Język włoski - poziom średnio-zaawansowany, kurs półinternetowy [4024-WLOPINTB1]
Semestr zimowy 2024/25
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język włoski - poziom średnio-zaawansowany, kurs półinternetowy [4024-WLOPINTB1] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elwira Piotrowska | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kurs trwa semestry Kurs trwa semestry i NIE MA MOŻLIWOŚCI ROZPOCZĘCIA NAUKI OD SEMESTRU LETNIEGO. KURS B1 OBEJMUJE DWA SEMESTRY A NIE JEDEN. Literatura: Nuovissimo Progetto Italiano 1,2 - T.Marin (podręcznik i ćwiczenia) Dodatkowo: Civilta'.it - M.Mezzadri Italiano in 5 minuti - S.Galasso Italiano per modo di dire - G.Aprile Język włoski - gramatyka – praktyczne repetytorium - A.Wieczorek http://www.oneworlditaliano.com/italiano/video_corso_di_italiano.htm http://www.ansa.it/ http://www.stranita.it/materiali/.pdf/vignette-di-bidstrup-storie/view |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
SEMESTR ZIMOWY 1. Powtórzenie struktur gramatycznych nabytych na kursie A2. 2. Wrażenia z wakacji - relacja w czasach przeszłych. 3. Opis osoby w aspekcie fizycznym i psychologicznym. 4. Składanie zmówienia w barze i restauracji. 5. Plany na przyszłość i opis pogody. 5. Zakupy codzienne i w sklepie odzieżowym. 6. Prezentacje studentów w formacie Power Point na tematy dot. aspektów kulturowych Włoch. 7. Prezentacje najciekawszych artykułów z pracy włoskiej. 8. Powtórzenie słownictwa i struktur gramatycznych w formie testu semestralnego. SEMESTR LETNI 1. Zainteresowania i rozrywka. E-mail zapraszający na koncert i odpowiedź. 2. Preferencje dot. stylów muzyki -studenci słuchają i śpiewają. 3. Doświadczenia szkolne i uniwersyteckie. 4. Gdybym był(a) bogaty(a) …… Snujemy plany z użyciem II okresu warunkowego. 5. Prezentacje studentów w formacie Power Point na tematy dot. aspektów kulturowych Włoch. 6. Mój sposób na stres w czasie sesji egzaminacyjnej i inne problemy studenta 7. Szkolnictwo wyższe we Włoszech. 8. Prezentacje studentów w formacie Power Point na tematy dot. aspektów kulturowych Włoch. 10. Powtórzenie słownictwa i struktur gramatycznych w formie testu semestralnego. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Podejście komunikacyjne z elementami metody kognitywnej (np.analiza błędów studenta i wnioski) i bezpośredniej, która polega na wykorzystywaniu do maksimum sytuacji w których student i ja porozumiewamy się w j. włoskim. a) SŁOWNICTWO: opisy ilustracji, podawanie synonimów i antonimów, wspólne formułowanie definicji, odgrywanie scenek. b) GRAMATYKA: przewaga technik indukcyjnych, techniki substytucji prostej, transformacji i integracji. c) ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: techniki poprzedzające słuchanie, dopasowanie, prawda/fałsz, wielokrotny wybór, pytania i odpowiedzi. Łączenie rozumienia z innymi sprawnościami np. pisaniem i mówieniem. d) CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM: techniki poprzedzające czytanie np. przewidywanie wyrazów, skojarzeń tematycznych, zagadki leksykalno-gramatyczne; techniki towarzyszące czytaniu np. skimming, skanning, wielokrotny wybór. Łączenie czytania z innymi sprawnościami np. pisanie, mówienie. e) MÓWIENIE: techniki o charakterze gier, zabaw językowych, scenek sytuacyjnych i symulacji. f) PISANIE: technika pisania teksów równoległych, wypowiedzi między grupami, listy i e-maile pisane zgodnie z głównym tematem zajęć. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą: Platformy e-learningowej zoom Metody i kryteria oceniania: Zajęcia dotyczą istotnych realiów i są interaktywne proponując różne techniki do pracy ze studentami w oparciu o: - oprogramowaniu do obsługi zdjęć, płyt DVD, plików dźwiękowych, - rzutnik do prowadzenia lekcji w oparciu o dane z Internetu. Na zajęciach realizowane jest podejście zadaniowe w celu ćwiczenia użycia j. włoskiego w rutynowych sytuacjach społecznych poprzez odgrywanie scenek, pracę w parach oraz konwersacje grupy na podstawie prostych tekstów. W semestrze jest 5-6 zaliczeń cząstkowych i dodatkowo na zakończenie lektoratu studenci piszą test z całości materiału. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aby uzyskać ocenę pozytywną na zakończenie semestru należy wykazać się następującymi osiągnięciami w odniesieniu do każdej z w/w kategorii. 1) – wszystkie zaliczenia ustne i pisemne zdane na minimalną ocenę 3.0 wg. zasad podanych w protokole 2) – suma aktywności na platformie Moodle powinna wynosić min. 60% 3) – każda dodatkowa nieobecność na zajęciach (powyżej dwóch) powinna zostać „odrobiona” w formie zaliczenia ustnego lub uczestniczenia w zajęciach z inną grupą. |
||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Kurs na poziomie średnio zaawansowanym (B1) dla studentów wszystkich wydziałów UW. Kurs trwa 2 semestry i NIE MA MOŻLIWOŚCI ROZPOCZĘCIA NAUKI OD SEMESTRU LETNIEGO. KURS B1 OBEJMUJE DWA SEMESTRY A NIE JEDEN. Tematyka kursu: Kurs półinternetowy z elementami kultury Włoch i wyżej podanych aspektów życia codziennego. Jest skierowany do studentów kontynuujących naukę j. włoskiego. Po semestrze zimowym studenci są automatycznie zapisani na semestr letni. Czas trwania: 2 semestry (30 h- on line; 30 - w sali) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.