Podstawy psychologii ogólnej dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-ZNP-GEO |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii ogólnej dla nauczycieli |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii Przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne Psychologia, przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze współczesną wiedzą psychologiczną, która może mieć zastosowanie w pracy nauczyciela. Zaprezentowana zostanie psychologia jako dziedzina naukowa, jej podstawowe teorie i najciekawsze badania. Wykład będzie wzbogacany pytaniami do publiczności, quizami, dyskusjami oraz krótkimi ćwiczeniami w grupach. Tematy i plan zajęć: 1 Poznajemy się, organizacyjnie – cel i zasady zajęć + jak się uczyć 2 Psychologia jako nauka 3 Uczenie się 4 Pamięć 5 Poznanie: myślenie, inteligencja i język 6 Rozwój w toku życia 7 Kolokwium 1 8 Motywacje i emocje 9 Stres a zdrowie 10 Psychologia społeczna 11 Teorie osobowości 12 Zaburzenia psychiczne 13 Świadomość: sen, sny, hipnoza, narkotyki 14 Powtórzenie materiału 15 Kolokwium 2 |
Literatura: |
Obowiązkowa: Ciccarelli, S.K., White, J.N. (2016). Psychologia. Poznań, Rebis. Uzupełniająca: Bąbel, P., Wiśniak, M. (2015). 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli Jak uczyć, żeby nauczyć. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Eysenck, H. J., Eysenck, M. (1998). Podpatrywanie umysłu: dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują? Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli: jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.