Język rosyjski - poziom poddstawowy [4024-ROSOA1-A2-eng]
Semestr zimowy 2024/25
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język rosyjski - poziom poddstawowy [4024-ROSOA1-A2-eng] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Guzik-Kozłowska |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: semestr I - J. Deczewska, K. Świrko, „Просто класс”, Warszawa 2019 semestr II - materiały własne prowadzącej Podręczniki uzupełniające: A. Махнач „Из первых уст”, Wawszawa 2019 D. Dziewanowska „Грамматика без проблем”, WSiP 2005 H. Granatowska, I. Danecka „Как дела? 1”, PWN 1996 A. Gołubiewa, N. Kowalska „Русский язык сегодня”, Agmen 2003 Teksty kultury |
Zakres tematów: |
SEMESTR I: 1. Alfabet rosyjski. Podstawowe słowa i zwroty. Wymowa i akcent. 2. Jak się nazywasz? Rosyjskie imiona. Biernik zaimka i rzeczownika. 3. Ile masz lat? Liczebniki. Celownik zaimka i rzeczownika. 4. Rodzina. Członkowie rodziny. Mieć, nie mieć. 5. Zawody i miejsca pracy. Zaimki osobowe. 6. Narodowości, miasta, kraje i języki świata. Miejscownik rzeczownika. 7. Odmiana czasownika w czasie teraźniejszym. Dni tygodnia, miesiące. 8. Mój dzień. Nazwy codziennych czynności. Czasowniki i przysłówki. 9. Wyrażanie opinii – moim zdaniem. Konstrukcje modalne, chcieć, móc. 10. Przymiotniki, kolory, opisywanie otoczenia. 11. Czasowniki zwrotne, czas przeszły. SEMESTR II: 12. Co i kiedy świętujemy. Nazwy świąt, składanie życzeń. Określanie daty, odmiana rzeczowników. 13. Pogoda. Prognoza, zjawiska atmosferyczne. Idiomy rosyjskie. 14. Podróże. Środki transportu, dokumenty, za granicą. Przysłówki где, куда. 15. Miasto. Urbanistyka. Dialog z przechodniem – jak dojść, dojechać? Dopełniacz rzeczownika i przymiotnika. Moskwa, Sankt Petersburg. 16. Mieszkanie. Gdzie mieszkam? Co znajduje się w moim mieszkaniu, w moim pokoju. Gdzie stoi, leży. Wyrażenia modalne надо/нужно, должен, можно, нельзя. 17. Jedzenie. Rodzaje posiłków. Dania kuchni rosyjskiej. Czasowniki есть, пить. Dialog – w restauracji. Czas przyszły prosty. 18. Sklep – robimy zakupy. Rodzaje sklepów, nazwy towarów i opakowań. Ceny. Sklepy online. Dialog – kupujemy w rosyjskim sklepie. Liczebniki. Przysłówki, stopniowanie. 19. Ubranie. Części garderoby, akcesoria, moda. Czasowniki одеть, надеть. Krótka forma przymiotnika. 20. Lekarz. Nazwy dolegliwości, lekarzy, anatomia. Dialog – u lekarza. Narzędnik rzeczownika i przymiotnika. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda eklektyczna. Podejście postkomunikacyjne. Techniki dydaktyczne: praca w parach lub grupach: układanie dialogów, wykonywanie zadań leksykalno–gramatycznych, odgrywanie scenek; driling leksykalny, gramatyczny; wykorzystywanie filmów i tekstów kultury, materiałów prasowych. Dyskusje. Projekty indywidualne i grupowe. Wsparcie instrumentami interaktywnymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach oraz aktywny w nich udział. Zaliczone domowe prace pisemne i ustne. Zaliczenie testów cząstkowych oraz testu semestralnego. |
Uwagi: |
Kurs roczny z poziomem docelowym podstawowym (A2) dla studentów wszystkich wydziałów UW. Kontakt z prowadzącym jest możliwy również w języku angielskim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.