Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [4024-ANGOC1] Semestr letni 2024/25
Lektorat, grupa nr 19

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [4024-ANGOC1]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024L] (w trakcie)
Lektorat [LEK], grupa nr 19 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-03-24 11:30 : 13:00 sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55
2025-03-27 11:30 : 13:00 sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55
2025-03-31 11:30 : 13:00 sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55
2025-04-03 11:30 : 13:00 sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55
2025-04-07 11:30 : 13:00 sala 1.269
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dorota Osińska
Literatura:

Podręcznik wiodący: New English File Advanced (OUP)

Podręczniki dodatkowe:

• Advanced Vocabulary in Use

• Ready for CAE

• Q: Skills for Success (OUP)

• Academic Vocabulary in Use (CUP)

• Inne źródła online: ted.com, youtube.com, BBC Headlines, materiały autentyczne z artykułów popularnonaukowych oraz publicystycznych

Zakres tematów:

Semestr zimowy:

• Praca – słownictwo związane z zatrudnieniem i typami pracy; dyskusja akademicka o przyszłości zatrudnienia, wyciąganie wniosków na podstawie danych, spekulowanie o przyszłości; czytanie krytycznie i umiejętność pisania streszczeń

• Relacje i cechy charakteru – opis osobowości i temperamentu człowieka, wyrażanie braku pewności w języku; wyrażanie przypuszczenia, historyczne postrzeganie rodziny, rozpoznawanie nastawienia rozmówcy i rozpoznawania założeń tekstu;

• Języki i pamięć – słownictwo związane z akwizycją i nauką języka, tworzenie spekulacji nt. historii, posługiwanie się pojęciami abstrakcyjnymi, opisywanie danych statystycznych; znaczniki dyskursu; tworzenie notatki na podstawie materiałów audiowizualnych

• Polityka i konflikty – język polityki (wybory, konflikty na świecie); związek przyczynowo skutkowy w języku pisanym; wyrażenia spójnikowe, elementy języka akademickiego (response paper w pracy akademickiej);

• Historia – czasy przeszłe (narrative tenses) oraz przedstawienia historii w kulturze; strategie krytycznego myślenia w porządkowaniu argumentów

• Kultura (filmy, teatr, literatura, sztuki plastyczne) – słownictwo związane z recenzowaniem dzieł kultury, recenzja książki, wyrażanie preferencji, uzasadnienie wyboru, stosowanie inwersji do wzmocnienia przekazu;

• Tematyka dźwięku i głosu – słownictwo związane z głosem, dźwiękami i ekspresją, spekulacja i dedukcja w teraźniejszości i przeszłości; praca kreatywno-narracyjna; wyrażanie i kontestowanie opinii

• Produktywność i well-being: dyskusja o sposobach radzenia sobie ze stresem i przepracowaniem, wyrażenia dotyczące czasu, krytyczna analiza wykładów o produktywności i dobrego samopoczucia, dystansowanie w języku;

Semestr letni:

• Ekonomia – słownictwo związane z pieniędzmi, finansami i ekonomią, przeszłość nierzeczywista w gramatyce; tworzenie podsumowań na podstawie materiałów audiowizualnych, rozwijanie umiejętności pracy w parach i grupach

• Technologia – zdania warunkowe, spekulowanie o przyszłości, słownictwo związane z rozwojem technologii, analiza krytyczna narzędzi AI, praca pisemna dotycząca wykorzystania AI w biznesie i życiu codziennym; esej komparatystyczny

• Edukacja i wychowanie: słownictwo dotyczące praw i obowiązków, wyrażanie pozwolenia, zobowiązania i konieczności; wyrażanie i uzasadnienie opinii; zaznajomienie się z językiem debaty; umiejętność zmiany tematu w trakcie debaty

• Sztuka – opisywanie postrzegania sztuki i recepcji sztuki, debata nt. popkultury i trendów w mediach społecznościowych, słownictwo i idiomy związane ze sztuką; umiejętność zrobienia notatki podsumowującej materiał video,

• Zdrowie i choroba – czasowniki modalne; imiesłowy czynne i bierne, opisywanie symptomów; opisywanie i analiza krytyczna postrzegania tematu zdrowia w mediach i popkulturze;

• Turystyka – słownictwo związane z podróżami i turystyką wyrażanie planów i zamiarów; uzasadnienie swojej opinii, tworzenie planu wyjazdowego (negocjacje w języku obcym, obrona swojego stanowiska, wyjaśnianie)

• Zwierzęta i prawa zwierząt – elipsa językowa i słownictwo związane z prawami zwierząt i zwierzętami; opisuje różnice na podstawie danych

• Gotowanie i jedzenie: metody przygotowywania posiłków, wyrażanie aprobaty lub dezaprobaty; tworzenie instrukcji językowych,

• Sport: wyrażanie preferencji, dyskusja o kulturze sportowej, zaimki względne, wtrącenia w języku; ćwiczenie intonacji językowej, słowotwórstwo

Metody dydaktyczne:

Zajęcia oparte są na podejściu komunikacyjnym, z naciskiem na imersję językową. Dużą wagę przywiązujemy do ćwiczenia funkcji językowych, takich jak: przejmowanie inicjatywy, wyrażanie opinii w sposób jasny i przejrzysty, mówienie o tendencjach, uargumentowanie swojego stanowiska, negocjacje, język prezentacji w obrębie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, pisania (w tym elementy pisania akademickiego) i rozumienia ze słuchu.

Ćwiczeniu wyżej wymienionych funkcji językowych towarzyszy praca leksykalna, gramatyczna, czy praca w obrębie prawidłowej nauki wymowy, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczestników kursu.

Metody i kryteria oceniania:

Zgodnie z wymogami http://www.jezyki.pelnomocnik.uw.edu.pl/

Skala ocen

99 – 100% - 5 (celujący)

93 - 98% - 5 (bardzo dobry)

87 - 92% - 4+ (dobry plus)

77 - 86% - 4 (dobry)

71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)

60 - 70% - 3 (dostateczny)

Uwagi:

Kurs na poziomie zaawansowanym (C1) dla studentów wszystkich wydziałów UW.

Główny nacisk położony jest na kształcenie umiejętności mówienia w formie dyskusji (w parach, grupach i na forum). Zajęcia prowadzone są w oparciu o podręcznik kształcący wybrane sprawności i słownictwo akademickie i materiały autentyczne (artykuły z prasy, filmy dokumentalne, reportaże).

Integralnym elementem kursu jest wygłaszanie przez studentów krótkiej prezentacji w języku angielskim i komentowanie wydarzeń bieżących w kraju i na świecie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)