Oferta przedmiotowa jednostki Centrum Innowacji i Badań Edukacyjnych
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | 2024 | |||||
4501-SME-ADR | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
4501-SPSE-AE | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Refleksyjność, rozumiana jako zdolność do namysłu nad swoim działaniem, prowadząca do coraz lepszego rozumienia siebie i swojej dziedziny oraz do wzięcia odpowiedzialności za swoją pracę, uznawana jest dziś za jedną z najważniejszych kompetencji profesjonalnych w oświacie. Ukształtowanie „refleksyjnego praktyka” jest celem całego procesu uczenia się w Szkole Edukacji, a wstęp do realizacji tego celu to zajęcia poświęcone „autobiografii edukacyjnej”. |
|
|||
4501-SPSEJ-AP | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
4501-SPSEB-BIP1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs służy rozpoznaniu poziomu kompetencji biologicznych i przyrodniczych studentów, które pozwalają na podjęcie przez nich działań zmierzających do rozwoju jako nauczyciela. Po rozpoznaniu poziomu kompetencji, służy także odświeżeniu i doskonaleniu umiejętności i wiadomości biologicznych oraz przyrodniczych, umiejętności rozwiązywania zadań i przeprowadzania rozumowań na poziomie szkoły podstawowej i średniej. Treści kursu zawierają przypomnienie kluczowych pojęć, procesów, zależności i terminologii wraz z ich zastosowaniem w praktyce edukacyjnej. Kurs ma charakter przekrojowy podejmując podstawowe działy i zagadnienia z obszaru kształcenia przyrodniczego. |
|
|||
4501-SPSEB-BIP2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs służy rozpoznaniu poziomu kompetencji biologicznych i przyrodniczych studentów, które pozwalają na podjęcie przez nich działań zmierzających do rozwoju jako nauczyciela. Po rozpoznaniu poziomu kompetencji, służy także odświeżeniu i doskonaleniu umiejętności i wiadomości biologicznych oraz przyrodniczych, umiejętności rozwiązywania zadań i przeprowadzania rozumowań na poziomie szkoły podstawowej i średniej. Treści kursu zawierają przypomnienie kluczowych pojęć, procesów, zależności i terminologii wraz z ich zastosowaniem w praktyce edukacyjnej. Kurs ma charakter przekrojowy podejmując podstawowe działy i zagadnienia z obszaru kształcenia przyrodniczego. |
|
||||
4501-SPSEB-BIP3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs służy rozpoznaniu poziomu kompetencji biologicznych i przyrodniczych studentów, które pozwalają na podjęcie przez nich działań zmierzających do rozwoju jako nauczyciela. Po rozpoznaniu poziomu kompetencji, służy także odświeżeniu i doskonaleniu umiejętności i wiadomości biologicznych oraz przyrodniczych, umiejętności rozwiązywania zadań i przeprowadzania rozumowań na poziomie szkoły podstawowej i średniej. Treści kursu zawierają przypomnienie kluczowych pojęć, procesów, zależności i terminologii wraz z ich zastosowaniem w praktyce edukacyjnej. Kurs ma charakter przekrojowy podejmując podstawowe działy i zagadnienia z obszaru kształcenia przyrodniczego. |
|
||||
4501-SME-BP | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
4501-SPSEB-DBP1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony planowaniu procesu dydaktycznego w uczeniu (się) biologii i przyrody oraz kształtowaniu warsztatu metodycznego. Moduł dot. projektowania skupia się na planowaniu wszystkich elementów procesu dydaktycznego, począwszy od celów i zadań edukacyjnych, poprzez lekcję, działy, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). Studenci, wykorzystując wiedzę dydaktyczną oraz bazując na doświadczeniach zdobywanych podczas praktyk, dokonują analizy materiałów edukacyjnych (m.in. podstawy programowej, treści zadań, konspektów, programów nauczania, sprawdzianów). |
|
|||
