Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - angielski, poz.3 [3200-L2-0KKKBA3] Rok akademicki 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - angielski, poz.3 [3200-L2-0KKKBA3]
Zajęcia: Rok akademicki 2023/24 [2023] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 01.061
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 3.132
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 01.081
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 3.124
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 2.170
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 01.081
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 2.164
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala Z.613
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 01.082
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala Z.613
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 1.162
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 13:15 - 14:45
sala 1.162
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 62
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Alasdair Cullen, Kamilla Kosewska, Dominik Kudła, Edyta Maciejak, Marcin Możdżonek, Mieczysław Nasiadka
Literatura:

GRAMATYKA/PRAGMATYKA

Foley, M. D. Hall, Advanced Learners’ Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Longman. 2003.

Gethin H.,Grammar in Context. Proficiency Level English, Collins ELT : London and Glasgow, 2000.

Graver B.D., Advanced English Practice, Third edition. OUP, 1996.

Hewings M., Advanced Grammar in Use: A self-study reference and practice book for advanced learners of English. CUP. 2000.

Macpherson R., English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN 1996.

Side R., Wellman G., Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency, Pearson Education Limited, 2004.

Thomson A. J. and Martinet A.V., A Practical English Grammar. Exercises 1. Exercises 2. OUP. 1989

Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan 2009.

PISANIE/CZYTANIE

Blass, L. Creating Meaning. Advanced Reading and Writing. Oxford University Press, 2000.

Cory, H. Advanced Writing with English in Use. Oxford University Press, 2008.

Evans V. 2008, Successful Writing Proficiency, Express Publishing.

Macpherson, R. Advanced Written English. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003.

Macpherson, R. English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.

McCarthy, M./ O’Dell, F. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2008.

Oshima A./ Hogue A. Writing Academic English. Longman, 2005.

Ramage, J.D. / Bean, J.C. / Johnson, J. Writing Arguments. A Rhetoric with Readings. Pearson, 2014.

Savage, A. / Mayer P. Effective Academic Writing 2 and 3. Oxford University Press, 2005.

Skern, T. Writing Scientific English. A Workbook. UTB, 2009.

Wyrick, J. Steps to Writing Well. Holt Thomson Wadsworth, 2008.

LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE

Brown, G., Rice, S., Professional English in Use. Law, Cambridge University Press, 2007;

Collin, P.H., Dictionary of Law, Bloomsbury 2005;

Cyganik, M., Legal English, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Evans, V., Listening and Speaking Skills, Express Publishing 2002.

Ingels, M.B., Legal English Communication Skills, Acco, 2006;

Jendrych, E., Business Phrases, Collocations and Metaphors. Glossary with Practice and Answer Key, C.H.Beck, 2016;

Konieczna-Purchała, A., Practical English for Lawyers, C.H.Beck, 2014;

Krois-Lindner, A., 2006. International Legal English, Cambridge University Press

MacAndrew, R., Taboos and Issues, Heinle, 2003.

Macpherson, R: English for Writers and Translators Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.

Mascull, B., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2002.

McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Advanced), CUP 2005.

McKenzie I., English for Business Studies, Cambridge University Press 2001.

Misztal, M. Tests in English – Thematic Vocabulary. WSiP. 2004

Młodawska, A., Advanced Legal English for Polish Purposes, C.H.Beck, 2012;

Riley, A., English for Law, Prentice Hall, 1999;

Russel, F., Locke, C., English Law and Language, Prentice Hall, 1992;

Side R. and Wellman, G.: Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency Pearson Education Limited, 2004.

Skorupa-Wulczyńska, A., Legal English. Civil and Commercial Law. A Handbook.Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Smith, T., Market Leader. Business Law, Longman, 2000

Vince, M. Advanced Language Practice, Macmillan 2009

Wellman, G. Heineman English Wordbuilder, Oxford 1989

https://www.law.berkeley.edu/library/robbins/CommonLawCivilLawTraditions.html

https://www.legalmatch.com/law-library/article/types-of-damages-available-for-breach-of-contract.html

https://legalenglishexpert.pl/

https://www.nolo.com/dictionary

Zakres tematów:

PISANIE AKADEMICKIE

Język i styl

1. Identyfikacja i rozróżnienie stylu akademickiego od potocznego

2. Dobór odpowiedniego słownictwa do danego rodzaju wypowiedzi pisemnej

3. Struktura zdania: zdania wielokrotnie złożone, względne, podrzędne – powtórzenie i wybrane zagadnienia, dalsze ćwiczenia

