: jej różnorodności, jej historii oraz sposobów jej problematyzowania. |
Pełny opis: |
Wykład dotyczyć będzie takich zagadnień współczesnej kultury audiowizualnej w USA jak: 1. definicja kultury audiowizualnej 2. współczesna kultura cyfrowa 3. gry wideo 4. telewizja kablowa 5. film krótkometrażowy 6. wideo muzyczne 7. transmedia 8. czołówki i napisy końcowe jako gatunek 9. infografiki i memy |
Literatura: |
Wybrana literatura krytyczna: • Bate, David - Photography: The Key Concepts (2009) • Bolter, Jay David & Richard Grusin - Remediation: Understanding New Media (2000) • Castells Manuel - The Internet Galaxy. Reflections on the Internet, Business and Society (2001) • Darley Andrew - Visual Digital Culture. Surface Play and Spectacle in New Media Genres (2000) • Elkins, James - Visual Studies: A Skeptical Introduction (2003) • Fiske John, John Hartley - Reading Television (2003) • Manovich, Lev - The Language of New Media (2001) • McLuhan Marshall - The Gutenberg Galaxy. The Making of Typographic Man (1971) • Railey, Rita - Tactical Media (2009) |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA • posiada wiedzę dotyczącą najnowszej kultury audiowizualnej w USA • rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej, w tym najnowsze zjawiska • jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie 2. UMIEJĘTNOŚCI • umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi • potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA • potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE • jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą • jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA • rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych oraz przemiany jakie zaszły w niej pod wpływem technik cyfrowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny egzamin testowy lub projekt. Ocena ostateczna: • ponad 90% – 5 • 85-89% – 4+ • 80-84% – 4 • 70-79% – 3+ • 60-69% – 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.