Academic Public Speaking in English [4024-APSiE-OG]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Academic Public Speaking in English [4024-APSiE-OG] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Górska-Poręcka | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Osborn, S. Osborn, R. Osborn, & K.J. Turner (2015), Public Speaking: Finding Your Voice, 10th edition, Pearson P.M. Edwards (2014), “How to Give and Academic Talk” http://pne.people.si.umich.edu/PDF/howtotalk.pdf Materiały wideo na temat akademickich wystąpień publicznych oraz przykłady takich wystąpień. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do teorii komunikacji i wystąpień publicznych • Typowe wystąpienia akademickie, ich standardy etyczne oraz dobre i złe praktyki w zakresie organizacji i prezentacji treści • Rodzaje i formaty organizacyjne prezentacji akademickich o charakterze informacyjnym • Rodzaje, źródła, obór i właściwy sposób cytowania materiałów dowodzących prawdziwości przekazywanych informacji (dane liczbowe, przykłady, cytaty) • Krótkie prezentacje indywidualne o charakterze informacyjnym (1): objaśnienie konceptu lub teorii • Zasady i sposoby prezentowania danych liczbowych, opis wykresu • Krótkie prezentacje indywidualne o charakterze informacyjnym (2) – opis zjawiska lub procesu z kilkoma slajdami • Werbalne i niewerbalne aspekty prezentacji: dobór języka, użycie głosu, język ciała, pomoce wizualne • Sposoby poprawnego budowania argumentów i dowodzenia stawianych tez; przegląd błędów logicznych • Różnice między wypowiedziami informacyjnymi a perswazyjnymi w zakresie celu, formatu organizacyjnego i pożądanego efektu • Dłuższe prezentacje indywidualne o charakterze perswazyjnym – prezentacja własnego projektu badawczego w konkursie o stypendium badawcze |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda eklektyczna (komunikacyjna z zadaniową) |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kontrolowanej obecności (dopuszcza się jedną nieobecność na zajęciach ) Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie minimum 60% punktów dostępnych w każdej kategorii zadań: wystąpienia ustne (jedno krótkie 10% oraz dwa dłuższe po 25%); inne zadania domowe i klasowe (20%); obecność i udział w zajęciach (20%), Zaliczenie na ocenę |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Przedmiot semestralny,przeznaczony dla studentów studiów magisterskich i doktorskich, oferowany zarówno w semestrze zimowym jak i letnim. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu." Z uwagi na tematykę i rodzaj zajęć, kurs wymaga zaawansowanego poziomu jezykowego (C1). Kurs będzie prowadzony w piątek 15.00 - 16.30 w sali 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.