Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.2 [3200-L1-0KKKCA2]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.2 [3200-L1-0KKKCA2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Monika Konert-Panek, Edyta Maciejak, Jadwiga Marczyk, Marcin Możdżonek, Karolina Rosales Miranda |
Literatura: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE Materiały obowiązkowe: Evans, V., Listening and Speaking Skills, Express Publishing 2002 MacAndrew, R., Taboos and Issues, Heinle 2003 McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Advanced), CUP 2005 Otto B., Otto M., Here Is the News, Poltext 2010 Materiały dodatkowe: MacAndrew, R., Instant Discussions, Heinle 2003 McCarthy, M., O’Dell, F., English Collocations in Use, CUP 2005 McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Upper-intermediate), CUP 2005 Skipper, M., Advanced Grammar and Vocabulary, Express Publishing 2002 Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan 2003 Wright, J., Idioms Organizer, Heinle 2002 Bieżące materiały publikowane na witrynach internetowych : wiadomości, reportaże, recenzje, materiały edukacyjne, nagrania audio i audiowizualne Materiały BBC: Nieposkromiona natura, Sztuka uliczna, Rembrandt (Simon Schama –Potęga sztuki) GRAMATYKA/PRAGMATYKA Foley, M., and Hall, D. 2005. Longman Advanced Learner's Grammar. A Self-Study Reference and Practice Book with Answers, Longman Gethin, H. 1992. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Nelson. Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Edition with answers and CD ROM. Cambridge: CUP. Macpherson R., 1996, English for Writers and Translators, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Mańczak-Wohlfeld E., Niżgorodcew A., Willim E., A Practical Grammar of English, PWN Side, R., and Wellman, G. 2004. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Harlow: Longman. Swan, M. 2005. Practical English Usage. Second Edition. Oxford: OUP Thomson A. J. and Martinet A.V., 1989, A Practical English Grammar. Exercises 1. Exercises 2, OUP Yule, G. 2006. Oxford Practice Grammar with Practice-Plus CD-ROM. Advanced. Oxford: OUP. PISANIE/CZYTANIE Blass, L., 2008. Creating Meaning. Advanced Reading and Writing. Oxford. Evans V. 2008, Successful Writing Proficiency, Express Publishing. Macpherson, R., 2007. English for Writers and Translators, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Macpherson, R., 2009. Advanced Written English, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Smalzer, W. R., 1995. Write to be Read, Cambridge University Press UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) Literatura podstawowa: - Wymowa brytyjska: Baker A., Ship or Sheep, Cambridge University Press 2006. Ponsoby M., How Now Brown Cow?, Prentice Hall 1999. - Wymowa amerykańska: Baker A. and S. Goldstein, Pronunciation Pairs, Cambridge University Press 2007 Sawala K., Szczegóła T., Jankowski M., Say It Right. Multimedialny kurs wymowy i słownictwa angielskiego, SuperMemo World Literatura uzupełniająca: - Wymowa brytyjska: Carley P. , Mees I. M. , Collins B. English Phonetics and Pronunciation Practice, Routledge 2017 Eckert H. and Barry W., The Phonetics and Phonology of English Pronunciation (2nd edition), Wissenschaflicher Verlag Trier 2005. Hewings M., English Pronunciation in Use. Advanced, Cambridge University Press 2007. Jones D., Cambridge English Pronouncing Dictionary, Cambridge University Press 2006. Lindsey G., Szigetvári P., CUBE pronunciation dictionary, http://cubedictionary.org/ Mańkowska A., Nowacka M., Kłoczowska M., “How Much Wood Would a Woodchuck Chuck”: English Pronunciation Practice Book, WSIiZ 2009. Reszkiewicz A., Correct Your English Pronunciation, Państwowe Wydawnictwo Naukowe 1981. Roach P., English Phonetics and Phonology (3rd edition), Cambridge University Press 2001. Sobkowiak W., English Phonetics for Poles (3rd edition), Wydawnictwo Poznańskie 2004 Wells J., English Intonation, CUP 2006. - Wymowa amerykańska: Wells J,. Longman Pronunciation Dictionary, Longman 2008 Jones D., English Pronouncing Dictionary, Cambridge University Press 2011 |
Zakres tematów: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE: 1. Praca nad poprawnością i płynnością formułowania dłuższych wypowiedzi. 2. Przyswajanie i wykorzystywanie autentycznego i idiomatycznego słownictwa w spontanicznych wypowiedziach. 3. Rozumienie, planowanie i konstruowanie dłuższych wypowiedzi. 4. Praca nad powiększeniem zasobu leksykalnego (wyrażenia złożone, o niższej częstotliwości występowania). 5. Rozwijanie intuicji leksykalnej poprzez analizę roli kontekstu w rozumieniu nowego słownictwa. GRAMATYKA/PRAGMATYKA: 1. Modalność i czasowniki modalne – wstęp do zagadnienia, struktura gramatyczna 2. Modalność epistemiczna (hipotezy) – czasowniki modalne i stopnie prawdopodobieństwa, 3. Modalność epistemiczna (hipotezy) – formy wyrażania przeszłości, teraźniejszości, przyszłości 4. Modalność deontyczna (postulaty) – pozwolenia, wymogi i zakazy; forma performatywna i orzekająca (have to/must) 5. Modalność deontyczna (postulaty) - formy wyrażenia przeszłości, teraźniejszości, przyszłości 6. Zdania względne – wstęp, zaimki względne, sposoby łączenia zdań złożonych 7. Zdania względne – zdania względne oraz okolicznikowe, zdania względne definiujące (defining) i nieokreślające (non-defining), opuszczanie zaimków 8. Elementy nieregularne (użycie przyimków) PISANIE/CZYTANIE: 1. Typy zdań złożonych. 2. Struktura eseju. 3. Parafraza. 4. Streszczenie: analiza tekstu, selekcja informacji. 5. Fakty, cytaty, statystyki na poparcie tezy. 6. Recenzja. 7. Krótkie formy krytyczne. UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) 1. Artykulacja spółgłosek angielskich. 2. Zróżnicowanie spółgłosek polskich i angielskich. 3. Transkrypcja alofoniczna. 4. Mowa łączona. 5. Prozodia j. angielskiego. |
