Przedsiębiorczość (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Uniwersytet Warszawski)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | |||||
2600-PTKOMERW-OG | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przeznaczony jest dla studentów wszystkich kierunków. Kluczowym elementem przedmiotu będą spotkania ze znanymi z pierwszych stron gazet twórcami firm technologicznych. Będzie to wyjątkowa okazja do swobodnej rozmowy o powstawaniu pomysłów, ich ochronie patentowej, tworzeniu firm spin-off, finansowaniu ich rozwoju, a w końcu - jak na tym wszystkim zarobić. Taki schemat będzie miała większość zajęć z przedmiotu.Celem przedmiotu jest zaprezentowanie głównych zasad komercjalizacji innowacyjnych pomysłów. Kurs przedstawia podstawowe rozwiązania dotyczące własności intelektualnej, a także zasady obowiązujące w tym obszarze na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas kursu przedstawione zostaną, z udziałem praktyków, przykłady projektów opartych na komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań |
|
||||
2600-PRZED-OG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie aktualnych problemów i nowoczesnych koncepcji przedsiębiorczości studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: uwarunkowania działań przedsiębiorczych, proces przedsiębiorczy, kompetencje przedsiębiorcze. Predyspozycje i cechy przedsiębiorcze Wiedza i umiejętności przedsiębiorców; źródła wiedzy formalne i nieformalne Sposoby uczenia się przedsiębiorców Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Osiągniecie celów to ok. 30 godz. pracy studentów. |
|
||||||
2600-PRAWASP-OG | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Obowiązki prawne i administracyjne związane z zakładaniem własnej działalności gospodarczej 2. Opodatkowanie działalności gospodarczej 3. Ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne przedsiębiorcy 4. Spółka cywilna 5. Spółka jawna 6. Spółka partnerska 7. Spółka komandytowa 8. Spółka z ograniczoną odpowiedniością 9. Podstawowe instytucje prawne w praktyce działalności gospodarczej 10. Dochodzenie roszczeń w działalności gospodarczej |
|
||||
2600-BUDPOZ-OG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie głównych wyzwań związanych z zarządzaniem nowym przedsięwzięciem studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W ramach kursu zaprezentowane zostaną, dostosowane do potrzeb małych firm, pojęcia z zakresu zarządzania, marketingu, zarządzania strategicznego i ich praktyczna aplikacja. Przedstawione zostaną także uwarunkowania oraz główne sposoby rozwijania działalności gospodarczej. W prowadzeniu wykładu będą brać udział, poza wykładowcami akademickimi, praktycy – przedsiębiorcy. |
|
||||||
2600-BIZPLAN-OG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych zagadnień związanych z tworzeniem i oceną biznesplanów. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: funkcje i metody planowania, techniki szacowania popytu i sprzedaży, harmonogramy, błędy biznesplanów. |
|
||||||