4501-SPSEB-DBP2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs służy rozpoznaniu poziomu kompetencji biologicznych i przyrodniczych studentów, które pozwalają na podjęcie przez nich działań zmierzających do rozwoju jako nauczyciela. Po rozpoznaniu poziomu kompetencji, służy także odświeżeniu i doskonaleniu umiejętności i wiadomości biologicznych oraz przyrodniczych, umiejętności rozwiązywania zadań i przeprowadzania rozumowań na poziomie szkoły podstawowej i średniej. Treści kursu zawierają przypomnienie kluczowych pojęć, procesów, zależności i terminologii wraz z ich zastosowaniem w praktyce edukacyjnej. Kurs ma charakter przekrojowy podejmując podstawowe działy i zagadnienia z obszaru kształcenia przyrodniczego. |
|
||||
4501-SPSEB-DBP3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony planowaniu procesu dydaktycznego dla biologii i przyrody oraz kształtowaniu warsztatu metodycznego. Moduł dot. projektowania skupia się na planowaniu wszystkich elementów procesu dydaktycznego, począwszy od celów i zadań edukacyjnych, poprzez lekcję, działy, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). Studenci, wykorzystując wiedzę dydaktyczną oraz bazując na doświadczeniach zdobywanych podczas praktyk, dokonują analizy materiałów edukacyjnych (m.in. podstawy programowej, treści zadań, konspektów, programów nauczania, sprawdzianów). Moduł dydaktyczny wprowadza metody i techniki właściwe dla edukacji przyrodniczej. Przede wszystkim: techniki pracy w terenie, wykorzystanie środków dydaktycznych. Rozwija umiejętności rozwiązywania problemów, pracy na źródłach i odpowiedzialności przyrodniczej. |
|
||||
4501-SPSEH-DEH1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupiają się na najważniejszych aspektach edukacji historycznej i obywatelskiej w polskiej szkole. Pierwszy semestr poświęcony jest przede wszystkim zagadnieniom natury ogólnej (cele edukacji historycznej i obywatelskiej) oraz wprowadzeniu do zasad projektowania lekcji (konspekt lekcji). |
|
|||
4501-SPSEH-DEH2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupiają się na najważniejszych aspektach edukacji historycznej i obywatelskiej w polskiej szkole. Drugi semestr poświęcony jest przede wszystkim formom pracy z różnymi środkami dydaktycznymi ważnymi dla edukacji historycznej i obywatelskiej (teksty, ikonografia, mapy) oraz projektowaniu zadań dla uczniów/uczennic. Osobnymi wątkami wprowadzanymi w II semestrze są zagadnienia związane z ocenianiem i kształceniem narracji historycznej na poziomie szkoły podstawowej. Uzupełnieniem są zajęcia poświęcone różnym aspektom społecznego znaczenia przedmiotów edukacji historycznej i obywatelskiej. |
|
||||
4501-SPSEH-DEH3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupiają się na najważniejszych aspektach edukacji historycznej i obywatelskiej w polskiej szkole. Trzeci semestr rozwija formy pracy z różnymi środkami dydaktycznymi ważnymi dla edukacji historycznej i obywatelskiej (teksty, ikonografia, mapy, statystyka) oraz projektowaniu zadań dla uczniów/uczennic. Równoległymi wątkami wprowadzanymi w III semestrze są zagadnienia związane z projektowaniem działów, ocenianiem dłuższych prac oraz systemem egzaminacyjnym. Uzupełnieniem są zajęcia poświęcone różnym aspektom społecznego znaczenia przedmiotów edukacji historycznej i obywatelskiej. |
|
||||
4501-SME-HWS | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu pogłębienie rozumienia roli edukacji historycznej i obywatelskiej w szkole oraz analizę i rozwijanie praktycznych elementów warsztatu nauczycielskiego poprzez doskonalenie znanych i poznawanie nowych metod i technik dydaktycznych z zakresu edukacji historycznej i obywatelskiej. |
|
|||
4501-SME-DL | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są zaprojektowane jako przestrzeń spotkania nauczycieli i nauczycielek języka polskiego, którzy chcą dzielić się własnym profesjonalnym doświadczeniem z innymi, a także pogłębiać swoje umiejętności, tworząc profesjonalną wspólnotę uczącą się. W przestrzeni kursu filozofia nauczania języka polskiego rozumiana jest jako postawa odpowiedzialności za rozwój uczniów i uczennic w poszanowaniu ich podmiotowości oraz różnorodności ich potrzeb, także w odniesieniu do wymagań zewnętrznych. |
