Język angielski - poziom zaawansowany [4024-ANGOC1]
Semestr letni 2024/25
Lektorat,
grupa nr 19
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [4024-ANGOC1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(w trakcie)
Lektorat [LEK], grupa nr 19 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dorota Osińska |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: New English File Advanced (OUP) Podręczniki dodatkowe: • Advanced Vocabulary in Use • Ready for CAE • Q: Skills for Success (OUP) • Academic Vocabulary in Use (CUP) • Inne źródła online: ted.com, youtube.com, BBC Headlines, materiały autentyczne z artykułów popularnonaukowych oraz publicystycznych |
Zakres tematów: |
Semestr zimowy: • Praca – słownictwo związane z zatrudnieniem i typami pracy; dyskusja akademicka o przyszłości zatrudnienia, wyciąganie wniosków na podstawie danych, spekulowanie o przyszłości; czytanie krytycznie i umiejętność pisania streszczeń • Relacje i cechy charakteru – opis osobowości i temperamentu człowieka, wyrażanie braku pewności w języku; wyrażanie przypuszczenia, historyczne postrzeganie rodziny, rozpoznawanie nastawienia rozmówcy i rozpoznawania założeń tekstu; • Języki i pamięć – słownictwo związane z akwizycją i nauką języka, tworzenie spekulacji nt. historii, posługiwanie się pojęciami abstrakcyjnymi, opisywanie danych statystycznych; znaczniki dyskursu; tworzenie notatki na podstawie materiałów audiowizualnych • Polityka i konflikty – język polityki (wybory, konflikty na świecie); związek przyczynowo skutkowy w języku pisanym; wyrażenia spójnikowe, elementy języka akademickiego (response paper w pracy akademickiej); • Historia – czasy przeszłe (narrative tenses) oraz przedstawienia historii w kulturze; strategie krytycznego myślenia w porządkowaniu argumentów • Kultura (filmy, teatr, literatura, sztuki plastyczne) – słownictwo związane z recenzowaniem dzieł kultury, recenzja książki, wyrażanie preferencji, uzasadnienie wyboru, stosowanie inwersji do wzmocnienia przekazu; • Tematyka dźwięku i głosu – słownictwo związane z głosem, dźwiękami i ekspresją, spekulacja i dedukcja w teraźniejszości i przeszłości; praca kreatywno-narracyjna; wyrażanie i kontestowanie opinii • Produktywność i well-being: dyskusja o sposobach radzenia sobie ze stresem i przepracowaniem, wyrażenia dotyczące czasu, krytyczna analiza wykładów o produktywności i dobrego samopoczucia, dystansowanie w języku; Semestr letni: • Ekonomia – słownictwo związane z pieniędzmi, finansami i ekonomią, przeszłość nierzeczywista w gramatyce; tworzenie podsumowań na podstawie materiałów audiowizualnych, rozwijanie umiejętności pracy w parach i grupach • Technologia – zdania warunkowe, spekulowanie o przyszłości, słownictwo związane z rozwojem technologii, analiza krytyczna narzędzi AI, praca pisemna dotycząca wykorzystania AI w biznesie i życiu codziennym; esej komparatystyczny • Edukacja i wychowanie: słownictwo dotyczące praw i obowiązków, wyrażanie pozwolenia, zobowiązania i konieczności; wyrażanie i uzasadnienie opinii; zaznajomienie się z językiem debaty; umiejętność zmiany tematu w trakcie debaty • Sztuka – opisywanie postrzegania sztuki i recepcji sztuki, debata nt. popkultury i trendów w mediach społecznościowych, słownictwo i idiomy związane ze sztuką; umiejętność zrobienia notatki podsumowującej materiał video, • Zdrowie i choroba – czasowniki modalne; imiesłowy czynne i bierne, opisywanie symptomów; opisywanie i analiza krytyczna postrzegania tematu zdrowia w mediach i popkulturze; • Turystyka – słownictwo związane z podróżami i turystyką wyrażanie planów i zamiarów; uzasadnienie swojej opinii, tworzenie planu wyjazdowego (negocjacje w języku obcym, obrona swojego stanowiska, wyjaśnianie) • Zwierzęta i prawa zwierząt – elipsa językowa i słownictwo związane z prawami zwierząt i zwierzętami; opisuje różnice na podstawie danych • Gotowanie i jedzenie: metody przygotowywania posiłków, wyrażanie aprobaty lub dezaprobaty; tworzenie instrukcji językowych, • Sport: wyrażanie preferencji, dyskusja o kulturze sportowej, zaimki względne, wtrącenia w języku; ćwiczenie intonacji językowej, słowotwórstwo |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia oparte są na podejściu komunikacyjnym, z naciskiem na imersję językową. Dużą wagę przywiązujemy do ćwiczenia funkcji językowych, takich jak: przejmowanie inicjatywy, wyrażanie opinii w sposób jasny i przejrzysty, mówienie o tendencjach, uargumentowanie swojego stanowiska, negocjacje, język prezentacji w obrębie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, pisania (w tym elementy pisania akademickiego) i rozumienia ze słuchu. Ćwiczeniu wyżej wymienionych funkcji językowych towarzyszy praca leksykalna, gramatyczna, czy praca w obrębie prawidłowej nauki wymowy, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczestników kursu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z wymogami http://www.jezyki.pelnomocnik.uw.edu.pl/ Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) |
Uwagi: |
Kurs na poziomie zaawansowanym (C1) dla studentów wszystkich wydziałów UW. Główny nacisk położony jest na kształcenie umiejętności mówienia w formie dyskusji (w parach, grupach i na forum). Zajęcia prowadzone są w oparciu o podręcznik kształcący wybrane sprawności i słownictwo akademickie i materiały autentyczne (artykuły z prasy, filmy dokumentalne, reportaże). Integralnym elementem kursu jest wygłaszanie przez studentów krótkiej prezentacji w języku angielskim i komentowanie wydarzeń bieżących w kraju i na świecie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.