Przedmioty ogólnouniweryteckie Wydziału Pedagogicznego (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Pedagogiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 2025L - Semestr letni 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | 2025L | |||||
2300-PBEP-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Edukacja i funkcje społeczne kobiet w Rzeczypospolitej w kontekście społecznym politycznym i kulturowym XVI-XVIII w |
|
||
2300-AMO-OG | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniweryteckie Wydziału Pedagogicznego
Skrócony opis
Workshops will equip participants with knowledge and practical skills in the field of multicultural and communication competences related to equality behavior. The aim of the course is to strengthen equality attitudes among English speaking students of the University of Warsaw. During the course they will acquire new knowledge about discrimination and equality behavior, as well as develop their skills related to counteracting discrimination in the academic community. |
|
||
2300-CWZ-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład obejmuje wybrane wątki zarówno z klasycznej jak i współczesnej kultury europejskiej, w szczególności filozoficznej, ale również literackiej, podejmujące problematykę zła. Choć pewna część zajęć będzie poświęcona ujęciom klasycznym, to dobór zagadnień i literatury został dokonany zgodnie z kryterium współczesnego oddziaływania. Tematem zajęć są więc konceptualizacje zła, które wciąż „pracują” we współczesnej świadomości, zarówno w jej wymiarze filozoficznym, jak i w szerszym kontekście kulturowym. |
|
||
2300-DMPXX-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zarówno w Niemczech jak i w ZSRR w latach 1930-1945 (1953) bardzo doceniano rolę medium, jakim jest kino, w kreowaniu społecznych postaw. Propaganda bardzo lubiła ukazywać dzieci i młodzież - jako element optymistyczny, pozytywny, konstruktywny, jako istotną część kreowania ciepłego wizerunku wodza itp. Celem zajęć jest analiza tych zabiegów, ich porówanie w filmach niemieckich i radzieckich. |
|
||
2300-HD-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu monograficznego jest pokazanie rozwoju wybranych zagadnień z myśli i praktyki pedagogicznej, wychowania domowego, historii rodziny od średniowiecza do połowy XX wieku, a także roli dziecka w propagandzie w XX wieku w III Rzeszy, ZSRR i Polsce Ludowej (w latach 1944-1956) - na przykładzie analizy fragmentów filmów dokumentalnych i fabularnych z epoki. |
|
||
2300-KK1-OG |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z najważniejszymi filmami lat 60. i 70., które formułowały postawy kontrkulturowe. |
|
||
2300-KK2-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W drugiej części zajęć zapoznamy się z wybranymi filmami z lat 90. i 2000., które formułowały postawy kontrkulturowe. |
|
||
2300-KPKP-OG |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka: 1. Znaczenie pojęć: kultura popularna, kultura masowa, kultura nowoczesna, ponowoczesność i postmodernizm. 2. Praktyki kulturowe i ich badanie. 3. Uczestnictwo w kulturze, edukacja i kapitał kulturowy. 4. Mediatyzacja i globalizacja. 5. Zróżnicowania kulturowe. 6. Polityka kulturalna 7. Moda, zmienność i przygodność 8. Subkultury i alternatywy kulturowe. 9. Utowarowienie kultury |
|
||
2300-MEP-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W XVIII w. szkoła i edukacja w Rzeczypospolitej przechodziła dynamiczne zmiany od humanizmu do utylitaryzmu, od szkół zakonnych do państwowych, od edukacji szkolnej do kształcenia ustawicznego |
|
||
2300-MBJ-OG |
Metodologia badań jakościowych (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniweryteckie Wydziału Pedagogicznego
Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w problematykę badań jakościowych w naukach społecznych, w szczególności dostarczenie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej sposobów gromadzenia i analizowania danych jakościowych. |
|
|
2300-NO-OG | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie początków edukacji pozaszkolnej. XVIII wiek to okres rozwoju edukacji pozaszkolnej. |
|
||
2300-OK-OG |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat subkultur młodzieżowych, kontrkultury i kultury alternatywnej. |
|
||
2300-FWK-SONI-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seksualność stanowi istotny aspekt życia każdego człowieka, również niepełnosprawnego. Zajęcia z przedmiotu pedagogika seksualna osób niepełnosprawnych mają dostarczyć wiedzy z zakresu biologicznych, fizjologicznych, psychologicznych, społecznych a przede wszystkim pedagogicznych (edukacyjnych) aspektów seksualności człowieka niepełnosprawnego. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i zajęć audytoryjnych, podczas których studenci będą mogli poznać wybrane problemy rozwoju seksualnego człowieka z różnymi typami niepełnosprawności. |
|
||
2300-TSz-OG | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć zaprezentowane zostaną najbardziej znane wydarzenia artystyczne, które przez odbiorców współczesnych artystom uznane zostały za skandal, a które okazały się później dziełami przełomowymi i rewolucyjnymi. Analizie poddane zostaną także dzieła sztuki współczesnej, które naruszają tabu kulturowe, przekraczają granicę estetyczną lub etyczną. |
|
||
2300-WW-HT-OG | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie różnorodności kulturowej Warszawy w ujęciu historycznym i współczesnym. Zajęcia mają charakter praktyczny i częściowo odbywają się w terenie. Studenci będą mogli poznać artefakty kulturowe i lepiej zrozumieć sytuacje różnych grup etnicznych i wyznaniowych mieszkających w Warszawie. |
|
||
2300-FWK-WiP-OG |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład obejmuje wybrane wątki ze współczesnej kultury europejskiej, w szczególności literackiej i filozoficznej, podejmujące problematykę przemocy i władzy. Zarówno wybór zagadnień, jak i literatury przeprowadzony został zgodnie z kryterium współczesnego oddziaływania: na poziomie pojęć, metafor, jak i całych paradygmatów teoretycznych. Inaczej mówiąc: tematem zajęć są idee, które wciąż „pracują” we współczesnej świadomości (a niekiedy i zbiorowej podświadomości): nie tylko na poziomie stricte filozoficznym, ale i w szerszym, kulturowo-cywilizacyjnym kontekście. |
|
||
2300-WKŚ-OG |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia „Współczesne kino światowe” poświęcone są zapoznaniu studentów i studentek z problematyką różnych sposobów postrzegania kina oraz wybranymi tendencjami we współczesnym kinie. Podczas kolejnych zajęć przedstawione zostaną najważniejsze podejścia, ujęcia, koncepcje oraz metody służące postrzeganiu, problematyzowaniu i dyskursywizowaniu współczesnego kina. Podejście problemowe uzupełnione zostanie ujęciem historycznym podkreślającym trwałość wybranych tendencji w kinie światowym. Przy czym główny nacisk położony zostanie na kino kręgu euroatlantyckiego. |
|
||