|
|||
4501-SPSEJ-DLJP1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs dydaktyki literatury i języka polskiego służy wyposażeniu studentów w kompetencje niezbędne dla nauczyciela szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Podstawą konstrukcji kursu jest przekonanie o ważności edukacji polonistycznej w kształceniu kompetencji kluczowych, umożliwiających funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. Treści kursu obejmują specyficzne cele edukacji polonistycznej, w tym edukacji literackiej, kulturowej i językowej, rozpatrywanych z szerszej perspektywy, edukacyjne projektowanie, czyli planowanie wszystkich elementów procesu dydaktycznego (począwszy od zadań edukacyjnych, poprzez metody i techniki pracy, lekcje, działy, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). |
|
|||
4501-SPSEJ-DLJP2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs dydaktyki literatury i języka polskiego służy wyposażeniu studentów w kompetencje niezbędne dla nauczyciela szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Podstawą konstrukcji kursu jest przekonanie o ważności edukacji polonistycznej w kształceniu kompetencji kluczowych, umożliwiających funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. Treści kursu obejmują specyficzne cele edukacji polonistycznej, w tym edukacji literackiej, kulturowej i językowej, rozpatrywanych z szerszej perspektywy, edukacyjne projektowanie, czyli planowanie wszystkich elementów procesu dydaktycznego (począwszy od zadań edukacyjnych, poprzez metody i techniki pracy, lekcje, działy, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). |
|
||||
4501-SPSEJ-DLJP3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs dydaktyki literatury i języka polskiego służy wyposażeniu studentów w kompetencje niezbędne dla nauczyciela szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Podstawą konstrukcji kursu jest przekonanie o ważności edukacji polonistycznej w kształceniu kompetencji kluczowych, umożliwiających funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. Treści kursu obejmują specyficzne cele edukacji polonistycznej, w tym edukacji literackiej, kulturowej i językowej, rozpatrywanych z szerszej perspektywy, edukacyjne projektowanie, czyli planowanie wszystkich elementów procesu dydaktycznego (począwszy od zadań edukacyjnych, poprzez metody i techniki pracy, lekcje, działy, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). |
|
||||
4501-SME-DM | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodami i technikami, służącymi monitorowaniu rozumowania U, pracy z błędem, angażowania U, rozpoczynania i domykania lekcji. Uczestnicy będą też mieli okazję poznać i przedyskutować sposoby wprowadzania najważniejszych pojęć i własności pojawiających się w matematyce szkolnej. Kurs prowadzony jest metodami warsztatowymi, które umożliwiają stosowanie poznanych metod i technik podczas pracy w grupach i symulacji sytuacji w klasie. Zadaniem uczestników będzie stosowanie wybranych metod podczas prowadzonych przez siebie lekcji i udokumentowanie tego na nagraniach wideo. |
|
|||
4501-SPSEM-DM1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
System edukacji w Polsce i rola podstawy programowej. Matematyka w badaniu PISA. Podstawa programowa. Cele kształcenia – wymagania ogólne. Podstawa programowa. Treści kształcenia – wymagania szczegółowe. Planowanie lekcji. Scenariusz lekcji . |
|
|||
4501-SPSEM-DM2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs łączy w sobie wiedzę i umiejętności merytoryczne związane z nauczaniem kluczowych działów matematyki szkolnej z umiejętnościami metodycznymi oraz dydaktycznymi, związanymi z edukacyjnym projektowaniem, czyli planowaniem wszystkich elementów procesu dydaktycznego (począwszy od zadań edukacyjnych, poprzez metody i techniki pracy, lekcje i cykle lekcji, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). Ważnymi elementami kursu będą nauka modelowania pojęć matematycznych i organizowania pracy uczniów przy rozwiązywaniu problemów matematycznych. Charakterystyczną cechą kursu jest silnie nastawienie na rozwijanie u przyszłych nauczycieli umiejętności rozpoznawania trudności uczniów związanych z uczeniem się matematyki i umiejętności doboru metod pokonywania tych trudności. |