4. Rodzajniki, kolejność przysłówków i przymiotników – powtórzenie i dalsze ćwiczenia

5. Interpunkcja, paralela i ortografia

6. Stosowanie kontrastów i porównań, związków przyczynowo-skutkowych

7. Edycja i korekta, problematyczne elementy leksykalne

Struktura i forma tekstu akademickiego

1. Tworzenie abstraktu i planu pracy

2. Planowanie tekstu akademickiego: tytuł, temat, teza

3. Struktura i jedność akapitu w tekście akademickim – zaawansowana problematyka, argumentacja wewnątrz akapitu

4. Struktura tekstu akademickiego: sekwencje akapitów, formy argumentacji w eseju, formy eseju

Dobór i wykorzystanie źródeł

1. Ocena i dobór źródeł naukowych

2. Sposoby analitycznego czytania i selekcji informacji

3. Reakcja na tekst źródłowy w tekście akademickim na potrzeby argumentu

4. Cytowanie, streszczanie, parafrazowanie, stosowanie odnośników

5. Formy egzemplifikacji w esejach

6. Wykorzystanie faktów i liczb w argumentacji,

7. Wyjaśnianie i pogłębianie procesów zawartych w tekstach źródłowych

GRAMATYKA

1. Fraza rzeczownikowa: przedimki i kwantyfikatory

2. Przysłówki: tworzenie i kolejność zastosowania w zdaniu

3. Powtórzenie czasów i form czasownika: cechy składniowe i funkcje czasowników, czasowniki nieprzechodnie i przechodnie z dopełnieniami

4. Powtórzenie czasów i form czasownika: wyrażanie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, zasady i użycie, zaawansowana problematyka

5. Tryb warunkowy w zdaniach: powtórzenie zasad; okresy warunkowe realne i hipotetyczne w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości; formy mieszane; zaawansowana problematyka

6. Przeszłość nierzeczywista (unreal past): struktury, tryb łączący (subjunctive)

7. Mowa zależna i niezależna: zmiany czasów gramatycznych, zaimków, okoliczników czasu i miejsca, czasowników modalnych; czasowniki we frazie wprowadzającej i ich cechy składniowe

8. Zdania względne: formy skrócone

9. Struktury emfatyczne i inwersja: "it" i "there" jako podmioty wprowadzające, zdania rozszczepione ("cleft sentences” i “ pseudo-cleft sentences”); inwersja po określonych typach „słów przewodnich”, ekstrapozycja, strona bierna jako forma emfatyczna, inne struktury.

KOMUNIKACJA I LEKSYKA

Słuchanie i mówienie

1. Tworzenie argumentacji, omówienie wybranych zagadnień z dziedziny retoryki

2. Wystąpienia publiczne: przygotowanie i wygłaszanie mów, prezentacji tematycznych, opowiadanie historii

3. Wystąpienia publiczne: wystąpienia humorystyczne i poważne – analiza humoru, języka oraz niewerbalnych cech mówcy

4. Prowadzenie dyskusji i sporów, ćwiczenie wystąpień publicznych, w tym różnych rodzajów debat. Prowadzenie i udział w dyskusjach tematycznych.

5. Ćwiczenia leksykalne, rozumienie ze słuchu z wykorzystaniem materiałów audio i audiowizualnych (prasowych, wywiadów, filmy dokumentalne, itp.), przygotowywanie wypowiedzi ustnych oraz udział w dyskusjach

Czytanie i mówienie

1. Czytanie ze zrozumieniem, strategie i techniki czytania tekstów źródłowych

2. Praca z tekstem przy wykorzystaniu materiałów prasowych, literatury, oraz innych autentycznych i specjalistycznych materiałów źródłowych

3. Praca z tekstem przy wykorzystaniu tekstów akademickich i popularnonaukowych, czytanie i analiza tekstów specjalistycznych

4. Tworzenie wystąpień ustnych na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe na podstawie przerabianych tekstów źródłowych. Omówienie wybranych zagadnień z dziedziny retoryki

5. Analiza wybranych pozycji z literatury współczesnej krajów anglojęzycznych z uwzględnieniem treści istotnych kulturowo.

