Social changes mirrored by lyrics of American hip-hop genre [3223-SCM-OG]
Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Social changes mirrored by lyrics of American hip-hop genre [3223-SCM-OG] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Olena Petrashchuk |
Literatura: |
• De Sausurre, Ferdinand (1974) Course in general lingustics. Edition III. London: Peter Owen. • Garcarz, Michał (2013) African Hip-Hop Slang. A Sociolinguistic Study of Street Speech. Edition I. Wrocław: University of Wrocław and Oficyna Wydawnicza ATUT • Jabłońska, Barbara (2014) Socjologia muzyki. Edition I. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe Scholar. • Massaka, Iwona (2009) Muzyka jako instrument wpływu politycznego. Edition I. Łódź: Wydawnictwo Ibidem. • Miszczak Radek, Andrzej Cała, Tymon Smektała et al., (2005) Beaty, rymy, życie. Leksykon muzyki hip-hop. Edition I. Poznań: Kurpisz. • Paivio, Allan, Ian Begg (1981) Psychology of Language. Edition II. New York: Prentice Hall. • Sherrano, Shea (2003) The Rap Year Book: The Most Important Rap Song From Every Year Since 1979, Discussed, Debated, and Deconstructed. Edition I. New York: Abrams Image. • Spence, Daniel (2003) Hip-Hop & Rap: Complete Lyrics for 175 songs. Edition I. New York: Hal Leonard. Na wykładach podane są dodatkowe źródła i publikacje. |
Zakres tematów: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z zagadnieniami z zakresu: *Język i komunikacja. *Ustny dyskurs performansu artysty. *Profil językowy kultury hip-hopowej. *Zasady retoryczne używane przez raperów. *Epitety i ironia. *Afroamerykański angielski. jako język miejscowy. *Slang jako źródło nowego języka. * Rapowy slang w społeczności hip-hopowej. *Gatunek jako pojęcie językowe. *Geneza gatunku hip-hop. *Społeczna funkcja sztuki niewerbalnej (muzycznej). *Refleksja problemów społecznych poprzez teksty piosenek. * Społeczny i płciowy wymiar tekstów rapowych. *Specyficzność płciowa tekstów raperów. *Wybrane biografie raperów odzwierciedlone w ich tekstach. *Problemy społeczne w tekstach męskich raperów. *Problemy społeczne w tekstach raperek. |
Metody dydaktyczne: |
Moduły tematyczne są pszedstawiane w sposób interaktywny, włączając studentów w analizę i dyskusję podczas wykładów, a takze inny metody jak opis, pogadanka, wykład problemowy/konwersatoryjny, objaśnienia, omawianie oras metody pracy w grupie, praca pisemna. Metody dydaktyczne podające: wykład konwersatoryjny, prezentacja nagrań i materiałów audiowizualnych, omawianie przykładów Metody dydaktyczne poszukujące: rozwiązywanie problemów, analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku Metody pracy: dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: - obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności) 40% - lektura zadanych tekstów i aktywny udział w diskusjach 20% - prezentacja na temat zajęć 20% - odrabianie zadanych prac domowych 20% Skala ocen na ocenę końcową: 99%-100 - 5! 98% - 91% - 5 90% - 86% - 4,5 85% - 76% - 4 75% - 71% - 3,5 70% - 60% - 3 0% - 59% - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.