Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - angielski, sem.4 [3200-L2-0KKKBA3b]
Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - angielski, sem.4 [3200-L2-0KKKBA3b] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 63 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Alasdair Cullen, Edyta Maciejak, Marcin Możdżonek, Mieczysław Nasiadka, Joanna Stefanowska |
Literatura: |
GRAMATYKA/PRAGMATYKA Foley, M. D. Hall, Advanced Learners’ Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Longman. 2003. Gethin H.,Grammar in Context. Proficiency Level English, Collins ELT : London and Glasgow, 2000. Graver B.D., Advanced English Practice, Third edition. OUP, 1996. Hewings M., Advanced Grammar in Use: A self-study reference and practice book for advanced learners of English. CUP. 2000. Macpherson R., English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN 1996. Side R., Wellman G., Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency, Pearson Education Limited, 2004. Thomson A. J. and Martinet A.V., A Practical English Grammar. Exercises 1. Exercises 2. OUP. 1989 Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan 2009. PISANIE/CZYTANIE Blass, L. Creating Meaning. Advanced Reading and Writing. Oxford University Press, 2000. Cory, H. Advanced Writing with English in Use. Oxford University Press, 2008. Evans V. 2008, Successful Writing Proficiency, Express Publishing. Macpherson, R. Advanced Written English. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. Macpherson, R. English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. McCarthy, M./ O’Dell, F. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2008. Oshima A./ Hogue A. Writing Academic English. Longman, 2005. Ramage, J.D. / Bean, J.C. / Johnson, J. Writing Arguments. A Rhetoric with Readings. Pearson, 2014. Savage, A. / Mayer P. Effective Academic Writing 2 and 3. Oxford University Press, 2005. Skern, T. Writing Scientific English. A Workbook. UTB, 2009. Wyrick, J. Steps to Writing Well. Holt Thomson Wadsworth, 2008. LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE Brown, G., Rice, S., Professional English in Use. Law, Cambridge University Press, 2007; Collin, P.H., Dictionary of Law, Bloomsbury 2005; Cyganik, M., Legal English, C.H.Beck, Warszawa 2011. Evans, V., Listening and Speaking Skills, Express Publishing 2002. Ingels, M.B., Legal English Communication Skills, Acco, 2006; Jendrych, E., Business Phrases, Collocations and Metaphors. Glossary with Practice and Answer Key, C.H.Beck, 2016; Konieczna-Purchała, A., Practical English for Lawyers, C.H.Beck, 2014; Krois-Lindner, A., 2006. International Legal English, Cambridge University Press MacAndrew, R., Taboos and Issues, Heinle, 2003. Macpherson, R: English for Writers and Translators Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. Mascull, B., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2002. McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Advanced), CUP 2005. McKenzie I., English for Business Studies, Cambridge University Press 2001. Misztal, M. Tests in English – Thematic Vocabulary. WSiP. 2004 Młodawska, A., Advanced Legal English for Polish Purposes, C.H.Beck, 2012; Riley, A., English for Law, Prentice Hall, 1999; Russel, F., Locke, C., English Law and Language, Prentice Hall, 1992; Side R. and Wellman, G.: Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency Pearson Education Limited, 2004. Skorupa-Wulczyńska, A., Legal English. Civil and Commercial Law. A Handbook.Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Smith, T., Market Leader. Business Law, Longman, 2000 Vince, M. Advanced Language Practice, Macmillan 2009 Wellman, G. Heineman English Wordbuilder, Oxford 1989 https://www.law.berkeley.edu/library/robbins/CommonLawCivilLawTraditions.html https://www.legalmatch.com/law-library/article/types-of-damages-available-for-breach-of-contract.html https://legalenglishexpert.pl/ https://www.nolo.com/dictionary |