Leksyka

- społeczeństwo i życie codzienne: relacje międzyludzkie, tradycje, zwyczaje, popkultura, różnice w komunikacji międzyludzkiej itp.

- elementy kultury krajów anglosaskich: święta i tradycje, wybrane współczesne teksty kultury, Kościół Anglikański, monarchia

- historia współczesna: przywódcy polityczni i religijni, systemy polityczne, kryzys migracyjny, globalizacja i jej konsekwencje, aktualne wydarzenia

- istotne kwestie społeczne i socjopolityczne, konflikty zbrojne, sytuacja polityczna, kryzys imigracyjny, Brexit

- prawo, sądownictwo, przestępczość: instytucje publiczne, prawodawstwo i legislacja, prawa człowieka, dyskryminacja, ochrona danych osobowych, prawa osobiste

- środki masowego przekazu: dostęp do informacji, cenzura, Radio i telewizja, Internet, media społecznościowe, celebryci telewizyjni, wiarygodność mediów

- instytucje publiczne, prawodawstwo i parlamentaryzm

- prawo i przestępczość, system prawny, postępowania i pisma sądowe/procesowe, środki prawne

- biznes i gospodarka, gospodarka rynkowa, rynek pracy, marketing i reklama,

- katastrofy naturalne i spowodowane działalnością człowieka, zmiany klimatyczne, ekologia

- prasa, media, dziennikarstwo

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania

Metody oceniania – ćwiczenia:

- ocena ciągła (przygotowanie do zajęć, wykonywanie zadań podczas zajęć)

- prace domowe

- śródsemestralne i semestralne testy pisemne/prace pisemne

- przygotowanie prezentacji/pracy pisemnej

Udział procentowy w ocenie końcowej:

- ocena ciągła i prace domowe: 20%

- śródsemestralne i semestralne testy pisemne/prace pisemne: 30%

Metody oceniania - Egzamin końcowy:

Egzamin końcowy składa się z dwóch odrębnych części: pisemnej i ustnej. Część pisemna obejmuje test gramatyczno-stylistyczny, test leksykalny oraz wypowiedź pisemną (300 słów) na wybrany temat. Z każdej z części student musi uzyskać minimum 60% wymaganej punktacji, aby uzyskać ocenę pozytywną. Udział w końcowej ocenie z egzaminu każdej z ww. 4 części (3 testy/zadania pisemne, 1 egzamin ustny) stanowi 25%.

Udział procentowy w ocenie końcowej:

- ocena z egzaminu: 50%

Ocena końcowa: 20%+30%+50%=100%

Kryteria oceniania

Kryteria ocenienia – ćwiczenia:

Próg zaliczeniowy obowiązujący na wszystkich komponentach to 60%. Uzyskanie zaliczeń z wszystkich elementów metod oceniania jest warunkiem dopuszczenia do części egzaminu z danego modułu.

Kryteria oceniania – egzamin:

Egzamin ocenia się na podstawie:

• stopnia opanowania materiału leksykalnego/gramatycznego,

• stopnia rozumienia tekstu czytanego/ze słuchu,

• umiejętności tworzenia własnych wypowiedzi pisemnych

• umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnej i interakcji w rozmowie (ocenie podlega płynność wypowiedzi, zasób słownictwa, poprawność gramatyczna oraz wymowa)

Zdanie wszystkich części egzaminu pisemnego jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu ustnego. Otrzymanie oceny niedostatecznej z jednego komponentu egzaminacyjnego oznacza ocenę niedostateczną z całego egzaminu i konieczność poprawienia tego komponentu (bądź komponentów) w sesji poprawkowej.

Wszystkie testy są oceniane według następującej skali:

0-59% = ndst, (2.0)

60-69% = dst, (3.0)

70-74% = dst+ (3.5)

75-84% = db, (4.0)

85-89% = db+, (4.5)

90-100% = bdb. (5.0)

Zasady współpracy prowadzących ze studentami

Na każde 30 godzin poszczególnych modułów są dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze (jest to zgodne z regulaminem UW).

Student ma prawo do jednokrotnej poprawy każdego sprawdzianu pisemnego. Nieusprawiedliwiona nieobecność na teście skutkuje utratą jednego terminu.

Uwagi:

TTS - AX- terminy poszczególnych grup podane są na stronie IKSI

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-8 (2025-04-03)