DM-ZAOCZNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (spec. dziennikarstwo) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023L - Semestr letni 2023/24 2024L - Semestr letni 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023L | 2024L | 2024 | |||||
2700-L-DM-Z2JWME | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu teorii kultury języka i stylistyki, charakterystyki odmian stylowych (także gatunków dziennikarskich) i socjalnych współczesnej polszczyzny oraz jej tendencji rozwojowych. Zajęcia ćwiczeniowe są poświęcone kształceniu praktycznych umiejętności studentów w sprawnym posługiwaniu się językiem |
|
||
2700-L-DM-Z4MKKR-DZI |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z tematyką roli mediów w tworzeniu kultur kreatywnych i ich wpływu na rozwój gospodarczy, społeczny i kulturowy. Podczas wykładu kładziony jest nacisk na nowe formy mediów i ich rolę w ewolucji kultur kreatywnych w XXI wieku. |
|
||
2700-L-DM-Z4PSME |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje wiedzę dotyczącą organizacji, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego systemu medialnego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem jego ewolucji po roku 1989 oraz rozwoju w przyszłości |
|
||
2700-L-DM-Z2REER | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu poruszana jest tematyka publicznego komunikowania, głównie w aspekcie perswazji. Analizie poddawane są psychologiczne i językowe warunki sprawnej wypowiedzi, a także najczęściej stosowane tropy, argumenty i chwyty erystyczne. |
|
||
2700-L-DM-Z4SPAW-DZI | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specjalizacja audiowizualna składa się z dwóch komplementarnych części: telewizyjnej i radiowej, obu realizowanych w formie warsztatowej. Zajęcia prowadzone w ramach części telewizyjnej mają za zadanie wprowadzić studentów w zakres wiedzy i praktycznych umiejętności z dziedziny dziennikarstwa telewizyjnego. Podczas spotkań w studiu telewizyjnym studenci poznają podstawowe telewizyjne formy dziennikarskie, m.in.: news, wywiad, widowisko telewizyjne. Zapoznają się także w wymiarze praktycznym z elementami sztuki operatorskiej oraz montażowej. W ramach części radiowej studenci uczą się podstaw warsztatu dziennikarza radiowego. Zajęcia dzielą się na części: teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna obejmuje zagadnienia związane z warsztatem dziennikarza radiowego, poznanie i krótkie omówienie poszczególnych gatunków radiowych oraz wybranych zagadnień z różnych dziedzin (np. prawo, etyka zawodowa) przydatnych podczas późniejszego wykonywania zawodu. |
|
||
2700-L-DM-Z4SPPR-DZI |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specjalizacja składa się z ośmiu modułów tematycznych: informacja, wywiad, sylwetka, komentarz, recenzja, felieton, publicystyka, reportaż. |
|
||
2700-L-DM-Z4TEMO-DZI |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia dotyczące techniki mowy ze szczególnym uwzględnieniem techniki mowy mikrofonowej oraz normy ortofonicznej współczesnej polszczyzny. Celem zajęć jest doskonalenie warsztatu dziennikarskiego poprzez pracę nad głosem i wyrazistością mówienia: dykcją, logicznym akcentowaniem i adekwatną do treści ekspresją mówienia. |
|
||