Zakres tematów: |
PISANIE AKADEMICKIE Język i styl 1. Struktura zdania: zdania wielokrotnie złożone, względne, podrzędne – powtórzenie i wybrane zagadnienia, dalsze ćwiczenia 2. Rodzajniki, kolejność przysłówków i przymiotników – powtórzenie i dalsze ćwiczenia 3. Interpunkcja, paralela i ortografia 4. Stosowanie kontrastów i porównań, związków przyczynowo-skutkowych 5. Edycja i korekta, problematyczne elementy leksykalne Struktura i forma tekstu akademickiego 1. Tworzenie abstraktu i planu pracy 2. Planowanie tekstu akademickiego: tytuł, temat, teza 3. Struktura i jedność akapitu w tekście akademickim – zaawansowana problematyka, argumentacja wewnątrz akapitu 4. Struktura tekstu akademickiego: sekwencje akapitów, formy argumentacji w eseju, formy eseju GRAMATYKA 1. Tryb warunkowy w zdaniach: powtórzenie zasad; okresy warunkowe realne i hipotetyczne w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości; formy mieszane; zaawansowana problematyka 2. Przeszłość nierzeczywista (unreal past): struktury, tryb łączący (subjunctive) 3. Mowa zależna i niezależna: zmiany czasów gramatycznych, zaimków, okoliczników czasu i miejsca, czasowników modalnych; czasowniki we frazie wprowadzającej i ich cechy składniowe 4. Zdania względne: powtórzenie 5. Struktury emfatyczne i inwersja: "it" i "there" jako podmioty wprowadzające, zdania rozszczepione ("cleft sentences” i “ pseudo- cleft sentences”); inwersja po określonych typach „słów przewodnich”, ekstrapozycja, strona bierna jako forma emfatyczna, inne struktury. KOMUNIKACJA I LEKSYKA Słuchanie i mówienie: 1. Tworzenie argumentacji, omówienie wybranych zagadnień z dziedziny retoryki 2. Wystąpienia publiczne: przygotowanie i wygłaszanie mów, prezentacji tematycznych, opowiadanie historii 3. Wystąpienia publiczne: wystąpienia humorystyczne i poważne – analiza humoru, języka oraz niewerbalnych cech mówcy 4. Prowadzenie dyskusji i sporów, ćwiczenie wystąpień publicznych, w tym różnych rodzajów debat. Prowadzenie i udział w dyskusjach tematycznych. 5. Ćwiczenia leksykalne, rozumienie ze słuchu z wykorzystaniem materiałów audio i audiowizualnych (prasowych, wywiadów, filmy dokumentalne, itp.), przygotowywanie wypowiedzi ustnych oraz udział w dyskusjach Czytanie i mówienie: 1. Czytanie ze zrozumieniem, strategie i techniki czytania tekstów źródłowych 2. Praca z tekstem przy wykorzystaniu materiałów prasowych, literatury, oraz innych autentycznych i specjalistycznych materiałów źródłowych 3. Praca z tekstem przy wykorzystaniu tekstów akademickich i popularnonaukowych, czytanie i analiza tekstów specjalistycznych 4. Tworzenie wystąpień ustnych na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe na podstawie przerabianych tekstów źródłowych. Omówienie wybranych zagadnień z dziedziny retoryki 5. Analiza wybranych pozycji z literatury współczesnej krajów anglojęzycznych z uwzględnieniem treści istotnych kulturowo. Leksyka: prawo i przestępczość, system prawny, postępowania i pisma sądowe/procesowe, środki prawne, sądownictwo, przestępczość: instytucje publiczne, prawodawstwo i legislacja, prawa człowieka, dyskryminacja, ochrona, danych osobowych, prawa osobiste, - technologia, AI, komputery, - biznes i gospodarka, gospodarka rynkowa, rynek pracy, marketing, - katastrofy naturalne i spowodowane działalnością człowieka, zmiany klimatyczne, ekologia |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Uwagi: |
TTS - AX- terminy poszczególnych grup podane są na stronie IKSI |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.