DM-DZIENNE II STOPNIA 2 semestr, 1 rok (PRMM) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023L - Semestr letni 2023/24 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023L | 2024L | |||||
2700-M-DM-D2JWPR-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE ZAJĘĆ: 1. Osiągnięcie umiejętności komunikowania się na piśmie i w mowie z różnorodnymi grupami docelowymi, 2. Wykształcenie umiejętności dostosowania komunikatu do grupy docelowej (wewnętrznej czy zewnętrznej), 3. Uzyskanie umiejętności efektywnego doboru metod i form komunikacji do wyznaczonego celu biznesowego/ wizerunkowego. WIEDZA PRZEKAZYWANA NA ZAJĘCIACH z tego przedmiotu wprowadza systematycznie studentów w temat, uczy podstawowych zasad formułowania komunikatów wspierających cele biznesowe z zakresu PR. |
|
||
2700-M-DM-D2MWPM-DPR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć omawiana jest specyfika nowych mediów oraz rola klastrów medialnych i kreatywnych w mieście. Student poznaje pojęcie smart city i jego obszary oddziaływania. Uwaga zostaje skupiona na roli i analizie infrastruktury mediów w smart city oraz pojmowaniu miasta jako platformy komunikacyjnej. Ważną częścią zajęć jest podejście strategiczne (dokumenty, podmioty, rozwiązania, wydarzenia) do wykorzystania mediów w tworzeniu smart cities. |
|
||
2700-M-DM-D2PRIN-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają za zadanie zaznajomić studentów z zagadnieniem wykorzystania nowych mediów we współczesnym komunikowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania ich w strategiach public relations podmiotów gospodarczych, społecznych i politycznych. Zagadnienia związane z użyciem nowych mediów w public relations przedstawiane są w formie omówienia i analizy przypadków korzystania z nowoczesnych form komunikacji przez określone podmioty i organizacje. |
|
||
2700-M-DM-D2PRPR-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Indywidualna praca na osobnych komputerach w programie Photoshop z zakresu projektowania znaku graficznego, akcydensów, kompozycji typograficznych. Projektowanie plakatów typograficznych. Projektowanie graficznych plakatów teatralnych |
|
||
2700-M-DM-D2PBOP-DPR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają za zadanie przygotować studentów do prowadzenia badań w obszarze mediów, projektowania badań ankietowych, wywiadów indywidualnych i grupowych. Studenci zapoznają się także z tematyką sondaży opinii publicznej. Rolą sondaży w demokratycznych społeczeństwach. Poznają także najczęściej pojawiające się błędy w projektowaniu badań sondażowych. |
|
||
2700-M-DM-D2PROS-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2700-M-DM-D2SMSP-DPR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przyjrzenie się systemowi medialnemu, jego operacyjności oraz sposobowi, w jaki nadaje on nowe znaczenia dawnym znakom kultury, polityki i ekonomii. Semiotykę mediów będziemy zatem uprawiać, czytając i omawiając teksty Rolanda Barthes'a, skupiając naszą uwagę przede wszystkim na jego Mitologiach |
|
||
2700-M-DM-D2STPR-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu rozwinięcie praktycznych umiejętności studentów w opracowaniu strategii i w planowaniu działań public relations (PR). Studenci przejdą pełny proces opracowania strategii i planowania PR na przykładzie wybranych organizacji, firm i instytucji. Zajęcia będą obejmować zadania wykonywane przez menedżerów PR (w odróżnieniu od techników): ustalenie strategicznych celów organizacji i instytucji, ich relacji z otoczeniem, określenie interesariuszy i rodzajów publiczności, ich opinii o kliencie, jego reputacji i problemów do rozwiązania, sformułowanie strategii PR, planów działań i harmonogramów. Zajęcia będą miały przede wszystkim charakter warsztatowy, a większość zadań zostanie wykonana w ramach pracy własnej (indywidualnie i w zespołach). Studenci będą przygotowywać materiały głównie w domu, choć koncepcje i pomysły będą dyskutowane w trakcie zajęć. |
|
||
2700-M-DM-D2STPR-DPR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci poszerzają wiedzę o odmianach stylowych polszczyzny i rozwijają umiejętności stylistycznego kształtowania tekstów. |
|
||
2700-M-DM-D2TEPR-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma charakter teoretyczno-praktyczny. Jego głównym zadaniem jest przygotowanie do przeprowadzenia analizy teoretycznej na potrzeby pracy dyplomowej z zakresu public relations. W tym celu uczestnik zapoznaje się z zasadami krytycznego myślenia w nauce i poznaje wiedzę na temat teorii public relations i wartościowe źródła wiedzy naukowej na temat PR. Uczy się również przygotowywać analizy teoretyczne i prezentować je publicznie. |
|
||
2700-M-DM-D2WSMM-PRM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu omówienie marketingu prowadzonego przez środki przekazu z uwzględnieniem kondycji (finansowej, etycznej) mediów oraz całej branży medialnej. Celem jest też wskazania podmiotowości mediów oraz tego, w jaki sposób zarządzają one swoim produktem, ceną, dystrybucją i promocją. |
|
||
2700-M-DM-D2ZISI | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student ma zapoznać się z technologicznymi aspektami pracy dziennikarza. Powinien poznać narzędzia cyfrowej komunikacji oraz dystrybucji informacji, gromadzenia i wyszukiwania danych z sieci. Podstawy funkcjonowania i usług internetu. |
|
||