Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social changes mirrored by lyrics of American hip-hop genre [3223-SCM-OG] Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Social changes mirrored by lyrics of American hip-hop genre [3223-SCM-OG]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 3.120
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Olena Petrashchuk
Literatura:

• De Sausurre, Ferdinand (1974) Course in general lingustics. Edition III. London: Peter Owen.

• Garcarz, Michał (2013) African Hip-Hop Slang. A Sociolinguistic Study of Street Speech. Edition I. Wrocław: University of Wrocław and Oficyna Wydawnicza ATUT

• Jabłońska, Barbara (2014) Socjologia muzyki. Edition I. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

• Massaka, Iwona (2009) Muzyka jako instrument wpływu politycznego. Edition I. Łódź: Wydawnictwo Ibidem.

• Miszczak Radek, Andrzej Cała, Tymon Smektała et al., (2005) Beaty, rymy, życie. Leksykon muzyki hip-hop. Edition I. Poznań: Kurpisz.

• Paivio, Allan, Ian Begg (1981) Psychology of Language. Edition II. New York: Prentice Hall.

• Sherrano, Shea (2003) The Rap Year Book: The Most Important Rap Song From Every Year Since 1979, Discussed, Debated, and Deconstructed. Edition I. New York: Abrams Image.

• Spence, Daniel (2003) Hip-Hop & Rap: Complete Lyrics for 175 songs. Edition I. New York: Hal Leonard.

Na wykładach podane są dodatkowe źródła i publikacje.

Zakres tematów:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z zagadnieniami z zakresu:

*Język i komunikacja.

*Ustny dyskurs performansu artysty.

*Profil językowy kultury hip-hopowej.

*Zasady retoryczne używane przez raperów.

*Epitety i ironia.

*Afroamerykański angielski. jako język miejscowy.

*Slang jako źródło nowego języka.

* Rapowy slang w społeczności hip-hopowej.

*Gatunek jako pojęcie językowe.

*Geneza gatunku hip-hop.

*Społeczna funkcja sztuki niewerbalnej (muzycznej).

*Refleksja problemów społecznych poprzez teksty piosenek.

* Społeczny i płciowy wymiar tekstów rapowych.

*Specyficzność płciowa tekstów raperów.

*Wybrane biografie raperów odzwierciedlone w ich tekstach.

*Problemy społeczne w tekstach męskich raperów.

*Problemy społeczne w tekstach raperek.

Metody dydaktyczne:

Moduły tematyczne są pszedstawiane w sposób interaktywny, włączając studentów w analizę i dyskusję podczas wykładów, a takze inny metody jak opis, pogadanka, wykład problemowy/konwersatoryjny, objaśnienia, omawianie oras metody pracy w grupie, praca pisemna.

Metody dydaktyczne podające: wykład konwersatoryjny, prezentacja nagrań i materiałów audiowizualnych, omawianie przykładów

Metody dydaktyczne poszukujące: rozwiązywanie problemów, analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku

Metody pracy: dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

- obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności) 40%

- lektura zadanych tekstów i aktywny udział w diskusjach 20%

- prezentacja na temat zajęć 20%

- odrabianie zadanych prac domowych 20%

Skala ocen na ocenę końcową:

99%-100 - 5!

98% - 91% - 5

90% - 86% - 4,5

85% - 76% - 4

75% - 71% - 3,5

70% - 60% - 3

0% - 59% - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)