Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany, profil ekonomiczny [4024-ANGEB2]
Semestr zimowy 2024/25
Lektorat,
grupa nr 11
Przedmiot: | Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany, profil ekonomiczny [4024-ANGEB2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Edyta Wysocka |
Literatura: |
The Business 2.0 B2 Upper Intermediate John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson Książka ucznia The Business 2.0 Upper Intermediate Frances Watkins, Paul Emmerson, Mike Sayer Książka nauczyciela - materiały dodatkowe Dodatkowe teksty słuchane oraz pisane z różnych źródeł, np. artykuły online, TED talks |
Zakres tematów: |
SEMESTR ZIMOWY 1. Edukacja i kariera (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (kolokacje związane z edukacją, czasowniki używane w pisaniu CV, czasowniki związane z etapami kariery) Struktury gramatyczne (przegląd czasów gramatycznych past, present, future tenses; określniki czasu) Mówienie (wyrażanie opinii, odgrywanie rozmowy kwalifikacyjnej – podawanie przyczyn, prezentacja oferty) Pisanie (list motywacyjny) Studium przypadku (szkoła biznesu) 2. Technologie informacyjne (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (porównanie, czasowniki związane z technologiami informacyjnymi, przekazywanie informacji – przydatne zwroty) Struktury gramatyczne (stopień wyższy i najwyższy przymiotników, uprzejme prośby i odpowiedzi) Mówienie (wyrażanie opinii, prowadzenie negocjacji, role-play – rozmowy telefoniczne, odgrywanie spotkanie biznesowego) Pisanie (memo) Studium przypadku (bank w Nigerii) 3. Kontrola jakości (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (słowotwórstwo, przymiotniki związane z jakością, kolokacje związane z standardami jakości, wyrażenia do nawigacji w prezentacjach) Struktury gramatyczne (strona bierna, konstrukcja have something done) Mówienie (prezentacja podsumowania z dyskusji, prezentacja nowego produktu, role-play – rozwiązywanie problemu z jakością produktu, propozycje poprawy jakości produktu) Pisanie (wiadomość e-mail: problemy z jakością produktu) Studium przypadku (polska spółdzielnia przetwórstwa truskawek) 4. Praca zespołowa, informacja zwrotna (feedback) (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (opis charakteru, przymiotniki opisujące typy osobowości, wyrażenia kolokwialne, kolokacje związane z zarządzaniem projektami) Struktury gramatyczne (czasowniki modalne przeszłe, III okres warunkowy, konstrukcje used to oraz be/get used to) Mówienie (dyskusja na dodane tematy, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, role-play – rozmowa menadżera z pracownikiem, rozwiązywanie problemów) Pisanie (raport) Studium przypadku (działania biznesowe za granicą – problemy i rozwiązania) SEMESTR LETNI 5. Marketing, media społecznościowe (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (4P, 4C, marketing mix, techniki marketingowe, kolokacje związane z marketingiem) Struktury gramatyczne (pytania typu question tags, pytania przeczące) Mówienie (dyskusja na temat marketingu mix i technik promocji, negocjowanie) Pisanie (korespondencja marketingowa) Studium przypadku (dostawca telefonów komórkowych - negocjowanie kontraktu) 6. Zakładanie firmy, rozwój biznesu (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (finansowanie start-upów, składanie podania o dofinansowanie, czasowniki typu phrasal verbs, komentarze – przydatne zwroty) Struktury gramatyczne (czasy future continuous, future perfect simple, future perfect continuous) Mówienie (wyrażanie opinii, wskazówki dla start-upów szukających dofinansowania, przygotowanie biznes-planu, prezentacja nowego biznesu) Pisanie (profil firmy) Studium przypadku (Anioły biznesu) 7. Księgowość, finanse (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (dokumenty finansowe, pojęcia w księgowości, czasowniki oznaczające umożliwianie i zapobieganie) Struktury gramatyczne (zależność przyczynowo-skutkowa – zwroty i konstrukcje, umiejętność - czasowniki modalne, przedimki) Mówienie (księgowość - dyskusja, role play, wyrażanie opinii) Pisanie (minutki ze spotkania) Studium przypadku (uczciwa i nieuczciwa działalność biznesowa) 8. Zasady fair trade i wolnego handlu (mówienie, słuchanie, czytanie, słownictwo, pisanie) Słownictwo (kolokacje ze słowem ‘kontrakt’, wyrażenia używane w pisaniu kontraktów, przykłady nieetycznych zachowań) Struktury gramatyczne (pozwolenie i przymus – czasowniki modalne, inwersja stylistyczna) Mówienie (negocjowanie, wyrażanie opinii) Pisanie (list z reklamacją) Studium przypadku (negocjowanie kontraktu z dostawcą) |
Metody dydaktyczne: |
Rozwijanie umiejętności językowych w oparciu o nauczanie komunikacyjne: pracę samodzielną, w parach, w grupach; pracę z tekstem pisanym oraz słuchanym, pracę z materiałami video; wyrażanie opinii; prowadzenie dyskusji; prowadzenie debaty; rozwiązywanie problemu; odgrywanie roli; symulację; prezentację informacji; studium przypadku. |
Metody i kryteria oceniania: |
https://docs.google.com/document/d/1cj3ehXLmyALyww32duTV6SAmHfKOuayKtmhVPFjXt9U/edit?usp=sharing |
Uwagi: |
Kurs na poziomie ponad średnio zaawansowanym (B2) dla studentów Wydziału Nauk Ekonomicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.