Przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Uniwersytet Warszawski)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | |||||
1000-1M15DM | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie przyszłych nauczycieli matematyki z uwarunkowaniami zawodu nauczyciela. |
|
||||
3007-ZNP-EM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty II roku specjalizacji glottodydaktycznej (III rok st.) - filologia polska, stacjonarne (Wydział Polonistyki)
Skrócony opis
Warsztaty służą kształceniu umiejętności prawidłowego posługiwania się głosem w pracy zawodowej. Mają na celu poszerzenie możliwości głosowych, pogłębienie świadomości ciała, poprawienie techniki mowy i wyrazistości wypowiedzi. Dostarczają wiedzy na temat budowy, funkcjonowania oraz higieny narządu głosu. |
|
||||||
3007-ZNP2-EM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 2. rok (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 2. rok (sem. zimowy) (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
Skrócony opis
Warsztaty służą kształceniu umiejętności prawidłowego posługiwania się głosem w pracy zawodowej. Mają na celu poszerzenie możliwości głosowych, pogłębienie świadomości ciała, poprawienie techniki mowy i wyrazistości wypowiedzi. Dostarczają wiedzy na temat budowy, funkcjonowania oraz higieny narządu głosu |
|
||||||
3304-1DZ2O-MET-DNJSP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego w szkole podstawowej. Słuchacze zostaną zapoznani z dokumentami regulującymi pracę nauczyciela języka obcego na 1. i 2. etapie edukacyjnym. Przeanalizują profil psychopedagogiczny uczniów szkoły podstawowej w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych. Zostaną zapoznani z technikami pracy na zajęciach z języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej i w klasach 4-8. Dowiedzą się również jak wybierać podręczniki dostosowane do tych grup wiekowych. |
|
||||
3304-2D2O-MET-OJF | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone są tematyce oceniania w procesie nauczania języka obcego. Ich celem jest wykształcenie u studentów umiejętności stosowania różnych typów oceniania, związanych z nimi narzędzi (opracowywanie np. testów kończących pewną sekwencję nauczania). Słuchacze uczą się wykorzystywać w procesie oceniania Europejskie Portfolio Językowe oraz dokumenty opisujące kompetencje (np. Europejski System Opisu Kształcenia Językowego, informatory Centralnej Komisji Egzaminacyjnej) |
|
||||
3304-2D1O-MET-RKJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest rozwinięcie u studentów umiejętności doboru materiałów i aktywności służących pracy nad poszczególnymi sprawnościami językowymi, nauczaniu gramatyki i słownictwa. Studenci uczą się formułować cele lekcji, polecenia, redagować konspekty lekcji. Ćwiczenia mają często formę symulacji fragmentów lekcji, opierają się na analizie stosowanych obecnie w nauczaniu języka francuskiego podręczników zależnie od grupy wiekowej i poziomu zaawansowania. Stanowią ważny element przygotowania studentów do praktyk pedagogicznych w gimnazjum i liceum. |
|
||||
3304-2D2-MET-1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do wykorzystywania i samodzielnego tworzenia materiałów w dydaktyce języka francuskiego jako obcego. Przedmiotem refleksji będą trzy grupy materiałów: autentyczne, quasi-autentyczne, dydaktyczne. Praktyczne zadania będą dotyczyć różnych gatunków w obrębie każdej z trzech grup. Studenci poznają zasady pracy z nimi oraz będą rozwijać umiejętność ich modyfikowania i wykorzystywania podczas zajęć językowych, a także samodzielnie je tworzyć. |
|
||||
3304-1DZ3O-MET-IWDW | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z interdyscyplinarnymi możliwościami nauczania języka obcego dzieci. W szczególności tematyka zajęć obejmuje praktyczne wykorzystanie na lekcji języka obcego teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. |
|
||||
3304-1DZ2O-MET-PD | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia związane z planowaniem, przebiegiem i oceną procesu dydaktycznego stanowią treści zajęć. Przedmiot obejmuje opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej. |
|
||||
3304-1DZ3O-MET-PZD | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki dydaktyczne 1 obejmują 60 godzin praktyk w szkole podstawowej w klasach IV-VIII. W ramach tych praktyk studenci mają możliwość zapoznania się z praktycznymi aspektami nauczania języka francuskiego małe dzieci oraz specyfiką zawodu nauczyciela. Praktyki dydaktyczne 1 przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu dostępnego na stronie Instytutu Romanistyki. |
|
||||
3304-2D2O-MET-PZD | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki dydaktyczne 2 obejmują 60 godzin praktyk w szkole ponadpodstawowej. W ramach tych praktyk studenci mają możliwość zapoznania się z praktycznymi aspektami nauczania języka francuskiego młodzieży oraz specyfiką zawodu nauczyciela. Praktyki dydaktyczne 2 przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu dostępnego na stronie Instytutu Romanistyki. |
|
||||
3304-1DZ2O-MET-PZP |
MET: Praktyki zawodowe psychopedagogiczne (od 2025-02-17)
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
- (od 2025-02-17) Przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
Skrócony opis
Praktyki obejmują 30 godzin obserwacji na II roku w szkole podstawowej lub liceum. Studenci mogą rozpocząć je po zaliczeniu pierwszego semestru zajęć z pedagogiki i psychologii (semestr letni II roku). Celem Praktyk zawodowych psychopedagogicznych jest zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania powyższych placówek, organizacją pracy wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. |
|
|||