|
||||
4501-SPSEM-DM3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs łączy w sobie wiedzę i umiejętności merytoryczne związane z nauczaniem kluczowych działów matematyki szkolnej z umiejętnościami metodycznymi oraz dydaktycznymi, związanymi z edukacyjnym projektowaniem, czyli planowaniem wszystkich elementów procesu dydaktycznego (począwszy od zadań edukacyjnych, poprzez metody i techniki pracy, lekcje i cykle lekcji, aż po sposoby weryfikacji nabytych kompetencji). Ważnymi elementami kursu będą nauka modelowania pojęć matematycznych i organizowania pracy uczniów przy rozwiązywaniu problemów matematycznych. Charakterystyczną cechą kursu jest silnie nastawienie na rozwijanie u przyszłych nauczycieli umiejętności rozpoznawania trudności uczniów związanych z uczeniem się matematyki i umiejętności doboru metod pokonywania tych trudności |
|
||||
4501-SPSE-EA | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia w ramach edukacji alternatywnej odbywają się w formie wyjazdu grupy studentów, w trakcie którego przeprowadzone zostają wizyty w trzech placówkach pracujących w oparciu o alternatywne modele edukacyjne. |
|
||||
4501-SPSE-FS | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są zorganizowane wokół pytań w rodzaju wymienionych powyżej oraz wokół podanej listy lektur (czytamy fragmenty z nich). Ich głównym celem, a więc też pożądanym efektem jest umożliwienie studentom merytorycznego włączenia się w wyznaczany przez nie nurt debaty, w szczególności zaś uzmysłowienie sobie, że za każdym procesem nauczania kryją się mniej lub bardziej głęboko ukryte założenia natury filozoficznej, zwłaszcza zaś aksjologiczne i antropologiczne. |
|
|||
4501-SPSEH-HS1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu budowanie refleksji studenta na temat własnej wiedzy przedmiotowej dotyczącej konkretnych treści omawianych na lekcjach i historii i wymaganych zgodnie z Podstawą Programową Kształcenia Ogólnego. |
|
||||
4501-SPSEH-HS2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu budowanie refleksji studenta na temat własnej wiedzy przedmiotowej dotyczącej konkretnych treści omawianych na lekcjach i historii i wymaganych zgodnie z Podstawą Programową Kształcenia Ogólnego. |
|
||||
4501-SPSE-JSU1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs dotyczy podstawowych zagadnień związanych z psychologicznymi mechanizmami uczenia się. |
|
||||
4501-SPSE-JSU2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach kursu studenci i studentki zapoznawani są z podstawową wiedza nt. procesów uczenia się. |
|
||||
4501-SME-KK | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu poznanie wybranych metod kierowania zachowaniem uczniów w czasie lekcji oraz przygotowanie do ich wdrożenia. |
|
|||
4501-SPSE-KUS1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs służy osiągnięciu przez studentów pogłębionej świadomości tego, czym jest rola wychowawcza nauczyciel/ki i jakie dylematy i wybory się z nią wiążą, oraz zdobyciu przez nich praktycznych umiejętności, które pozwolą im wychowywać zarówno implicite (czyli w toku „zwykłego” nauczania) jak i explicite (a zatem poprzez świadome konstruowanie sytuacji wychowawczych, realizowanych samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami i specjalistami spoza szkoły.) W trakcie zajęć studenci/ki nauczą się, czym są dobre relacje z uczniami i jak je budować? Jak motywować do nauki? Jak wspierać uczniów w rozwijaniu społecznych postaw i jak korygować niepożądane zachowania? W jaki sposób pomagać uczniom rozwiązywać konflikty? Jak przeciwdziałać przemocy i jak reagować, gdy ma miejsce? |
|
||||