DM-DZIENNE I STOPNIA 3 semestr, 2 rok (PRMM) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2024Z | 2024 | |||||
2700-L-DM-D3AUPR-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem przedmiotu jest nabycie podstawowych umiejętności z zakresu zasad autoprezentacji przed mikrofonem i kamerą. Przedmiot skierowany do studentów i studentek specjalności PR i Marketing Medialny ma na celu oswojenie ich z nowoczesnymi środkami przekazu audiowizualnego, z którymi mogą zetknąć się w swojej przyszłej pracy zawodowej. Na semestr zajęć składają się 3 moduły ćwiczeniowe prowadzone przez trzech różnych wykładowców/specjalistów dotyczące wiedzy z zakresu: 1) emisji głosu, 2) prezentacji w mediach 3) kontaktu z dziennikarzami w sytuacjach kryzysowych. |
|
||
2700-L-DM-D3JJNK |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest poświęcony wprowadzeniu studentów dziennikarstwa w podstawowe zagadnienia komunikacji językowej, językoznawstwa ogólnego i polonistycznego. Podczas zajęć ukazuje się strukturę i różne wymiary języka naturalnego (m.in. jako systemu znaków, narzędzia działania, interpretacji rzeczywistości oraz transmisji kulturowej). Na tle ogólnych właściwości języka naturalnego pokazywane są swoiste cechy typologiczne polszczyzny. |
|
||
2700-L-DM-D2JWME | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu teorii kultury języka i stylistyki, charakterystyki odmian stylowych (także gatunków dziennikarskich) i socjalnych współczesnej polszczyzny oraz jej tendencji rozwojowych. Zajęcia ćwiczeniowe są poświęcone kształceniu praktycznych umiejętności studentów w sprawnym posługiwaniu się językiem |
|
||
2700-L-DM-D2MITP-PRM | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z różnymi formami wypowiedzi pisemnych stosowanych w public relations i poprawa ich kompetencji w przygotowaniu materiałów i tekstów PR. Wprowadzeniem do zadań warsztatowych będzie rozpoznanie publiczności i adresatów działań PR, określenie ich potrzeb komunikacyjnych, dobór metod, narzędzi i technik komunikowania (komunikacja interpersonalna, za pośrednictwem mediów: własnych, pozyskanych, zakupionych, udostępnionych, tradycyjnych, internetowych, społecznościowych czy innych), dopasowanych do wybranych nadawców (klientów). Prowadzący przedyskutuje z uczestniczkami i uczestnikami programy, modele językowe i aplikacje z obszaru generatywnej sztucznej inteligencji, które mogą pomóc w wykonaniu zlecanych zadań pisarskich i redakcyjnych (jak ChatGPT, Gemini, Claude, Grok itp.), a także wiążące się z nimi dylematy etyczne, prawne i warsztatowe. |
|
||
2700-L-DM-D3PKM-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przedstawia podstawowe uwarunkowania, modele oraz techniki komunikacji marketingowej. Wprowadzenie stanowi opis zjawiska współćzesnej marketingowej orientacji rynkowej ze szczególnym naciskiem na zjawisko konsumpcji. Wykład omawia podstwowe pojęcia takie jak marka, branding, marketing, SWOT, 4P, a także ówne narzędzia komunikacji marketingowej ze szczególnym naciskiem na rolę mediów w tym procesie. Studenci w grupach aplikują teorię w praktykę przygotowując podstawowe analizy marketingowe w oparciu o studium przypadku. Podsumowanie przedmiotu stanowi omówienie najnowszych trendów w komunikacji marketingowej np. neuromarketingu. |
|
||
2700-L-DM-D2PSME | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje wiedzę dotyczącą organizacji, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego systemu medialnego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem jego ewolucji po roku 1989 oraz rozwoju w przyszłości |
|
||
2700-L-DM-D2REER | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu poruszana jest tematyka publicznego komunikowania, głównie w aspekcie perswazji. Analizie poddawane są psychologiczne i językowe warunki sprawnej wypowiedzi, a także najczęściej stosowane tropy, argumenty i chwyty erystyczne. |
|
||
2700-L-DM-D2SMNS | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku nauczania przedmiotu charakteryzowane są systemy medialne w różnych krajach europejskich oraz pozaeuropejskich. Charakterystyka systemów występujących w poszczególnych regionach świata przedstawiana jest na reprezentatywnych przykładach krajowych. Obejmuje mechanizmy regulujące działanie i współdziałanie podmiotów medialnych w ramach systemów krajowych, regionalnych (np. rynek Unii Europejskiej) i globalnych hubów medialnych (centra regionalne, semi-peryferia, rynki wschodzące). Omawiane są także kluczowe kwestie związane z ewolucją mediów, wpływające na przemiany ekosystemów medialnych. |
|
||
2700-L-DM-D3SMNS |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2700-L-DM-D3SMBP |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami, teoriami i badaniami w obszarze badań nad systemami medialnymi w perspektywie międzynarodowej. |
|
||