Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | |||||
1900-3-PSZPG-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczną w zakresie nauczania geografii w szkole ponadpodstawowej, konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. |
|
||||
1900-1-PSZP-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz konfrontowaniem nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Praktyka odbywa się na II etapie edukacyjnym (szkoła podstawowa). |
|
||||
1900-1-PSZG-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczną w zakresie nauczania geografii w szkole podstawowej, konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. |
|
||||
2300-PED-Pr-PP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk jest wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności podczas samodzielnej realizacji wyznaczonych zadań, pogłębianie refleksji psychologiczno-pedagogicznej wobec sytuacji wychowawczych i dydaktycznych w szkole, a także doskonalenie umiejętności dokumentowania i ewaluacji własnej pracy. |
|
||||||
1900-1-PODD-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady skierowane są do studentów Bloku pedagogicznego. Celem głównym wykładów jest przekazanie podstaw dydaktycznych, w tym zaznajomienie z polskim systemem oświaty, szkołą jako instytucją, klasą jako środowiskiem społecznym, zaprezentowanie procesu nauczania – uczenia się, jego form, metod i środków. Zajęcia mają umożliwić studentowi dostrzeżenie własnej roli w tym procesie, m.in. poprzez właściwe planowanie pracy, diagnozę, kontrolę wyników kształcenia. Mają ułatwić mu pierwsze kroki w pracy poprzez refleksje nad istotą, celami i sposobami komunikowania się z uczniami, rodzicami, innymi nauczycielami. Treści wykładów ilustrowane są licznymi przykładami – studiami przypadków, opisami zdarzeń i towarzyszącymi im refleksjami dydaktycznymi. |
|
||||
1400-023PBwNP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Biologia dla geografii jest przedmiotem przeznaczonym dla studentów uzyskujących uprawnienia do nauczania geografii i przyrody. Obejmuje 30 godzin, w trakcie których studenci przygotowywani są merytorycznie i metodycznie do nauczania przyrody w szkole podstawowej. |
|
||||
2300-PED-PN-W |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty I roku specjalizacji glottodydaktycznej (II rok studiów) - filologia polska, stcjonarne (Wydział Polonistyki)
Skrócony opis
Celem wykładu jest prezentacja teoretycznych podstaw wychowania oraz kluczowych zagadnień i problemów związanych z pracą w szkole. Omawiane treści odwołują do podstawy naukowej i formalno-prawnej pedagogiki, niezbędnej do rzetelnej analizy własnej pracy. Stanowią punkt wyjścia do ćwiczeń i praktyk dla przyszłych nauczycieli. |
|
||||||
2300-PED-P-WZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć zintegrowanych z realizacją praktyk zawodowych jest przygotowanie do dokonywania refleksji pedagogicznej w wyniku krytycznej analizy praktyki edukacyjnej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu podstaw wychowania i różnych aspektów pracy nauczyciela w szkole. |
|
||||||
2300-PED-P-Ć |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie podstawowych aspektów pracy w szkole oraz kształtowanie umiejętności, niezbędnych w zawodzie nauczyciela. |
|
||||||
3007-ZNP2-EM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty służą kształceniu umiejętności prawidłowego posługiwania się głosem w pracy zawodowej. Mają na celu poszerzenie możliwości głosowych, pogłębienie świadomości ciała, poprawienie techniki mowy i wyrazistości wypowiedzi. Dostarczają wiedzy na temat budowy, funkcjonowania oraz higieny narządu głosu |
|
||||||
1900-1-DZTSP-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
1900-1-DPG-PED | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studentów geografii, przyszłych nauczycieli przyrody do nauczania tego przedmiotu w szkole podstawowej. Główny nacisk jest położony na ukształtowanie umiejętności tworzenia własnego warsztatu pracy przez przyszłych nauczycieli przyrody. Nakład pracy studenta: obecność na konwersatoriach, aktywny w nich udział oraz przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu. |
|
|||
1900-3-DGPP-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest przeznaczony dla studentów uczestniczących w bloku pedagogicznym przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela geografii w szkole ponadpodstawowej. Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do planowania dydaktycznego procesu nauczania/uczenia się geografii oraz do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w ramach edukacji geograficznej. |
|
||||
1900-1-DGSP(C)-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W semestrze letnim 2020/21 zajęcia prowadzone są w trybie zdalnym z wykorzystaniem GoogleMeet i platformy Kampus. Celem zajęć jest tworzenie własnego warsztatu pracy przez przyszłych nauczycieli oraz rozwijanie kompetencji w zakresie różnych aspektów planowania działań dydaktycznych. |
|
||||
1900-1-DG-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie: a) teoretycznych i dydaktycznych podstaw nauczania przedmiotu geografia na poszczególnych etapach edukacyjnych, b) wpływu współczesnych idei pedagogicznych i geograficznych (w tym szczególnie dydaktycznych) oraz c) osiągnię nauk geograficznych (w szczególnie dydaktyki geografii) na szkolną edukację geograficzną. |
|
||||
1900-3-DWZ-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są zintegrowane z realizacją praktyk zawodowych w szkole ponadpodstawowej. Mają na celu przygotowanie studentów do odbycia praktyk zawodowych z geografii w szkole ponadpodstawowej oraz umożliwienie studentom refleksji i oceny obserwowanych i doświadczanych sytuacji dydaktycznych. |
|
||||
1900-1-DWZ-PED | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są zintegrowane z realizacją praktyk zawodowych w szkole podstawowej. Mają na celu przygotowanie studentów do odbycia praktyk zawodowych z geografii (w tym także z przyrody) w szkole podstawowej oraz umożliwienie studentom refleksji i oceny obserwowanych i doświadczanych sytuacji dydaktycznych. |
|
||||