Advanced topics in Proseminar: Research and Writing Techniques (Proseminarium: techniki badań w naukach humanistycznych i pisanie akademickie - zagadnienia zaawansowane)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP101-A |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Advanced topics in Proseminar: Research and Writing Techniques (Proseminarium: techniki badań w naukach humanistycznych i pisanie akademickie - zagadnienia zaawansowane) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2, podstawowa wiedza o badaniach w naukach humanistycznych; umiejętność pisania krótszych tekstów akademickich; podstawowa wiedz na temat budowania argumentacji, paragrafów, redakcji tekstów |
Skrócony opis: |
Kurs jest zaprojektowany w taki sposób, aby przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej w języku angielskim w obszarze studiów amerykanistycznych. Zorganizowano go wokół planowania i pisania prac badawczych. W jego trakcie instruktor prowadzi studentów przez wszystkie etapy procesu badawczego (od pisania streszczenia i rozwiniętej bibliografii poprzez sformułowanie zarysu pracy, aż do pierwszej i ostatecznej wersji). P101 skupia się przede wszystkim na metodach badawczych, w tym na poszukiwaniu, ocenie, wykorzystaniu źródeł pierwotnych i wtórnych oraz konstruowaniu skutecznej argumentacji. Istotna dla przeprowadzenia udanych badań jest także wiedza o tym jak unikać plagiatu, także poprzez właściwe użycie stylów cytowania (w OSA - Chicago Style). W trakcie kursu omawiane będą ponadto konkretne elementy przygotowania tekstów akademickich, które są niezbędne dla skutecznego zaprezentowania wyników badań. Nacisk będzie położony na pracę nad indywidualnymi projektami studentów. |
Pełny opis: |
Kurs jest zaprojektowany w taki sposób, aby przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej w języku angielskim w obszarze studiów amerykanistycznych. Zorganizowano go wokół planowania i pisania prac badawczych. W jego trakcie instruktor prowadzi studentów przez wszystkie etapy procesu badawczego (od pisania streszczenia i rozwiniętej bibliografii poprzez sformułowanie zarysu pracy, aż do pierwszej i ostatecznej wersji). P101 skupia się przede wszystkim na metodach badawczych, w tym na poszukiwaniu, ocenie, wykorzystaniu źródeł pierwotnych i wtórnych oraz konstruowaniu skutecznej argumentacji. Istotna dla przeprowadzenia udanych badań jest także wiedza o tym jak unikać plagiatu, także poprzez właściwe użycie stylów cytowania (w OSA - Chicago Style). W trakcie kursu omawiane będą ponadto konkretne elementy przygotowania tekstów akademickich, które są niezbędne dla skutecznego zaprezentowania wyników badań (w tym zawartość i struktura wstępu, formalne aspekty edytowania). Nacisk będzie położony na pracę nad indywidualnymi projektami studentów. |
Literatura: |
Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc., 2003. http://nutsandbolts.washcoll.edu/nb-home.html Heffernan, James A. W., Lincoln, John E. Writing. A College Handbook. 3rd edition. New York: W.W. Norton & Company, 1990. The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition. Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995. Williams, Joseph M. Style: Toward Clarity and Grace. Chicago: The University of Chicago Press, 1995. Nadell, Judith et. al. The Longman Writer: Rhetoric and Reader, Sixth Edition. New York: Pearson, 2007. Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Brief Wadsworth Handbook, Fifth Edition. Boston: Thomson, 2007. http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html http://owl.english.purdue.edu/ http://www.dianahacker.com/resdoc/ |
Efekty uczenia się: |
Najważniejszym oczekiwanym efektem kształcenia tego kursu jest nabycie umiejętności sporządzenia planu pracy badawczej, przeprowadzenia badań, i napisania tekstu naukowego o długości od 8 do10 stron Wśród umiejętności, które studenci powinni zdobyć w rezultacie tego kursu jest: - umiejętność szukania źródeł pierwotnych i wtórnych oraz ocena ich wartości i przydatności - umiejętność rozplanowania i prezentacji skomplikowanych wyników badań w sposób przejrzysty - umiejętność konstruowania skutecznej argumentacji - umiejętność dokumentowania źródeł w tekście akademickim (zgodnie ze stylem dokumentacyjnym opisanym przez Chicago Manual of Style) i uniknięcia w ten sposób plagiatu - sporządzenie streszczenia pracy - przeredagowanie pierwotnej wersji pod kierunkiem wykładowcy - umiejętność samodzielnej pracy - umiejętność namysłu nad własnymi wartościami by ocenić koncepcje, idee i teorie - umiejętność komunikowania się w języku angielskim przy użyciu odpowiedniej terminologii |
Metody i kryteria oceniania: |
Ostateczna ocena będzie oparta na następujących kryteriach: 1. Udział w zajęciach – zaleca się by studenci przychodzili na wszystkie zajęcia; niemniej jednak, student ma prawo opuścić jedne zajęcia – 5% ostatecznej oceny. 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% ostatecznej oceny. 3. Portfolio (wszystkie prace wykonywane w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z projektem: streszczenie; opis; bibliografia opisowa; pierwsza wersja i wersja ostateczna) – 85% ostatecznej oceny. Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia. Jeżeli nie spełnią podstawowych wymogów kursu, nie zaliczą go. Skala ocen: 0-60 – 2 61-77 – 3 78-89 – 4 90-100 – 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.