Metody dydaktyczne: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE Zajęcia obejmują ćwiczenie i rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i mówienia oraz rozbudowy bazy leksykalnej. Dominującymi metodami dydaktycznymi są metody eksponujące i podające. Typy ćwiczeń ustnych: monolog, dialog, dyskusja, prezentacja, streszczenie, odgrywanie scenek, opis, pytania i odpowiedzi. Typy ćwiczeń leksykalnych: uzupełnianie luk w tekście, słowotwórstwo, test wyboru, wyszukiwanie synonimów i antonimów, omawianie i poprawa błędów, zabawy językowe, leksykalne parafrazy, definiowanie Słuchanie ze zrozumieniem. Typy ćwiczeń przed, w trakcie i po wysłuchaniu/ obejrzeniu materiału: komentarze i dyskusje dotyczące materiałów audiowizualnych, robienie notatek, streszczenia ustne, ćwiczenia typu prawda-fałsz, uzupełnianie luk, analiza skryptu pod względem rejestru. GRAMATYKA/PRAGMATYKA Metody dydaktyczne podające: opis i objaśnianie poszczególnych reguł gramatycznych, omawianie błędów Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczenia oparte na wykorzystaniu źródeł książkowych oraz materiałów internetowych w postaci zadań otwartych, transformacji, testów wielokrotnego wyboru, tekstów z błędami, itp. Metody pracy: zajęcia w grupie, w parach, praca indywidualna, dyskusje PISANIE/CZYTANIE Praca z modelowymi tekstami, objaśnienia dotyczące sposobów tworzenia pracy pisemnej danego typu, poprawianie błędów, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, dyskusje, redagowanie tekstów, karty pracy Metody pracy: praca indywidualna, w parach i grupach. UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) Metody dydaktyczne podające: objaśnienia, omawianie błędów Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczenia artykulacyjne, słuchanie nagrań (akcentów modelowych), przeprowadzanie nagrań własnych/przygotowanie prezentacji, ćwiczenie płynnej wymowy, rytmu oraz melodii j. angielskiego, ćwiczenie transkrypcji, słuchanie i odczytywanie tekstów Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów w oparciu o nagrania modelowe Metody pracy: praca w parach, praca indywidualna |
Metody i kryteria oceniania: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE Metody oceniania: - ocena ciągła na podstawie przygotowania do każdych zajęć oraz wykonywania zadań podczas zajeć - zaliczenie pisemnych testów leksykalnych - zaliczenie śródsemestralnych kolokwiów ustnych Kryteria oceniania: Jak w części A ("Informacje ogólne") Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne") GRAMATYKA/PRAGMATYKA Metody oceniania: 1. ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć, wykonywanie zadań podczas zajęć oraz wykonywanie zadanych prac domowych) 2. śródsemestralne pisemne testy kontrolne Kryteria oceniania: Jak w części A ("Informacje ogólne") Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne") PISANIE/CZYTANIE Metody oceniania: - uczestnictwo w zajęciach i przygotowanie do nich (czytanie tekstów, ćwiczenia) - prace na ocenę pisane na zajęciach - prace pisane w domu - zaliczenie lektury Kryteria oceniania: Jak w części A ("Informacje ogólne") Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne") UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) Metody oceniania: - ocena ciągła (obserwacja i komentarz podczas ćwiczeń na zajęciach, ocena bieżącego przygotowania i wykonywania zadań podczas zajęć, kontrola prac domowych) - śródsemestralne testy kontrolne Kryteria oceniania testów pisemnych: jak w części A ("Informacje ogólne") Kryteria oceniania testów ustnych: Bardzo dobry: student poprawnie stosuje segmentalne i suprasegmentalne cechy dystynktywne brytyjskiej lub amerykańskiej odmiany standardowej. Wpływ języka ojczystego jest znikomy. Dobry plus: student poprawnie stosuje segmentalne i suprasegmentalne cechy dystynktywne brytyjskiej lub amerykańskiej odmiany standardowej, w wymowie pojawiają się jedynie sporadyczne błędy. Wpływ języka ojczystego jest znikomy. Dobry: student poprawnie stosuje większość segmentalnych i suprasegmentalnych cech dystynktywnych brytyjskiej lub amerykańskiej odmiany standardowej. Wpływ języka ojczystego jest niewielki. Dostateczny plus: student poprawnie wymawia podstawowe fonemy oraz stosuje główne cechy suprasegmentalne brytyjskiej lub amerykańskiej odmiany standardowej, a okazjonalne błędy w wymowie oraz intereferencja z języka ojczystego nie zakłócają komunikacji. Dostateczny: student poprawnie wymawia podstawowe fonemy brytyjskiej lub amerykańskiej odmiany standardowej, a okazjonalne błędy w wymowie oraz intereferencja z języka ojczystego nie zakłócają komunikacji. Nieobecności: Jak w części A ("Informacje ogólne") |
Uwagi: |
TTS - XA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.