3304-1DZ2O-MET-PZD | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka zajęć obejmuje kwestie psychopedagogiczne. W ujęciu ogólnym dotyczy ona: - pełnionych przez nauczyciela funkcji wychowawczo-dydaktycznych, - zasad organizowania procesu nauczania/uczenia się, - kształtowania się relacji między nauczycielem a uczniem, - czynników indywidualnych, które wpływają/determinują sposób uczenia się oraz komunikację w języku obcym, - trudności i nietypowych sytuacji, którym jest zmuszony stawić czoła nauczyciel w praktyce dydaktycznej. |
|
|||
3304-2D2-MET-2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Od dłuższego czasu, wielojęzyczność i wielokulturowość stanowią jeden z priorytetów współczesnej polityki językowej. Celem zajęć jest ukazanie dydaktycznych implikacji tak zdefiniowanych priorytetów edukacyjnych, jak również pokazanie systemowych rozwiązań na przykładzie polskiego i francuskiego kontekstu edukacyjnego. W czasie zajęć studenci będą przygotowywali materiały, które mogą wykorzystać na lekcji języka francuskiego, wykorzystujące zasoby repertuaru językowego oraz kulturowego uczniów. |
|
||||
1000-135MRP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty obieralne na studiach drugiego stopnia na kierunku bioinformatyka (Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki)
- Przedmioty fakultatywne dla studiów 1 stopnia na matematyce (Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki)
Skrócony opis
Na zajęciach przewiduje się omówienie metodyki nauczania a) statystyki opisowej (1 wykład), b) elementarnej kombinatoryki (4 wykłady), c) elementarnego rachunku prawdopodobieństwa (10 wykładów)oraz kształtowanie intuicji probabilistycznych (zadania z ciekawymi wynikami numerycznymi i paradoksy w teorii prawdopodobieństwa). |
|
||||
2300-PED-P-Ć |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 2. rok (sem. zimowy) (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie podstawowych aspektów pracy w szkole oraz kształtowanie umiejętności, niezbędnych w zawodzie nauczyciela. |
|
||||||
2300-PED-P-WZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 2. rok (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
Skrócony opis
Celem zajęć zintegrowanych z realizacją praktyk zawodowych jest przygotowanie do dokonywania refleksji pedagogicznej w wyniku krytycznej analizy praktyki edukacyjnej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu podstaw wychowania i różnych aspektów pracy nauczyciela w szkole. |
|
||||||
2300-PED-PN-W |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 1. rok (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
- Przedmioty I roku specjalizacji glottodydaktycznej (II rok studiów) - filologia polska, stcjonarne (Wydział Polonistyki)
Skrócony opis
Celem wykładu jest prezentacja teoretycznych podstaw wychowania oraz kluczowych zagadnień i problemów związanych z pracą w szkole. Omawiane treści odwołują do podstawy naukowej i formalno-prawnej pedagogiki, niezbędnej do rzetelnej analizy własnej pracy. Stanowią punkt wyjścia do ćwiczeń i praktyk dla przyszłych nauczycieli. |
|
||||||
2300-PED-PD |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć studenci poznają podstawową terminologią dydaktyczną, główne koncepcje kształcenia oraz elementy składowe procesu kształcenia. |
|
||||||
1900-0PGNP-PED-B | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest przygotowanie studentów biologii, przyszłych nauczycieli przedmiotu „Przyroda” w klasie IV szkoły podstawowej, do nauczania treści geograficznych zawartych w podstawie programowej tego przedmiotu oraz rozwijania u swoich przyszłych uczniów podstawowych umiejętności przyrodniczo-geograficznych, a także postaw związanych z szeroko pojmowaną ochroną środowiska geograficznego, w tym realizacji działań na jego rzecz. |
|
||||
2300-ZNPILS1-PR | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk pedagogicznych w szkole podstawowej jest konfrontacja wiedzy pedagogicznej, zdobytej w toku cyklu zajęć teoretycznych z rzeczywistością edukacyjną w szkole. Rozwijanie umiejętności badawczych w zakresie obserwacji procesu komunikacji uczeń nauczyciel na lekcji, diagnozy stylu kierowania wychowawczego, zachowań agresywnych i przemocy szkolnej oraz zachowań dyskryminacyjnych. Dokonanie analizy doświadczeń po odbyciu praktyk w instytucji. |
|
||||
2300-PED-Pr-PP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 2. rok (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
Skrócony opis
Celem praktyk jest wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności podczas samodzielnej realizacji wyznaczonych zadań, pogłębianie refleksji psychologiczno-pedagogicznej wobec sytuacji wychowawczych i dydaktycznych w szkole, a także doskonalenie umiejętności dokumentowania i ewaluacji własnej pracy. |
|
||||||
2500-PED-03 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
2500-PED-04 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
2500-ZNP-MUZ-02 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2500-PED-01 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 1. rok (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
- Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych)
- Przedmioty I roku specjalizacji glottodydaktycznej (II rok studiów) - filologia polska, stcjonarne (Wydział Polonistyki)
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
3304-1DX2O-PSYCH-CW. | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami z realnych sytuacji szkolnych. |
|
||||
3304-1DX2O-PSYCH-W. | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest prezentacja wiedzy psychologicznej w ujęciu, który ma walor aplikacyjny dla przyszłych nauczycieli, czyli pomaga zastosować wiedzę psychologiczną do rozumienia drugiego człowieka (ucznia/wychowanka), przebiegu procesów psychicznych i zachowania w określonym środowisku/kontekście społecznym. |
|
||||