Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy psychologii ogólnej dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-ZNP-GEO
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy psychologii ogólnej dla nauczycieli
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii
Przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
Psychologia, przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze współczesną wiedzą psychologiczną, która może mieć zastosowanie w pracy nauczyciela. Zaprezentowana zostanie psychologia jako dziedzina naukowa, jej podstawowe teorie i najciekawsze badania. Wykład będzie wzbogacany pytaniami do publiczności, quizami, dyskusjami oraz krótkimi ćwiczeniami w grupach.

Tematy i plan zajęć:

1 Poznajemy się, organizacyjnie – cel i zasady zajęć + jak się uczyć

2 Psychologia jako nauka

3 Uczenie się

4 Pamięć

5 Poznanie: myślenie, inteligencja i język

6 Rozwój w toku życia

7 Kolokwium 1

8 Motywacje i emocje

9 Stres a zdrowie

10 Psychologia społeczna

11 Teorie osobowości

12 Zaburzenia psychiczne

13 Świadomość: sen, sny, hipnoza, narkotyki

14 Powtórzenie materiału

15 Kolokwium 2

Literatura:

Obowiązkowa:

Ciccarelli, S.K., White, J.N. (2016). Psychologia. Poznań, Rebis.

Uzupełniająca:

Bąbel, P., Wiśniak, M. (2015). 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli Jak uczyć, żeby nauczyć. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Eysenck, H. J., Eysenck, M. (1998). Podpatrywanie umysłu: dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują? Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli: jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)